Rīgā atvēries interneta veikals bodite.lv, kurā var pasūtīt gan pārtikas, gan saimniecības preces tieši no Rīgas Centrāltirgus (RCT). Lai šo ideju īstenotu tika dibināts uzņēmums SIA VMR Holdings. Tā projektu vadītājs Māris Bergs DB pastāstīja, RCT ir uzņēmuma galvenais sadarbības partneris. Uzņēmumam ir arī savs stends RCT.
Pati ideja par interneta veikala izveidi, kas būtu kā alternatīva produktu iegādei lielveikalos, radusies jau pirms vairākiem gadiem, bet domēns šim projektam iegādāts jau 2014. gadā. Tālāk sekoja darbs pie kopējā koncepta. Paša stenda izveidē un aprīkojuma iegādē ieguldīti nepilni trīs tūkstoši eiro.
M. Bergs skaidro, ka ēdināšana un pārtika ir joma, kas cilvēkiem būs aktuāla vienmēr. Ja kādreiz bijis stilīgi doties uz kādu restorānu un baudīt izsmalcinātus ēdienus ar brīžiem sarežģīti izrunājamiem nosaukumiem, tad šobrīd stilīgi ir mācēt gatavot pašam. «Kādu dienu savā starpā runājām, ja varētu kāds no tirgus mums produktus atvest, mēs paspētu izdarīt vairāk. Tā radās ideja. Protams, projekts uz papīra ir viena lieta, bet dzīve ievieš savas korekcijas. Taču šobrīd viss notiek pēc plāna.
Uz jautājumu, kāpēc par partneri izvēlēts tieši RCT, M. Bergs skaidro: «Pašiem RCT jau kādu laiku ir vieta, uz kuru braucam iegādāties produktus receptēm, jo mūsu komanda darbojas recepšu izveides un pārtikas produktu foto jomā. 2010. gadā izveidojām recepšu portālu bonappetit.lv. Lielveikalu plauktos pārtikas produkti šķita, ja tā var teikt - bezpersoniski. Tādi parasti un vienkārši, tāla ceļa nomocīti. Bet tirgū valda īpaša aura un noskaņa. Tiešs kontakts ar pārdevēju, kāds jociņš, aprunāšanās un kaulēšanās. Lielveikalos viss ir atstrādāts līdz pēdējam, un vienīgā komunikācija ar kasieri ir brīdī, kad viņš sasveicinās un palūdz klienta karti.»
Uzņēmuma stendā atrodas arī plīts un krāsns, kur plānotas dažādas meistarklases un jauno pārtikas produktu prezentācijas, kas tiks rīkotas sadarbībā ar Latvijas mājražotājiem un citiem pārtikas ražotājiem.
Preču atlase un sadarbības partneru izvēle ir viens no svarīgākajiem faktoriem projektā. «Ja cilvēkam tiks piegādāta nekvalitatīva produkcija, viņš to attiecinās tieši uz bodite.lv un nemaz neiedziļināsies, ka kāds no piegādātājiem ir kļūdījies vai nav bijis pietiekami godprātīgs. Mūsu cilvēki, kuri nodarbosies ar produkcijas iegādi un komplektēšanu zina, kā atšķirt svaigu no ne tik svaiga produkta. Arī telefona operatori, kuri pieņems pasūtījumus zina, ja klients pasūta, piemēram, zemenes, bet iepriekšējās dienās ir bijušas lietusgāzes, un zemenes neatbilst augstākajai kvalitātei, tad labāk piedāvāt ķiršus,» norāda M. Bergs.
Runājot par potenciālajiem klientiem viņš skaidro, ka viņi ir apzināti un tiek plānots kā viņus uzrunāt. Tie ir uzņēmēji un biroju darbinieki. «Laiks ir nauda, un reti kurš uzņēmējs atradīs pāris stundas dienā, lai pastaigātos pa tirgu un izvēlētos produktus vakariņām vai nedēļas nogales brokastīm. Birojos darba laiks beidzas tad, kad savus paviljonus slēdz Rīgas Centrāltirgus. Klientiem piedāvāsim saņemt izvēlētos produktus gan mūsu stendā RCT, gan arī piegādāsim tos uz izvēlēto vietu nākamajā dienā pēc pasūtījuma,» norāda M. Bergs. Sākumā piegāde tiks nodrošināta Rīgā, bet plānots veikt piegādi arī uz Rīgas rajoniem. Vēl kā potenciālos klientus uzņēmums redz māmiņas un vecākus cilvēkus, tāpat arī cilvēki, kuri ievēro diētu vai vienkārši taupa naudu.