Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2012. gadā. Tas nozīmē, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau divus gadus pēc kārtas.
Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija Rīgas šampanietis, trešajā vietā atstājot dzirkstošo vīnu Bosca. Ceturtajā vietā ierindojies kokteilis Fizz, tam seko Bonaparte, bet pirmo sešiniieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Dins. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti un citi.
Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Aldara gaišais, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierndojas Aldara Pilzenes. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus Senču.
Runājot par alkoholisko dzērienu apjoms, kas nodots patēriņam Latvijā,VID dati liecina, ka pērn legālajam patēriņam Latvijā nodoti: - 4,97 tūkst. dekalitri (dal) alkoholisko dzērienu, kas ir par 4% vairāk kā 2011.gadā, kā arī - 15,43 tūkst. dal alus, kas ir par 5% mazāk nekā gadu iepriekš.
Kopējā patēriņam Latvijā nodoto alkoholisko dzērienu struktūrā 2012.gadā vislielāko īpatsvaru (75,6%) veidoja alus, savukārt degvīna un pārējo spirtoto dzērienu īpatsvars kopējā patēriņam Latvijā nodoto alkoholisko dzērienu struktūrā aizņem nepilnus 13%.
Populārākās cigaretes, kas pērn novirzītas realizācijai mazumtirdzniecībā ir Winston, kam seko More un Chesterfield. Vēl iecienītas ir Marlboro markas cigaretes, kā arī Monte Carlo, Wall Street, Red&White, Kent, Bond un L&M.
VID norāda, ka kopš 2009.gada sākuma strauji kritās legālo cigarešu apjomi, ņemot vērā kopējo ekonomisko rādītāju lejupslīdi, akcīzes nodokļu politikas izraisīto cenu kāpumu un nelegālā tirgus paplašināšanos, taču 2010.gada laikā legālā cigarešu tirgus apjomi bija nostabilizējušies, 2011.gada rādītāji liecina par tirgus atveseļošanos. Pagājušajā gadā patēriņam Latvijā vidēji mēnesī nodoti 152 milj. cigarešu, kas pārsniedz 2010.gada vidējo mēneša rādītāju, pietuvojoties 2011.gada vidējam mēneša rādītājam.