Sakarā ar akcīzes nodokļu likmju kāpumu no 1. jūlija komersantiem būs jāveic alkohola inventarizācija pēc stāvokļa uz šo datumu.
Par to informē Valsts ieņēmumu dienests (VID). Akcīzes preču noliktavas turētājiem un citām personām jāveic arī akcīzes nodokļa marku krājumu inventarizācija.
Likuma grozījumos paredzēts, ka no šī gada 1.jūlija palielināsies akcīzes nodokļa likmes, nosakot akcīzes nodokli alum (par 100 litriem) 2.18 latu apmērā par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, bet pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem (par 100 litriem absolūtā spirta) – 890 latu apmērā. Likuma pārejas noteikumos ir noteikts, ka, palielinoties akcīzes nodokļa likmēm alkoholiskajiem dzērieniem, pēc stāvokļa dienā, kad notiek nodokļa likmju maiņa, tas ir, 2009.gada 1.jūlijā, komersantam jāinventarizē uzskaitē esošie faktiskie attiecīgo alkoholisko dzērienu krājumi. Inventarizācija jāveic personām, kas saņēmušas licenci alkoholisko dzērienu apstiprināta tirgotāja darbībai, vairumtirdzniecībai un mazumtirdzniecībai.
Tāpat saskaņā ar likumu 1.jūlijā jāinventarizē arī uzskaitē esošo alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa marku krājumi, ja par attiecīgajām akcīzes precēm nodoklis, atbilstoši saņemtajām akcīzes nodokļa markām, samaksāts saskaņā ar likuma 23.panta 13.daļu. Akcīzes nodokļa marku krājumu inventarizācija jāveic akcīzes preču noliktavas turētājiem, importētājiem, ja akcīzes precēm nav piemērota muitas procedūra – laišana brīvā apgrozībā, nodokļa maksātāja pārstāvjiem, apstiprinātiem un neapstiprinātiem tirgotājiem, ja marķētās akcīzes preces nav saņemtas Latvijas Republikā.
Pēc inventarizācijas līdz šā gada 16.jūlijam komersantiem VID teritoriālajā iestādē pēc savas reģistrācijas vietas jāiesniedz inventarizācijas saraksts vienā eksemplārā un nodokļa aprēķins ar aprēķināto budžetā maksājamo nodokļa starpības summu.
Komersantiem nodokļa starpības summa jāieskaita valsts budžetā 45 dienu laikā pēc inventarizācijas veikšanas, tas ir, līdz 14. augustam.