Tirdzniecība un pakalpojumi

Bez internetveikala nav nopietns tirgus spēlētājs

Anda Asere,10.12.2020

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Mazumtirdzniecībā vērojams interesants paradokss – mazumtirdzniecības veikals bez sava internetveikala nav nopietns tirgus spēlētājs.

Vienlaikus e-komercijas pārstāvji veido ekspozīcijas zāles un vietas, kur saņemt nopirktās preces, tādējādi savā ziņā atgriežoties pie mazumtirdzniecības tās klasiskajā izpratnē, intervijā Dienas Biznesam pauž Xnet veikala vadītājs Edgars Ejubs.

Covid laiks e-komercijai piešķīla jaunu jaudu. Kā jums šis laiks izpaudās?

Pirmās vēsmas no piegādātājiem varēja just janvārī un februārī. Tikko Ķīnā notiek kādas svārstības, to sajūt visi, jo tas ir pārāk nozīmīgs ekonomikas centrs. Februāris un marts bija saspringts, bet tirgus attiecīgi reaģēja, un pieprasījumam vienmēr pretī ir piedāvājums. Aprīlī visa mazumtirdzniecība piedzīvoja 9% kritumu, salīdzinot ar 2019. gadu. E-komercija pieauga par 24%, mēs – par 100%, salīdzinot ar 2019. gada aprīli. Šobrīd situāciju varētu saukt par stabilu. Tirgus ir nesalīdzināmi gatavāks otrajam vilnim nekā situācijā, kāda bija pavasarī.

Ko cilvēki pirka aprīlī, kad bija 100% apgrozījuma izaugsme?

Īsi un kodolīgi – pirka visu un vairāk nekā agrāk. Covid-19 laika aktuālākā prece noteikti ir maska, tās iegādājas gandrīz katrs pircējs papildu citām lietām. Atšķirībā no pirmā viļņa esam krietni gatavāki, un šobrīd noliktavā mums ir miljons masku. Aktīvi pirka sporta inventāru, preces mājai. Tā kā brīvdienās tirdzniecības centri nestrādāja, pārdošanā bija izteikts sastrēgums brīvdienās, kas mums parasti ir klusāks periods, jo vairums iepērkas darba dienās un darba laikā. Arī tagad kāpj pieprasījums pēc prāta spēlēm, rotaļlietām, īpaši izteikti pērk spēļu konsoles. Tas bija paredzami un ļoti pamanāmi. Novērojām lielu pieaugumu dari pats kategorijā, kas gāja kopā ar sezonalitāti, jo visi pavasarī interesējās par dārza tehniku.

Kā ar datoriem un planšetēm, lai mācītos un strādātu?

Jā, pērk arī tos un visdažādāko elektroniku.

Ko agrāk nepirka, bet tagad pērk internetā?

Viens no lielākajiem pieaugumiem bija apģērbu un apavu kategorijā, kas man personīgi šķiet visdrosmīgākais pirkums. Es pats ilgu laiku nepirku apģērbu internetā, jo šīs preces gadījumā daudz kas var būt citādi. Pirmajā reizē iegādājoties jaku, biju pat nedaudz pārsteigts, ka tā man labi derēja.

Visu rakstu lasiet 8.decembra žurnālā "Dienas Bizness"!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals “Xnet” saviem klientiem piedāvā jaunu pakalpojumu “Xnet eXpress”. Šis pakalpojums nāk kopā ar drosmīgu solījumu par nākamās dienas piegādi noliktavas precēm, turklāt līdz pat mājas durvīm, vai izņemt preces pašam pick-up punktā Mārupē.

“Samazināts piegādes laiks ir viens no būtiskākajiem “Xnet” attīstības virzieniem; mūsu līdzšinējais preču piegādes ātrums bija viena līdz četras darba dienas. Lai nodrošinātu ne tikai ātrākas, bet arī nākamās dienas piegādes, sadarbībā ar mūsu loģistikas partneri “Omniva” esam izveidojuši noliktavu un vienlaikus arī sūtījumu saņemšanas punktu Rīgas apkaimē. Apvienojot spēkus, ar “Xnet eXpress” varam arī Latvijā nodrošināt tik populāro un pieprasīto nākamās dienas piegādi, ko piedāvā teju visi e-komercijas giganti visā pasaulē,” stāsta Mārcis Kronbergs, “Xnet” operacionālais vadītājs.

Līdz šā gada beigām noliktavā tiks glabātas aptuveni 200 populārākās preces, kas tiks papildinātas pēc pieprasījuma. Pasūtot preci ar “Xnet eXpress” simbolu līdz konkrētās dienas plkst. 21.00, pircējs sūtījumu saņems jau nākamajā dienā. Sākotnēji šāds pakalpojums tiks piedāvāts klientiem, kas dzīvo Rīgā un Pierīgā, un, ja pasūtījums ārēju apstākļu dēļ aizkavēsies, piegāde tiks veikta bez maksas. Savukārt iedzīvotājiem reģionos joprojām tiks piedāvāti “Xnet” standarta piegādes veidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 otrā viļņa laikā interneta veikalā “Xnet” būtiski pieaudzis pieprasījums pēc medicīniskajām sejas aizsargmaskām – katrs trešais līdz ar citām precēm iegādājas arī maskas. Visbiežāk sejas aizsargmaskas iegādājas sievietes (65 %), retāk – vīrieši (35 %).

“Jau pavasarī sejas aizsargmasku pārdošanas apjomi palielinājās septiņas reizes, savukārt šobrīd novērojām vēl trīs reizes lielāku pieaugumu kā maijā. Atšķirībā no pirmā viļņa esam arī krietni gatavāki, jo noliktavu papildinājām ar miljons sejas maskām. Interesanti, ka pircēji maskas iegādājās līdz ar citiem pirkumiem, tādējādi varam secināt, ka tas nav mērķtiecīgs pirkums, bet vairāk impulsīvs – ieraudzīju un drošības pēc nopirku,” stāsta Edgars Ejubs, interneta veikala “Xnet” vadītājs.

“Xnet” interneta veikalā ir iegādātas vairāk nekā 100 000 sejas aizsargmaskas. Tās visbiežāk iegādājušās sievietes (65 %) vecumā no 45 līdz 54 un 25 līdz 34 gadiem. Savukārt vīrieši sejas maskas iegādājas retāk – vien katrs trešais (35 %). Tikmēr pieprasījums pēc dezinfekcijas līdzekļiem ļoti izteikts bija marta beigās un aprīļa sākumā, taču šobrīd nav novērots tāds pieprasījuma kāpums kā sejas aizsargmaskām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Veidos vadošo e-komercijas platformu Baltijas reģionā

Db.lv,31.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds Mid Europa Partners veicis ieguldījumu Baltijas e-tirdzniecības nozarē, kas nākotnē izveidos vadošo e-komercijas un interneta veikalu platformu ar 220.lv un Xnet.lv Latvijā, pigu.lt Lietuvā, Hansapost un Kaup24 Igaunijā un HobyHall Somijā.

Interneta veikalu zīmolu Xnet.lv un 220.lv tiks saglabāti un turpinās darbību bez izmaiņām.

Mid Europa klūs par grupas vairākuma akcionāru, un plānots, ka darījums tiks pilnībā pabeigts 2021. gada pirmajā pusē.

"Darījums apstiprina Baltijas reģionā esošo un iedzīvotājiem labi pazīstamo interneta veikalu kvalitāti. Kopīga grupas izveidošana palīdzēs turpināt attīstīt un veicināt reģiona e-komercijas konkurētspēju, kā arī pavērs jaunas iespējas mūsu klientiem, darbiniekiem un sadarbības partneriem," stāsta Xnet.lv vadītājs Edgars Ejubs.

"Pigu un HHG apvienošana veido Grupu kā patiesu reģionālo līderi un dod mums unikālu iespēju paātrināt e-komercijas izaugsmi Baltijā un Somijā. Mēs apvienojam kopā divas neticami talantīgas komandas un paredzam izmantot mūsu kopīgo sniegumu un tehnoloģisko infrastruktūru, kā arī ievērojami paplašināt preču sortimentu, un tehnoloģiju infrastruktūras attīstību, lai turpinātu klientiem uzlabotu iepirkšanās pieredzi tiešsaistē," komentē Daiņus Ļuļis, Pigu Grupas izpilddirektors un līdzdibinātājs, kurš darbosies apvienotās Grupas izpilddirektora amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pigu un Hobby Hall Group apvienoto uzņēmumu grupu sauks PHH Group

Db.lv,11.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas "Pigu" un Somijas "Hobby Hall Group" (HHG) apvienoto uzņēmumu grupu, kurā ietilpst arī Latvijas internetveikali "Xnet.lv" un "220.lv", sauks "PHH Group", informē uzņēmumā.

“Uzsākot darbu zem “PHH Group” karoga, mēs turpinām iepriekš plānoto grupas apvienošanas procesu. Pagaidām izmaiņas grupas vadītajās vietējās e-platformās un interneta veikalu nosaukumos netiek plānotas,” norāda Daiņus Ļuļis, “PHH Group” vadītājs.

Jau vēstīts, ka šā gada jūnijā privātā kapitāla investori “Mid Europa Partners” apvienoja četru valstu populārākos interneta tirdzniecības uzņēmumus: “Pigu.lt” Lietuvā, “Kaup24.ee” un “Hansapost.ee” Igaunijā, “220.lv” un “Xnet.lv” Latvijā, kā arī “Hobbyhall.fi” Somijā.

Viena no tuvākajām klientiem pamanāmajām izmaiņām būs preču migrācija starp grupas e-platformām Latvijā un Igaunijā. “Mēs plānojam, ka viss Latvijas interneta veikalā “Xnet.lv” pieejamais preču klāsts, aptuveni 220 000 vienību, jau tuvākajā nākotnē būs pieejams tirdzniecības centra internetā “220.lv” klientiem,” norāda D. Ļuļis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apvieno Pigu Group un Hobby Hall

Db.lv,17.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā kapitāla investors “Mid Europa Partners” (Mid Europa) ir noslēdzis “Pigu Group” un “Hobby Hall Group OÜ” (“HHG”) akciju iegādes procesu, izveidojot vienu grupu, tai kļūstot par vadošo tiešsaistes tirdzniecības centru Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Somijā.

Apvienotā grupa ir kļuvusi par lielāko e-komercijas spēlētāju Baltijā.

Grupa ir apvienojusi vairākus miljonus reģistrētu klientu četrās valstīs – Pigu.lt Lietuvā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā, 220.lv un Xnet.lv Latvijā un Hobbyhall.fi Somijā.

3 tūkstoši Baltijas valstu pārdevēji pārdod vairāk nekā 1.5 miljonu preces jaunā uzņēmuma lielākajā e-platformas daļā – “Pigu Group”, pircējiem platformu apmeklējot vairāk nekā 100 miljonus reižu gadā. Pēc apvienošanās ar lielāko, “Hobby Hall OU” pārvaldīto interneta veikalu, kopīgajā e-platformā tirgoto preču skaits palielināsies par vairāk nekā 2 miljoniem, savukārt apmeklētāju skaits sasniegs gandrīz 145 miljonus gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 50 000 eiro, tirdzniecības centrs internetā 220.lv ir atvēris pirmo klātienes veikalu un preču saņemšanas punktu Kurzemē, kas atrodas Liepājā.

Jaunais veikals un preču saņemšanas punkts ir daļa no uzņēmuma tīkla paplašināšanās stratēģijas ar mērķi stiprināt pārklājumu visā Latvijā.

Pētertirgū izveidotā veikala kopējā tirdzniecības platība ar noliktavu ir 300 m2, no kuriem 100 m2 aizņem tirdzniecības zāle. Lēmums atvērt veikalu Liepājā pieņemts, jo šī pilsēta atrodas ģeogrāfiski tālu un tur ir liels 220.lv klientu īpatsvars, tāpēc, lai nodrošinātu labāko iepirkšanās pieredzi, uzņēmuma ir jābūt tur, kur ir tā klienti, komentē uzņēmuma pārstāve Līga Bubko.

"E-komercijas izaugsme un tās apjomi nākotnē tikai turpinās augt. Lai apmierinātu mūsu klientu vēlmes, mēs jau kādu laiku investējam līdzekļus jaunu partnerību un fiziskās apkalpošanas punktu tīklā. Tā nodrošinām labāko iepirkšanās pieredzi, domājot par pircējiem, kuriem patīk iepirkties un iepazīties ar preču sortimentu ne vien tiešsaistē, bet arī klātienē, un kuri vēlas internetā iegādātās preces saņemt ātri un bez maksas. Tāpat gribu uzsvērt, ka Liepājas veikala atvēršana ir daļa no mūsu biznesa stratēģijas, arvien vairāk paplašinot 220.lv veikalu un preču saņemšanas punktu skaitu, ko, neraugoties uz krīzes radītajiem izaicinājumiem, turpinām mērķtiecīgi īstenot,” norāda L. Bubko.

Komentāri

Pievienot komentāru