Kad pirms diviem gadiem Samušu ģimenei draugi uzdāvināja kombinezonus, viņiem nebija ne jausmas, ka pēc kāda laika to izgatavošana kļūs par viņu nodarbi
Pirms diviem gadiem Jaungada svinībās Samušu ģimenes draugi uzdāvināja viņiem no Norvēģijas atvestus kombinezonus. Pirmā reakcija bija «tas taču ir joks», jo sākotnēji Samuši šos tērpus asociēja ar pidžamām vai teletūbiju apģērbu. Taču pamazām ģimene kombinezonus sāka nēsāt ikdienā pa mājām un arī ejot ārā. «Tie mūs pieradināja pie komforta, pie tā, ka nejūt apģērba vīles. Kombinezons ir universāls – to var valkāt gan iekštelpās, gan esot ārā, īpaši – bērniem, jo nav jāsatraucas par pliku muguriņu,» stāsta Dace Samuša, SIA Flisi īpašniece.
Norvēģijā teju 80% cilvēku gadu gadiem staigā šādos tērpos un tādos iet, piemēram, uz veikalu. Pie Samušiem ciemos atbraukušie draugi ievēroja, ka ģimene tos valkā, un izteica vēlmi iegūt tādus arī sev. Tiesa gan, ne par skandināvu cenām. Tāpēc radās ideja pamēģināt pašiem tādus šūt. «Tas sākās kā hobijs, izmēģinājums, lai paskatītos, kas no tā sanāks,» saka Jānis Samušs, SIA Flisi projektu vadītājs. Vispirms viņi iegādājās audumu Latvijā, pasūtīja tērpus šuvējai un aprēķināja, cik daudz laika prasa šādu apģērbu izgatavošana.
Iepriekš nevienam no projektā iesaistītajiem nebija pieredzes saistībā ar šūšanu. «Mums bija tikai ideja un vizuālais tēls, kādiem būtu jāizskatās kombinezoniem. Sākām rakties lācītim dziļāk vēderā,» teic Dace. Visai ātri Samuši saprata, ka šis varētu būt bizness, taču nebija izveidots biznesa plāns, veikta tirgus izpēte. Šobrīd ir izstrādāta uzņēmuma stratēģija, nepārtraukti tiek veikta darbības analīze. «Ir neliela stabili strādājoša darbnīca, ko mēs nomājam. Un šuvēju skaits mainās atkarībā no sezonas,» saka D. Samuša.
Sākumā Flisi orientējās pārsvarā uz bērniem. Taču 80% klientu ir pieaugušie un no tiem vismaz 60% esot vīriešu, kas ir pilnīgi pretēji sākotnējiem pieņēmumiem. Visvairāk pērk spilgtu, košu krāsu kombinezonus, kā arī kamuflāžas stila kombinezonus. «Mēs, latvieši, esam mierīgi, tāpēc prasās ikdienu atdzīvināt ar spilgtām krāsām,» spriež D. Samuša.