Ceļoties cenām luksus preču cenām, bagātniekiem arvien vairāk naudas aiziet šo preču iegādei, kas šādiem cilvēkiem ir vitāli nepieciešamas, lai atstātu iespaidu, vai iekļautos savā sabiedrības lokā, raksta The Independent.
Kompānijas Stonehage Group, kura palīdz pasaules bagātajiem pārvaldīt viņu naudu, izpilddirektors Robijs Hilkovits (Robby Hilkowitz) saka, ka tendenci, kad luksus preces paliek dārgākas, stimulē paši bagātnieki, pērkot tās, lai apmierinātu savu dzīves stilu. "Jo dārgāka prece, jo lielāks kārdinājums to iegādāties," saka R. Hilkovits.
Vēl viens iemesls, kas ceļ luksus preču cenu, ir, piemēram, izsmalcinātie vīni un biļetes uz Čelsijas spēlēm. Šo preču skaits ir ierobežots, bet to cilvēku skaits, kas grib un var tās iegādāties tikai palielinās, un, tā kā pieprasījums ir lielāks nekā piedāvājums, cenas skrien debesīs.
Pasaulē pašlaik ir 800 miljardieri, kuru personīgā bagātību vērtība pārsniedz 50 miljonus USD. Šo bagātnieku skaits gada laikā pieaudzis par 15%. Savukārt miljonāru skaits, kuru personīgā bagātība ir lielāka par 10 miljoniem USD, pēdējā gada laikā pieaudzis par 20%.
Kur aiziet bagātnieku nauda:
Studiju maksas prestižās skolās - vidēji 35 000 USD (cenas pieaugums +6,8%)
Aktivitātes dabā - vidēji 8 000 USD (cenas pieaugums +8,3%)
Izsmalcinātie vīni: kaste Lafite Rothschild 2000 - vidēji 6 000 USD (cenas pieaugums +116,9%)
Ekskluzīvu atpūtas centru dalībnieka gada karte - vidēji 3 500 USD (cenas pieaugums +20%)
Luksus preces: Šveices rokas pulkstenis Calatrava - vidēji 39 000 USD (cenas pieaugums +26,7%)
Ekskluzīvu futbola spēļu biļetes - vidēji 240 000 USD (cenas pieaugums +25%)