Ceļu būves firma SIA Binders sākusi valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži) segas rekonstrukciju ( pastiprināšanu) posmā no 81,27. km līdz 87,1.km jeb posmā Svētciems-Salacgrīva, informē uzņēmums.
Vairāk nekā 4 km no gandrīz 6 km rekonstrukcijai paredzētā posma plānots atjaunot, izmantojot reciklēšanas metodi. Pārējai daļai tiks veikta pilna rekonstrukcija ar ceļa apakškārtu atjaunošanu.
Reciklēšana ir ceļa segas atjaunošanas metode, kurā vecais segums tiek nofrēzēts, uzirdināts, sajaukts ar šķembām, ieklāts atpakaļ uz ceļa un kalpo kā apakšējā kārta, kam virsū klāj jauno asfalta segumu.
Ar reciklēšanas metodi Binders pērn pabeidza ceļa segas atjaunošanu autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) 25 km garā posmā no tilta pār Gauju Inčukalnā līdz tiltam pār Braslu pirms Straupes. Ar šīs metodes izmantošanu šobrīd noslēgumam tuvojas šosejas A3 asfalta segas atjaunošana posmā pie Valmieras.
Taču šosejas A1 posma atjaunošanā izmantotā reciklēšana būs atšķirīga ar faktu, ka nofrēzētā asfalta masa tiks vesta nost no ceļa un sajaukta ar šķembām speciāli šā objekta vajadzībām uzstādītajā mobilajā asfalta aukstās pārstrādes ražotnē, iegūto masu transportēs atpakaļ uz objektu un tikai tad ieklās uz ceļa. Lai ceļa stiprība būtu lielāka, projekts paredz pa virsu šai masai ieklāt 15 cm biezu šķembu slāni ar cementa piemaisījumu. Ceļa virsmu veidos trīs asfalta kārtas.
Projekts paredz arī posmā esošā Svētupes tilta rekonstrukciju, ceļa inženiertehnisko komunikāciju un sabiedriskā transporta pieturvietu remontu. Rekonstrukcija neparedz ceļa brauktuves paplašināšanu un paralēli A1 ceļam esošās, t.s. vecās šosejas, rekonstrukciju. Nepieciešamības gadījumā tā tiks izmantota remontdarbu zonas apbraukšanai.
Rekonstrukcijas darbi tiks veikti pa posmiem. Šogad tie vienlaicīgi tiks sākti pie Salacgrīvas virzienā uz Svētciemu un uzreiz aiz tilta pār Svētupi virzienā uz Salacgrīvu. Abu remontdarbu zonas būs 1 km garas. Posmu pie Salacgrīvas būvnieki šajā sezonā plāno atjaunot līdz ceļa saistkārtai jeb līdz 2.asfalta kārtai, bet 2.posmam plānots izbūvēt asfalta apakškārtu. Izmaiņas paredzēto darbu apjomā varētu radīt laika apstākļi. Rekonstrukcijai paredzētā posma vidusdaļa šogad paliks neskarta.
Ceļa segas rekonstrukcijai jābūt pabeigtai nākamajā ceļu būvēs sezonā. Ziemas mēnešos, visticamāk, projekta realizācijā būs tehnoloģiskais pārtraukums. 2015.gada pavasarī atsākoties būvdarbiem, tiks uzsākta Svētupes tilta rekonstrukcija.
Autobraucēju ievērībai – satiksme ceļa segas rekonstrukcijas zonā tiks regulēta ar luksoforiem. Šogad posmā paredzēts izmantot divus luksoforus, bet nākamajā gadā, sākoties tilta rekonstrukcijai, satiksmi regulēs trīs luksofori.
Objekta pasūtītājs – VAS Latvijas Valsts ceļi, līguma summa – 4,8 miljoni eiro ( bez PVN). Projekts un autoruzraudzība – SIA Projekts 3, būvuzraudzība – AS Ceļuprojekts, galvenais būvuzņēmējs – CBF SIA Binders.