Ungārijas zemo cenu aviosabiedrība Wizz Air interesējas par iespēju veidot bāzi Rīgā, un pašlaik tas ir reālākais projekts, par kuru notiek sarunas, atklāj starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.
Viņš klāstīja, ka lielākoties interesi par darbību lidostā Rīga izrāda zemo cenu aviokompānijas. «Visticamāk, ka Rīgas lidostā darbību varētu paplašināt Wizz Air. Turklāt šī aviokompānija ir interesējusies par iespēju Rīgā veidot savu bāzi. Tas ir ļoti labi, jo, ja kāda no lidsabiedrībām izveidotu bāzi, tas automātiski nozīmētu, ka tā Rīgā paliek uz ilgu laiku,» teica Luhse, atgādinot, ka ilgi tika runāts par Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair bāzes izveidi, bet tā arī nekas nenotika.
Pēc Luhses uzskata, Wizz Air savukārt izskatās nobriedis šim solim un vēlas izmantot bāzi lidojumu veidošanai uz Spāniju. «Mums tas ir ļoti izdevīgi, jo uz šo valsti lidojumi nav pārāk blīvi. Es uzskatu, ka šis ir visreālākais projekts, par ko notiek sarunas,» viņš sacīja.
Lidostas Rīga vadītājs norādīja, ka bāzes esamība ir izdevīga lidostai, jo, ja, piemēram, pa nakti paliktu kaut vai viena lidmašīna, tas automātiski nozīmētu, ka šīs lidmašīnas vajadzībām šeit tiek būvēts angārs, uzturēta nakts stāvvieta, kā arī ziemas laikā tiek veikta lidmašīnas apstrāde pret apledošanu. «Tas ir vesels pakalpojumu komplekts. Otrs pluss mums ir drošības izjūta – ja kompānija šeit ir izveidojusi bāzi, tad tuvāko piecu gadu laikā tā no mūsu lidostas neaizietu,» viņš piebilda.
Atbildot uz jautājumu, vai ir zināmas Wizz Air plānotās investīcijas šajā projektā, Luhse pastāstīja, ka lidostai tas nav zināms. «Lai gan viņi to neatklāj, viņiem, visticamāk, padomā ir arī citi varianti. Jāteic, ka par konkrētām naudas summām mēs vēl neesam runājuši. Tomēr mēs esam ļoti ieinteresēti, lai šis projekts attīstītos. Tas būtu arī atsvars sarunās ar Ryanair, kas par bāzes veidošanu Rīgā runā jau piecus gadus, bet tā arī neko nav paveicis,» uzsvēra Luhse.
Viņš arī norādīja, ka nav pārāk labi, ja viena kompānija – Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic – veido 66% no lidostas Rīga apgrozījuma, un risku diversificēšanai ir jāmēģina piesaistīt pēc iespējas vairāk citu aviokompāniju. «Tāda situācija [viena dominējoša aviokompānija] ir izveidojusies vēsturiski. Tas ir milzis uz vienas māla kājas. Nedod Dievs, ka šai kājai kaut kas notiks. Tomēr citas aviokompānijas uz Rīgu arī neskrien,» atzina Luhse.
Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.