Veicot loģistikas procesu optimizāciju, a/s Cēsu alus izveidojis produktu aprites menedžmentu, kas turpmāk nodrošinās produkta pildīšanas datuma norādi uz etiķetes un svaigākas produkcijas piegādi uz tirdzniecības vietām.
Produkcijas pildīšanas datuma norāde uz konkrēta produkta etiķetes ir jaunums Latvijā, jo līdz šim alus ražotāji norādīja vien produkta derīguma termiņu. Cēsu alus ir pirmais ražotājs, kas uz produkta etiķetes turpmāk norādīs divus datumus: gan laiku, kad produkts ir pildīts, gan laiku, līdz kuram to ieteicams izlietot. Ļaujot patērētājam zināt pildīšanas datumu, patērētājam vienlaikus tiek dota iespēja vienmēr izvēlēties svaigu produktu.
Cēsu alus pārdošanas un mārketinga direktors Gustavs Zatlers atzīst, ka alus Garais ir Latvijas alus tirgus ekonomiskā segmenta līderis un pirmais produkts sortimentā, uz kura tiks norādīts alus pildīšanas datums katrai partijai. Kopējās investīcijas loģistikas procesu optimizācijā un jaunas etiķešu marķēšanas sistēmas izstrādē ir 50 tūkstoši latu.
Pērn gada otrajā pusē Latvijas alus tirgus ekonomiskās klases segments plastmasas (PET) iepakojumā pēc pārdotajiem apjomiem sasniedza vidēji 50% no kopējā alus tirgus, kas, salīdzinot ar 2008.gada šo pašu periodu ir pieaudzis vidēji par 6%. Šādu patēriņa pieaugumu veicinājusi valstī valdošā nestabilā ekonomiskā situācija, kas daļai patērētāju tieši produkta cenu izvirza par noteicošo faktoru produkta izvēlē. 2009. gada jūnijā a/s Cēsu alus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktajā Baltijas alus tirgus pētījumā vēl tikai 3% Latvijas respondentu cenu atzina par svarīgāko produkta izvēlē. Interesanti, kā šis rādītājs būs mainījies gada laikā – tas tiks noskaidrots šovasar, kad Cēsu alus realizēs jau otro Baltijas alus tirgus pētījumu.