Auto

Autotirgus Latvijā audzis par 115%

Elīna Pankovska, 21.03.2011

Jaunākais izdevums

Strauji audzis jaunu vieglo automašīnu tirgus Latvijā un situācija tanī izveidojusies daudz veiksmīgāka, nekā prognozējuši eksperti.

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati liecina, ka šā gada pirmo divu mēnešu laikā autotirgus audzis par 115%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, raksta Telegraf.

Divu mēnešu laikā reģistrēti 1,14 tūkst. vieglo automašīnu, kas ir par 613 vienībām vairāk nekā 2010.gada janvārī un februārī. Tik strauju kāpumu speciālisti skaidro ar to, ka pagājušā gada februārī pārdots vismazāk automašīnu visā krīzes periodā.

Visvairāk reģistrēti ir Renault markas automobiļi – 146, otrajā vietā ierindojas Toyota ar 139, bet trešajā – Volkswagen ar 131 reģistrētu automašīnu.Tālāk seko Opel (67), Škoda (62), Ford (60), BMW (54), Nissan (47), Mitsubishi (44) un TOP desmit noslēdz Hyundai (42).

Asociācijas prezidents Andris Kulbergs atzīmē, ka piekto mēnesi pēc kārtas vairāk nekā puse reģistrēto automašīnu iegādātas līzingā. Februārī līderis līzinga uzņēmumu vidū kļuvis SEB Līzings, tam seko Nordea ,Unicredit un Swedbank.

Savukārt populārākie mašīnu modeļi bijuši Renault Megane, Volkswagen Golf un Renault Megane Scenic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā joprojām ir mazākais autotirgus Baltijā

Žanete Hāka, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā aizvien ir mazākais autotirgus Baltijas valstīs, Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā sacīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš uzsvēra, ka patlaban Latvijas autotirgus vēl nav sasniedzis pirmskrīzes līmeni, bet atrodas 2005. gada līmenī. Igaunijas tirgus sasniedzis 2006.gada līmeni, bet Lietuvas – 2007.gada līmeni.

Tāpat Latvija no pārējām Baltijas valstīm atpaliek automašīnu skaita ziņā uz vienu iedzīvotāju, savukārt Lietuva šajā ziņā tuvojas Eiropas apmēriem.

Kā liecina dati, Latvijā autotirgus pērn audzis par 7,5%. A.Kulbergs prognozē, ka šajā gadā autotirgus Latvijā augs par 4-4,5% jeb 16,9 tūkstošiem jaunu auto. Tuvākajā laikā iegādāto automašīnu skaits palielināsies stabili, bez straujiem kāpumiem.

Db.lv jau rakstīja, ka Pērn Latvijā kopumā pirmo reizi ir reģistrēti 16,114 tūkstoši automobiļu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t), liecina Auto asociācijas dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto tirgū ir pamats pozitīvai attīstībai; savukārt ārvalstīs ir novērojama pircēju paradumu maiņa

Automašīnu pircēji nereti ir gatavi izvēlēties neizdevīgāku līzinga finansējuma piedāvājumu, ja tas ir ātrāk un ērtāk saņemams. Tādēļ nākotnē jāsamazina laiks, kas autodīleru klientiem jāgaida, lai saņemtu apstiprinājumu par to, vai finansējums no līzinga devēja puses automašīnas iegādei ir piešķirts, jaunākās tendences autotirdzniecībā Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā 2016 ieskicēja jomas eksperti.

Augs lēnām

Tuvākajos gados Latvijas autotirgū nav gaidāmi strauji kāpumi vai kritumi, un izaugsme būs stabila, prognozē nozares eksperti. Aizvadītais gads pasažieru automobiļu tirdzniecībā bija stabils, un pērn Latvijā kopumā pirmo reizi tika reģistrēti 16,114 tūkstoši automobiļu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5 t), kas ir par 7% vairāk nekā 2014. gadā, liecina Auto asociācijas dati. Salīdzinājumam – Lietuvā tirgus pērn auga par 17,8%, bet Igaunijā – par 2,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropas autotirgu gaida piecus gadus ilga nestabilitāte

Jānis Rancāns, 05.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu tirgus Eiropā ir sasniedzis zemākās izteiktās prognozes un vismaz piecus nākamos gadus, kamēr reģions īstenos taupības pasākumus, būs nestabils, brīdinājuši nozares pārstāvji, vēsta Reuters.

Ženēvā notiekošās autobūves izstādes laikā, Ford Eiropas struktūrvienības vadītājs Stīvens Odels (Stephen Odell) norādīja, ka viņš automašīnu pārdošanas apjomus paredz tuvu pie «zemākā līmeņa» prognozēm, ar kurām ražotājs novērtē šā gada pirmo pusi.

Nestabilu tirgu paredzējis Vācijas BMW, kura izpilddirektors Norberts Reithofers atzīst, ka Eiropas parādu problēmu izraisītie autotirgus sarežģījumi pastāvēs vēl vismaz piecus vai vairāk gadus.

Pieprasījums pēc automašīnām Eiropā ir ievērojami samazinājies, ko veicinājušas augstās degvielas un automašīnu cenas, valdību taupības režīmi un samazinātas algas. Aizvadītajā gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms Eiropas Savienībā (ES) samazinājies par 8,2%, sasniedzot zemāko līmeni pēdējo 17 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pieaug Krievijas autotirgus; populārākā automašīna LADA Kalina

Jānis Rancāns, 09.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglo automašīnu pārdošanas apjomi Krievijā turpina pieaugt, liecina Eiropas biznesa asociācijas (EBA) dati. Šī gada jūlijā, salīdzinot ar iepriekšējā gada jūliju, autotirgus pieaugums veidoja 27% - mēneša laikā valstī pārdoti 224,6 tūkstoši automašīnu.

Savukārt šī gada pirmajos septiņos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pirms gada, Krievijas autotirgus audzis par 50% un veido 1,46 miljonus automašīnu, vēsta Avtostat.

Autotirgus apjoms Krievijā turpinās pieaugt un līdz gada beigām veidos 2,45 miljonus vienību, prognozē EBA. «Saglabājas vienmērīgs tirgus pieaugums, tomēr tam ir tendence samazināties. Šī tendence saglabāsies arī 2011. gada otrajā pusē,» norāda EBA Autoražotāju komitejas priekšsēdētājs Deivids Tomass.

Krievijas tirgus līderis joprojām ir LADA – šī gada pirmajos septiņos mēnešos pārdoti 342 tūkstoši šī zīmola automašīnu, kas ir 25% pieaugums, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada. Vispopulārākās ir bijušas LADA Kalina automašīnas – šī gada pirmajos septiņos mēnešos pārdoti 83,4 tūkstoši LADA Kalina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas autobūves uzņēmumi nākotni saista ar luksusa apvidus automašīnām

Jānis Rancāns, 09.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz degvielas cenu kāpumu un sarežģīto ekonomisko situāciju, pasaulē ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc luksusa klases apvidus automašīnām, kas ļāvis Vācijas autoražotājiem noslēgt aizvadīto gadu ar rekordaugstiem ieņēmumiem.

Autobūves kompānijas BMW ASV izvietotā rūpnīca, kurā tiek ražoti X6, X5 un X3 modeļi, «strādā ar maksimālo jaudu» un nav nekādu pazīmju, ka tas varētu mainīties, raksta The Wall Street Journal. BMW esot jau saņēmusi X3 modeļu pasūtījumus trīs mēnešiem uz priekšu, bet pērn kompānijai izdevies pārdot 380 apvidus automašīnu, kas ir 29% pieaugums, salīdzinot ar gadu iepriekš.

Kopumā BMW, MINI un Rolls – Royce automašīnu tirdzniecības apjomi pēn auguši par 14,2%, sasniedzot 1,67 miljonus vienību. Rolls-Royce modeļu tirdzniecības apjomi pērn sasnieguši rekordaugstu līmeni - palielinoties par 31%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas autoparks var līdzināties tikai Somijas un Norvēģijas automašīnām

Guntars Gūte, speciāli Dienas Biznesam, 13.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav stratēģijas, kā veicināt ilgtspējīgu autoparka attīstību

Lai arī Latvijas autotirgus jomā aizvien aktuāla tēma ir risinājumu meklēšana ilgtspējīga autoparka izveidošanai, kur viena no pamata domām ir rast iespēju ar dažādu instrumentu palīdzību veicināt autoparka vecuma samazināšanu, tomēr vecums nebūt nav galvenais iemesls, kādēļ mūsu autoparks ir vērtējams kā kritisks. Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš norāda, ka Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem ES, kam līdzināties var tikai Somijas un Norvēģijas automašīnu vidējais vecums. Tomēr viņš norāda, ka Somijas un Norvēģijas autoparks ir samērā vecs, ko ietekmē augsti nodokļi šajās valstīs, tostarp arī automašīnām. «Taču ir ļoti būtiska nianse – šajās valstīs, atšķirībā no Latvijas, arī gados vecas automašīnas ir labā tehniskā stāvoklī, jo tiek pastāvīgi koptas. Arī remontdarbiem tiek izmantotas oriģinālas un kvalitatīvas rezerves daļas. Latvijā šī aina lielākoties ir pilnīgi pretēja – vecās automašīnas arī tehniski ir novecojušas un faktiski neatbilst ne drošības, ne arī vides aizsardzības prasībām,» norāda I.Rūtiņš. «Faktiski arī ikgadējo tehnisko apskati Latvijas autoīpašnieki uzskata kā diagnostikas iespēju, kurā nosaka minimumu, ko nepieciešams automašīnai salabot, lai tā varētu turpināt piedalīties ceļu satiksmē. Manā skatījumā lielākā daļa autoīpašnieku tikai reizi gadā obligātā kārtā parūpējas par savu auto, bet pēc tam visu pārējo laiku šīs rūpes ir ļoti minimālas,» uzskata I.Rūtiņš, piebilstot, ka ziemeļvalstu autoīpašnieki pret saviem auto izturas pilnīgi citādi, pastāvīgi rūpējas par to un veic regulāras apkopes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autoražotāji izaugsmē cer apsteigt kopējo ekonomiku

Gunta Kursiša, 10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz kopējo saspringto ekonomisko situāciju, autoražotāji paredz jaunu braucamrīku pārdošanas apjomu pieaugumu tuvāko mēnešu laikā, raksta autonews.com.

Jaunu automobiļu pārdošanas apjomi bija pārsteidzoši augsti šī gada septembrī.

Portāls norāda, ka autoražotāju optimisms sakņojas vairākos faktoros – jaunu un dizainiski atjauninātu automobiļu modeļu ievērojamajā pieaugumā, automašīnu ražošanai nepieciešamo detaļu piegādātāju sarosīšanos Japānā, kas norāda, ka valsts sāk atgūties no šī gada martā notikušās zemestrīces un cunami. Autoražotāji tic arī tam, ka pieprasījums pēc jauniem braucamrīkiem vairs nebūs tikai «slēpts».

Visi trīs augstāk minētie faktori bija pamatā 10% lielajam jaunu automašīnu pārdošanas apjomu pieaugumam septembrī, raksta medijs. «Līdz šim ir bijis daudz «slēptā pieprasījuma» - pircēji ir bijuši ļoti piesardzīgi, tomēr tie nav pavisam pametuši tirgu,» stāstīja General Motors pārdošana vadītājs Donds Džonsons (Don Johnson).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā

Pērn pārdots par 10,6% vairāk jaunu auto; izaugsmi tirgū sagaida arī šogad

Tādas aplēses un prognozes izsaka analītiķi no kaimiņvalsts aģentūras Avtostat. Speciālisti lēš, ka pērn Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā. Savukārt 2018. gadam analītiķi piedāvā trīs tirgus attīstības scenārijus, kas saistīti ar naftas cenu, jo tas ir viens no noteicošajiem faktoriem kaimiņvalsts ekonomikas attīstībā, no kā atkarīgs arī autotirgus.

Saskaņā ar optimistisko scenāriju, kad naftas vidējā cena ir 75 USD par barelu, jaunu auto tirgus varētu izaugt par 20% – līdz 1,75 milj. vienību. Šāda rožaina scenārija gadījumā pārdošanas apjomi praktiski pietuvotos 2010. gada rādītājiem, kad Krievijā tika iegādāti 1,78 milj. jaunu auto. Laika periodā no 2013. līdz 2016. gadam kaimiņvalstī šajā jomā tika piedzīvots kritums, kad, piemēram, 2015. gadā bija 36% – līdz 1,49 milj. auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo investēs 500 miljonus dolāru jaunas ražotnes būvniecībā ASV, raksta Financial Times.

Uzņēmums pārdoto automašīnu skaitu šajā valstī vēlas palielināt par 100 tūkstošiem gadā, tādējādi pašreizējos pārdošanas apjomus tajā palelinot par gandrīz 80%.

ASV autotirgus izaugsme slikto laika apstākļu dēļ februārī bremzējās, taču paredzams, ka šajā gadā tajā tiks pārdoti 16,9 miljoni automašīnu. Jāatzīmē, ka kopš recesijas tādu lielu autoražotāju kā General Motors, Chrysler un Ford pārdošanas apjomi šajā valstī ir auguši.

Volvo paziņoja, ka jaunā rūpnīca radīs arī jaunas darba vietas, taču konkrēti neminēja, cik cilvēki tajā tiks pieņemti darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma - Igaunijā dibinātais uzņēmums Taxify - noslēdzis investīciju raundu 175 miljonu ASV dolāru apmērā. Piesaistītās investīcijas uzņēmums ieguldīs savu tehnoloģiju attīstībā un turpinās strādāt pie risinājumiem kā pārvietoties pilsētās, galvenokārt Eiropas un Āfrikas tirgos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Investīciju raundu vadīja starptautiskais autotirgus līderis «Daimler», kura portfelī jau ir vairāki Eiropas mobilitātes un tehnoloģiju uzņēmumi. «Daimler » pārstāvji pievienosies arī «Taxify» valdei.

Investoru vidū ir Eiropas riska kapitāla fonds «Korelya Capital» un «TransferWise» līdzdibinātājs Taavets Hinrikus, kuri pievienojas vairākiem jau esošajiem investoriem, tostarp «Didi Chuxing». Investīciju raundā «Taxify» uzņēmums novērtēts 1 miljarda ASV dolāru apmērā.

«Taxify» ir viena no straujāk augošajām braucienu izsaukšanas platformām pasaulē, to izmantojuši vairāk kā 10 miljoni pasažieru un 500 000 vadītāju vairāk nekā 25 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiropā automašīnu pārdošanas apjomi 20 gadu zemākajā līmenī

Žanete Hāka, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi maijā sarukuši līdz 20 gadu zemākajam līmenim, jo rekordlielais bezdarba līmenis samazinājis pieprasījumu pēc PSA Peugeot Citroen, Renault SA, Fiat SpA un General Motors Co. automašīnām, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrācijas apjomi kritušies par 5,9% līdz 1,08 miljoniem transportlīdzekļu. Pērn attiecīgajā mēnesī to skaits bija 1,15 miljoni, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati. Šis skaits ir zemākais mēneša apjoms kopš 1993. gada.

Peugeot, Renault, Fiat un General Motors piegāžu apjomi reģionā samazinājās par vismaz 10%, pat cenu samazinājumam nespējot piesaistīt pircējis.

«Mums ir jāgaida vismaz pieci gadi, kamēr autotirgus atgūsies,» sacījis tirgus izpētes centra eksperts Ferdinands Didenhofers.

Autoražotāju kompāniju vadītāji paredz, ka Eiropas automašīnu tirgus šajā gadā piedzīvos kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, kā iespējamo atveseļošanās sākumu minot pēdējo ceturksni. Peugeot eksperti prognozē, ka kopumā nozares pārdošanas apjomi šogad saruks par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ziemas riepu deficīts - tās nav baumas

Normunds Avotiņš, 27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepu tirgū saglabājas deficīts, un šī tendence atstāj nopietnu iespaidu uz ziemas riepu pieejamību. Par to ir vienisprātis visi riepu tirgotāji. Galvenie iemesli ir divi – neparedzēti ātrā ekonomikas un globālā autotirgus atgūšanās pēc 2008. gada krīzes un riepu ražošanai nepieciešamā dabiskā kaučuka deficīts.

«Neviens nespēja prognozēt, ka pieprasījums pēc riepām atgriezīsies tik ātri,» atzīst SIA Latakko tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs, «2010. gadā riepu tirgus pasaulē bija 333,6 miljoni gabalu, par 29% vairāk kā 2009. Gadā un tikai pa 0,6% mazāk nekā 2007. Gadā pirms recesijas.» Tas nozīmē, ka riepu deficīts būs novērojams arī šoziem, un ražotāji spēs atgriezties pie pirmsrecesijas ražošanas jaudām tikai 2012. Gadā.

Deficīts mainījis arī pircēju ieradumus, saka SIA Atlas Motors direktors Pēteris Priede: «Ja agrāk pirmie ziemas riepu pircēji parādījās tikai oktobrī, tad tagad par tām sāka jautāt jau septembrī un pat augustā. Iemesls ir vienkāršs -baumas par deficītu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi tērēs 13 miljardus jaunu tehnoloģiju un ražotņu attīstībai

Jānis Rancāns, 28.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Audi nākošajos četros gados tērēs 13 miljardus eiro jaunu tehnoloģiju, iekārtu un ražotņu izveidē un attīstībā. Investīcijas galvenokārt paredzētas veikt Vācijā, pavēstījusi kompānija.

Tāpat kompānija nākamgad ieplānojusi pieņemt darbā papildus 1,2 tūkstošus jaunu strādnieku. «Mēs vēlamies sasniegt stipru izaugsmi un labus starptautiskās tirdzniecības rādītājus,» sacīja Audi pārstāvji.

Minētajā laika posmā kompānija Audi katru gadu paredzējusi tērēt vairāk nekā divus miljardus eiro jaunu tehnoloģiju izstrādei. Kopumā šim mērķim tiks veltīti aptuveni 10 miljardi eiro.

Ievērojami līdzekļi tiks atvēlēti kompānijas ražotņu modernizācijai Vācijā, kā arī citās pasaules valstīs. Kompānija arī pavēstīja, ka 2012. gadā tirdzniecībā parādīsies A8 hibrīdversija, R8 – R8 elektroauto versija un citi modeļi. Apjomīgajām investīcijām jānodrošina, ka Audi ieņems pirmo vietu luksusa klases automobiļu ražotāju vidū, norāda kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Autoražotāju akcijas šogad augušas pat par 50%

Žanete Hāka, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem gads ir iesācis veiksmīgi, jo lielākā daļa kompāniju šogad ir uzrādījušas labu sniegumu, un to akciju cenas ir piedzīvojušas visai lielu kāpumu, stāsta Swedbank brokeris Juris Jankovskis.

Viņš skaitdro, ka straujo autorūpnieku akciju cenu izaugsmi nedaudz piebremzēja iepriekšējā nedēļā publicētie Ķīnas ražošanas dati, kuri bija sliktāki nekā gaidīts. Tā kā Ķīna ir pasaules lielākais autotirgus, tad izaugsmes pavājināšanās šajā reģionā nepatīkami var atsaukties uz autoražotāju realizācijas apjomiem šajā valstī. Tā kā šogad akciju tirgos turpināja valdīt pozitīvs noskaņojums, daudziem akciju indeksiem uzrādot pat visu laiku augstākās vērtības, tad arī autoražotāju kompāniju akcijām kā cikliskās nozares pārstāvjiem tika pievērsta liela investoru uzmanība.

Tāpat jāatzīmē, ka automobiļu pārdošanas apjomi gada pirmajā ceturksnī kopumā pasaulē ir pieauguši, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, un lielāko devumu pārdošanas apjomu pieaugumam, kā ierasts, ir devis Āzijas reģions, kā arī Ziemeļamerika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen ķīniešiem ražos zemo cenu automašīnas

Jānis Rancāns, 15.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves kompānija Volkswagen Ķīnā plāno izveidot mazbudžeta automašīnu tirgu, kā arī nākamo piecu gadu laikā uzcelt septiņas jaunas ražotnes un palielināt ražošanu Ķīnā par vairāk nekā 70%, lai tādējādi samazinātu eirozonas krīzes ietekmi uz savām finansēm.

Autobūvētājs par saviem plāniem paziņoja brīdinot, ka pamatražošanas ieņēmumi šā gada pirmajā ceturksnī samazināsies, bet gada griezumā, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, paliks nemainīgi, vēsta Wall Street Journal. Volkswagen to skaidro ar sliktajiem ekonomiskajiem apstākļiem Eiropā. Kompānija norāda, ka Volkswagen automašīnu pārdošanas apjomi šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgu periodu pirms gada, samazinājušies par 8%.

«Aizvien vairāk un vairāk Volkswagen darbības tiks pievērsts Ķīnai, Krievijai, Indijai, Amerikai un Dienvidaustrumāzijai. Aizvien vairāk šajās vietās tiks izlemta Volkswagen nākotne,» sacījis kompānijas izpilddirektors Martins Vinterkorns (Martin Winterkorn).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lada aizstāvēs Krievijas autotirgu no Rietumu kompāniju iebrukuma

Jānis Rancāns, 27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenā padomju automašīna Lada ir izdzīvojusi pāreju uz kapitālismu un ir pilna apņēmības aizstāvēt Krievijas autotirgu no tādām kompānijām kā General Motors Co. (GM), Volkswagen (VW) un Fiat, raksta Bloomberg.

Autobūves kompānija, kurai pieder Lada zīmols, AvtoVAZ plāno investēt 153 miljardus rubļu (5,4 miljardi ASV dolāru), lai nākamo trīs gadu laikā ieviestu septiņus jaunus Lada modeļus.

Lai gan Lada Krievijas autotirgū ir dominējošs zīmols (kontrolē 24% no tirgus), tā saskaras ar pieaugošu minēto kompāniju spiedienu, kuras agresīvi laužas iekšā valsts autotirgū, kas, kā tiek paredzēts, pēc trijiem gadiem būs lielākais Eiropā. GM kontrolē 8,9%, bet VW 7,5% Krievijas autotirgus; to pārdošanas apjomi šī gada pirmajos piecos mēnešos ir lielāki nekā Lada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā eirozonas rūpniecības izlaide pieaugusi straujāk, nekā iepriekš prognozēts, liecina jaunākie Markit dati.

Indekss, kas balstīts uz ražošanas nozares iepirkumu menedžeru aptauju, pieaudzis līdz 51,4 punktiem, salīdzinot ar 50,3 punktiem jūlijā. Indeksa rādītājs virs 50 punktiem liecina par izaugsmi.

Kopš eirozonas ekonomika otrajā ceturksnī uzrādīja kāpumu, virkne datu ir sākuši uzrādīt pozitīvas tendences. Augustā ekonomiskais noskaņojums pieauga līdz divu gadu augstākajam līmenim, raksta Bloomberg.

Eiropas autotirgus, kas piedzīvo kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, stabilizējas. Jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi reģionā jūlijā pieauga par 4,8% līdz 1,02 miljoniem transportlīdzekļu.

Tiesa gan, bezdarba līmenis saglabājas nemainīgs, tādēļ Bloomberg aptaujātie eksperti prognozē, ka trešajā ceturksnī eirozonas ekonomikas izaugsme palēnināsies līdz 0,1%. Tāpat analītiķi paredz, ka bezdarba līmenis nesaruks zem 12% līdz pat 2015. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas autotirgus pamazām atgūstas no smagā nokdauna, tiesa, vēl aizvien visās trijās valstīs saglabājas augsts eksportēto automobiļu skaits, ziņo Dienas bizness.

Šā gada deviņos mēnešos reeksportēti 945 jauni auto, no kuriem 451 ir bijuši Volkswagen markas automobiļi, bet 212 ir bijuši Renault markas spēkrati, liecina Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati.

Septembrī tūlīt pēc reģistrācijas Latviju atstāja 35% jauno automašīnu, kas gan ir nedaudz mazāk kā augustā, kad reeksportēto vienību skaits sasniedza 39%. Pēdējo divu gadu laikā ikviens Baltijas dīleris ir cīnījies par izdzīvošanu, iztrūkstošo pieprasījumu vietējā tirgū kompensējot ar noieta tirgu ārpus valsts robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi 10 gadu augstākajā līmenī

Dienas Bizness, 17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi pērn sasnieguši 10 gadu augstāko līmeni, jo ekonomikas izaugsme pasaulē ir uzlabojusi patērētāju noskaņojumu, raksta Bloomberg.

Pieaugumu lielā mērā veicina tādu krosoveru kā Peugeot, Renault, Alfa Romeo un Toyota pieprasījums.

Kopējais reģistrāciju skaits pērn pieauga par 3,3% līdz 15,6 miljoniem transportlīdzekļu, liecina Eiropas Automašīnu ražošanas asociācijas dati. Šis ir lielākais skaits kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 16 miljoni transportlīdzekļu. Decembrī gan pārdošanas apjomi sarukuši par 4,8% līdz 1,14 miljoniem transportlīdzekļu.

Visstraujāko izaugsmi pērn piedzīvoja Toyota Motor Corp ar 12%. Aizvadītajā nedēļā Japānas kompānija paziņoja, ka pieprasījums Eiropā pēc tās krosovera RAV4 hibrīda 2017.gadā ir audzis par 31%.

Renault pārdošanas apjomi Eiropā auga par 6,7%, Fiat – par 5,2%, bet Alfa Romeo – par 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Paspēt iekāpt Mjanmas straujās izaugsmes vilcienā

Līva Melbārzde, Didzis Meļķis, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidaustrumāzijas plaukstošākajā valstī Mjanmā ir labas biznesa izredzes enerģētikas, IT, telekomunikāciju un transporta, loģistikas uzņēmumiem, kā arī dažādu produktu ražotājiem

Indoķīnas pussalā esošajā Mjanmā attīstība pēdējos gados notikusi vēja soļiem. Iekšzemes kopprodukta pieaugums šim gadam tiek lēsts 8,5% apmērā, bet tūrisms kopš 2010. gada ir pieaudzis pat par 1000%. Mjanma ir pievilcīga ar gandrīz 2000 km garu baltu smilšu krasta līniju, bagātīgiem zivju resursiem un derīgajiem izrakteņiem. Mjanmai ir gan sava nafta, gan gāze – šo nozari biznesa plānos aktīvi cenšas iekļaut Ķīna un Indija. Pie Mjanmas bagātībām pieskaitāmas arī ogles, dārgakmeņi un dārgmetāli – tās rubīni no globālā rubīnu tirgus veido pat 78%. Valstī, īpaši Mandalejas apgabalā ir nefrīts, kura meklēšanā īpaši aktīvi iesaistījušies ķīnieši. Arī mežu netrūkst, tāpēc eksportēti tiek gan tīka, gan ozola, bambusa un palmu koksnes izstrādājumi. Eksporta produkti ir arī rīsi un augļi. Lielākās ar biznesu saistītās pilsētas ir Jangona (8,5 milj. iedzīvotāju), Mandaleja (2,5 milj. iedzīvotāju) un Nipitava (1,3 milj. iedzīvotāju).

Komentāri

Pievienot komentāru