Līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem atdzīvojas Miera ielas radošais kvartāls Rīgā, kur uzņēmēji joprojām pārbauda sava koncepta atbilstību šim rajonam , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Tāpat kā visa Rīga un Latvija, arī Miera iela pēc vasaras aizmieg. Ziemā te ir gana pelēcīgi un drūmi, bet tas ir tikai līdz brīdim, kad sāk spīdēt pirmā pavasara saulīte, kokiem parādās lapas, pie bodītēm un kafejnīcām uzrodas puķes un galdiņi. No aprīļa līdz septembra beigām ir mūsu stunda,» stāsta Elīna Berklava, Latvijas preču veikala M50 līdzīpašniece. Arī kafejnīcas Mierā līdzīpašniece Ingūna Kausiņa norāda, ka ziemā apmeklētāju plūsma nedaudz apsīkst, bet tikko kā uzspīd saule, cilvēki atgriežas, lēnām parādās arī tūristi, jo Miera iela tiek reklamēta kā radošais kvartāls, un ārzemnieki nāk to pārbaudīt. «Pēdējos gados Miera ielas republika iegūst arvien lielāku atpazīstamību gan vietējo iedzīvotāju, gan arī tūristu vidū. Protams, tas nāk par labu arī Buteljonam jaunu klientu piesaistīšanā. Liels nopelns ir lielākajam kopējam Miera ielas uzņēmumu un iedzīvotāju ikgadējam pasākumam – Miera ielas Vasarsvētkiem,» teic Kristīne Beņķe, otrreizējās stikla pārstrādes darbnīcas Buteljons īpašniece.
Augšā un lejā
«Te ir daudz mazu, interesantu biznesiņu. Daži turas, daži mainās, bet vispār viss iet uz augšu, tagad te ir atvēries Laimas šokolādes muzejs un veikals,» saka Taiga Strauta, tūrisma aģentūras Avanti ceļojumi konsultante. Lazy Francis īpašniece Olga Krūze piekrīt tam, ka muzejs un kafejnīca ir milzīgs pluss ielas attīstībai. «Kopš tas atvērts, jūtams diezgan liels pieplūdums,» piebalso Santa Kausiņa, kafejnīcas Mierā līdzīpašniece.
Miera iela nemitīgi plūst un mainās, to raksturo tur strādājošie komersanti. Lai arī šobrīd ir vērojams neliels pieklusums, E. Berklava domā, ka tas ir tikai posms pirms nākamā lielā uzrāviena – varētu «atdzimt» Tabakas fabrika, iespējams, būs Radošo industriju inkubators. «Ticu Miera ielai. Te dzīvoju jau 14 gadus un vēroju, kā tā cikliski mainās. Protams, ekonomika iet augšā un lejā, bet tukšās telpas aizpildās, un ir diezgan liela cerība, ka nostabilizēsies tā nomnieku daļa, kas nesen ir nomainījusies,» viņa saka.
Visu rakstu Arvien mainīgi un tikpat radoši lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness.
#11/61
«Nav pagrimuma sajūtas, bet nevar teikt, ka aktivitāte būtu ļoti izteikta. Mierīga šī iela,» teic Taiga Strauta, tūrisma aģentūras Avanti ceļojumi konsultante.
#16/61
Daudzi domā, ka, atverot te veikalu vai kafejnīcu, bizness zels un plauks, tomēr pieredze rāda, ka sevi ir jāpierāda, norāda kafejnīcas Mierā īpašnieces Santa un Ingūna Kausiņas.
#29/61
«Miera iela visu laiku mainās. Izaugsmes potenciāls nākotnē ir liels,» uzskata Ilze Gaiduka, veikala Mazputniņš īpašniece.
#41/61
«Ticu Miera ielai. Es te dzīvoju 14 gadus un vēroju, kā tā cikliski mainās. Protams, ekonomika iet augšā un lejā, bet tukšās telpas aizpildās,» saka Elīna Berklava, Latvijas preču veikala M50 līdzīpašniece.
#53/61
«Apmeklētāju ziņā nejūtam ielas attīstības pacēlumu vai kritumu, jo mūsu klients nav garāmgājējs, bet brauc pie mums speciāli,» saka Surf Pro īpašnieks Dzintars Aulmanis.