Jaunākais izdevums

Ķīnas lielākā elektrisko automobiļu ražošanas uzņēmuma BYD akcijas cena otrdien sasniegusi rekordaugstu līmeni pēc tam, kad autoražotājs prezentēja jaunu tehnoloģiju, ar kuru automašīnas akumulatorus iespējams uzlādēt vien piecās minūtēs.

BYD norāda, ka akumulatoru un uzlādes sistēma "Super e-Platform" nodrošina 1000 kilovatu (kW) uzlādes jaudu, tādējādi vien pēc piecu minūšu lādēšanas ar automobili iespējams nobraukt līdz pat 470 kilometriem.

"Mūsu mērķis ir panākt, lai elektrisko automobiļu uzlādes laiks būtu tikpat īss kā degvielas uzpildīšana ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotās automošīnās," uzsver uzņēmums.

Pēc šī paziņojuma BYD akcijas cena otrdienas rīta tirdzniecības sesijā uz brīdi pieauga par vairāk nekā 6% un sasniedza jaunu rekordaugstu līmeni.

BYD izstrādātā tehnoloģija ļauj uzņēmumam apsteigt sīvāko konkurentu "Tesla", kas šobrīd spēj nodrošināt 500 kW maksimālo uzlādes jaudu.

Vienlaikus kompānija pavēstīja par plāniem Ķīnā uzbūvēt vairāk nekā 4000 ātrās uzlādes staciju, kas atbalstītu šo jauno tehnoloģiju.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Inchcape kļūst par pasaulē lielākā elektroauto ražotāja BYD oficiālo izplatītāju Latvijā

Db.lv,14.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto mazumtirdzniecības un servisa uzņēmums Inchcape ir noslēdzis sadarbības līgumu ar pasaulē lielāko elektroautomobiļu ražotāju BYD par Ķīnas ražotāja jauno automobiļu izplatīšanu Latvijā.

No astoņiem jaunajiem Eiropas tirgū palaistajiem BYD elektroautomobiļu modeļiem Latvijā tiks piedāvāti seši, kas visvairāk atbilst Latvijas autobraucēju vēlmēm.

Tostarp Latvijā būs pieejams apvidus auto Sealion 7, sportiskais sedans Seal, elegantais apvidus auto Seal U DM-i, apvidus krosoveri Seal U, Atto 3 un Atto 2.

Inchcape jau ir oficiālais BYD elektroautomobiļu izplatīšanas partneris tādās Eiropas valstīs kā Beļģija, Luksemburga, Igaunija un Lietuva, kā arī Etiopijā un Singapūrā (BYD Commercial Vehicles).

Inchcape Latvija vadītāja Diāna Šafīra: „Ir patiess prieks būt par BYD oficiālo partneri Latvijā. Vietējā tirgus zināšanas, plašās tehnoloģiskās iespējas un vadošās pozīcijas auto pārdošanas tirgū sniedz mums spēcīgu pamatu, lai veicinātu BYD inovatīvā elektroauto zīmola izaugsmi visā Eiropā. Starptautiskajiem zīmoliem, tādiem kā BYD, ir nepieciešams uzticams izplatīšanas partneris, kas spēj palīdzēt īstenot ambīcijas visaugstākajā līmenī. Mēs ar prieku sadarbojamies, lai nodrošinātu saviem klientiem izcilus pakalpojumus.“

Ražošana

Tesla un BMW vēršas ES Tiesā saistībā ar papildu muitas nodevām Ķīnā ražotajiem elektroauto

LETA/AFP,27.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektroauto ražotājs "Tesla" un Vācijas autobūves uzņēmums BMW vērsušies Eiropas Savienības (ES) augstākajā tiesā ar mēģinājumu apstrīdēt bloka lēmumu piemērot papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem, pirmdien paziņoja Eiropas Komisija (EK).

"Tesla" un BMW vērsušies ES Tiesā, jo automobiļus ražo arī Ķīnā.

Papildu tarifu piemērošanu bloka augstākajā tiesā centušies apstrīdēt arī Ķīnas autoražotāji BYD, "Geely" un "SAIC".

ES oktobra beigās ieviesa papildu muitas nodevas Ķīnā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem.

EK veiktajā izmeklēšanā tika konstatēts, ka Ķīnas valsts subsīdijas rada negodīgu konkurenci Eiropas autoražotājiem.

Jaunie tarifi būs spēkā piecus gadus.

Dažādu ražotāju produkcijai likmes atšķiras.

Jaunie tarifi attiecas arī uz ārvalstu koncernu Ķīnā ražotajiem elektroauto, Piemēram, "Tesla" Ķīnā ražotajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem tiks piemērots 7,8% tarifs.

Ķīnas autobūves gigantam "Geely", kas ir viens no valsts lielākajiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, tiks piemērots papildu tarifs 18,8% apmērā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" piektdien pātrauks elektrisko automobiļu ražošanu Briseles rūpnīcā.

Koncernā "Volkswagen" ietilpstošais "Audi" par ieceri februāra izskaņā pārtraukt "Q8 e-tron" modeļa ražošanu šajā rūpnīcā paziņoja jau pērn oktobrī.

Rūpnīcas slēgšanas dēļ darbu zaudēs 3000 cilvēku.

"Audi" šādu lēmumu skaidro ar pieprasījuma ievērojamu samazināšanos pēc "Q8 e-tron" modeļa automobiļiem, kā arī augstajām loģistikas un ražošanas izmaksām.

Strādājošie šajā rūpnīcā bija rīkojuši ilgstošu streiku, lai novērstu ražotnes slēgšanu, daļai vainojot "Audi" par pārāk lēnu pāreju uz elektroauto ražošanu un tad koncentrēšanos uz pārāk dārga modeļa ražošanu.

Tikmēr "Allianz Trade" analītiķi vēstī, ka Eiropas ražotāji ļāvuši sevi apsteigt ASV elektroauto ražotājam "Tesla" un Ķīnas konkurentiem BYD un "Geely", turklāt Eiropas autobūves uzņēmumu ražotie automobiļi ir pārāk dārgi.