Jaunākais izdevums

Sākot ar 1.maiju, tiks atvērti visu Eiropas Savienības dalībvalstu iekšējie autopārvadājumu tirgi. Vienīgās ES valstis, kas neatver savus iekšējos autopārvadājumu (kabotāžas) tirgus, ir Bulgārija un Rumānija.

Līdz ar to Latvijas autopārvadātāji būs tiesīgi veikt iekšzemes īslaicīgus autopārvadājumus dalībvalstu teritorijās, nereģistrējot tajā uzņēmumu, Db norāda VAS Autotransporta direkcija.

Šis pavērsiens ir pozitīva ziņa Latvijas autopārvadātājiem, kuriem pēdējos mēnešos globālās ekonomiskās krīzes ietekmē strauji kritušies pārvadājumu apjomi. «Kabotāžas barjeras pacelšana nozīmē, ka Latvijas pārvadātāji kļūst par pilntiesīgiem ES autopārvadājumu tirgus dalībniekiem,» uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

«Šī ir viena no retajām pozitīvajām ziņām nozarei, kas var dot kaut nelielu uzrāvienu pārvadātājiem,» saka Ave Line komercdirektors Harijs Rapoports, kura vadītā kompānija apkalpo prāmja līniju Liepāja - Lībeka. Tieši prāmju līnijas varētu būt vienas no lielākajām ieguvējām kabotāžas tirgū, jo tas ļaus kravu piegādātājiem tagad variēt ar pārvadājumiem.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuva ievieš nodevu Krievijas autopārvadātājiem par tās ceļu izmantošanu

LETA, 21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autopārvadātājiem, kas šķērso Lietuvas teritoriju, no pirmdienas jāmaksā autoceļa izmantošanas nodeva, informēja Lietuvas Transporta ministrija.

«Izmantošanas nodeva ir arī citu valstu autopārvadātājiem. Domāju, ka jaunā nodeva vairs netiks atcelta, ja vien kaut kas radikāli nemainīsies, un, visticamāk, tai būs tendence uz pieaugumu,» intervijā Lietuvas sabiedriskajai radiostacijai teica transporta un sakaru ministrs Rimants Sinkevičs.

Viņš atgādināja, ka nodeva Krievijā reģistrētām kravas automašīnām ieviesta, reaģējot uz Krievijas lēmumu no 15.novembra iekasēt maksu no Lietuvas un citu valstu kravu pārvadātājiem par tās ceļu izmantošanu.

Lietuvā Krievijas kravas automašīnām par ceļu izmantošanu jāmaksā 11 eiro diennaktī vai 57 eiro nedēļā. Sinkevičs sacīja, ka no nodevas plānotie ieņēmumi ir ap pieciem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas dēļ 2020. gadā kravu apgrozījums ir samazinājies par 20% līdz 30%, salīdzinot ar 2019. gadu. Ir samazinājies arī izsniegto licences kartīšu, Eiropas Kopienas atļaujas kopiju, digitālā tahogrāfa karšu un starptautisko atļauju skaits, informē Autotransporta direkcijā.

Būtisks Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaita kritums vērojams tieši starptautisko pasažieru pārvadājumu nozarē, jo pērn starptautiskie pārvadājumi ar autobusiem gandrīz nenotika, izņemot vasaras periodu. 2020. gadā arī stājās spēkā neviennozīmīgi vērtētā Mobilitātes pakotne, kas, no vienas puses, transportlīdzekļa vadītājam piešķir lielāku elastību attiecībā uz darba un atpūtas laika uzskaiti, bet, no otras puses, autopārvadātājiem tiek uzlikti jauni pienākumi, kas rada papildu izmaksas.

“Covid-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi autopārvadājumu nozari, jo pērn, salīdzinot ar 2019. gadu, kravu apgrozījums ar autotransportu ir samazinājies par 20% līdz 30%. Starptautiskie kravu pārvadājumi nevienā valstī pandēmijas laikā pilnībā ierobežoti netika, tomēr ir ievērojami palielinājusies autopārvadājumu veikšanas izmaksu sadaļa, jo ir jānodrošina personīgie aizsarglīdzekļi, jāievēro dažādi papildu ierobežojumi un kontroles procedūras, kas palielina reisa ilgumu. Samazinoties preču un pakalpojumu pieprasījumam visās valstīs, ir palielinājies veikto braucienu skaits bez kravas, kā arī nereti klienti kavē samaksu par saņemto autopārvadājumu pakalpojumu, kas izraisa apgrozāmo līdzekļu nepietiekamību, kas īpaši nozīmīgi ir mazajiem uzņēmumiem. Saskaņā ar dažādu ekspertu aplēsēm būs nepieciešami aptuveni trīs gadi, lai autopārvadājumu nozare atkoptos pēc-pandēmijas periodā, jo šobrīd piegādes ķēdes ir izjauktas un ir ievērojami sarucis pieprasījums pēc starptautisko autopārvadājumu pakalpojumiem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daļēji atceļ autopārvadātāju pārbaudes

, 22.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēmums par papildu pārbaudes pasākumu daļēju atcelšanu autopārvadātājiem uz Latvijas un Krievijas robežām no Krievijas Federācijas puses pieņemts un nosūtīts visiem reģioniem.

Par to liecina Finanšu ministrijas (FM) sniegtā informācija. Krievijas puse ir apņēmusies nekavējoties noregulēt no Latvijas izbraucošo autopārvadātāju pieaugošo skaitu. Krievijas puse daļēji atcels Latvijas autopārvadātāju masveidīgās papildu pārbaudes, tā vietā izlases kārtībā piemēros stingrākas pārbaudes tikai atsevišķos gadījumos pēc saviem uzskatiem.

VID Galvenās muitas pārvaldes direktors Andris Drulle ir informējis finanšu ministru, ka no 22. decembra Krievijas Federācijas Muitas pārvalde ir pieņēmusi lēmumu daļēji atcelt Latvijas autopārvadātājiem papildu pārbaudes. Par to liecina Krievijas Muitas pārvaldes mājas lapā publicētais paziņojums, ka Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācija Latvijas Auto pauda gatavību kopā ar Latvijas kompetentajām iestādēm spert izšķirošus soļus, lai novērstu iespējamus pārkāpumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainot uz Krievijas autopārvadātājiem attiecināmos noteikumus par maksimāli pieļaujamo kravu pārvadājumiem Zviedrijā un Somijā, Eiropas Savienība panāks, ka Latviju Krievijas pārvadātāji pametīs pilnībā.

Šādu pārliecību laikrakstam Telegraf paudis Starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto vadītājs Valdis Trēziņš.

Tagad iecerēts, ka šī privilēģija ar 2011.gadu būs pieejama arī Krievijas autopārvadātājiem. V. Trēziņš norāda, ka līdz ar to Krievijas autopārvadātājiem vairs nebūs izdevīgi izmantot Latvijas autoceļus, un tie savas kravas vedīs uz Somijas un Zviedrijas ostām, kuras jau šobrīd par 95 % esot noslogotas ar Krievijas autopārvadātāju piegādātajām kravām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Patērētāji kļūst optimistiskāki

, 02.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā patērētāju uzticība stabilizējas pēc 18 mēnešu krituma, tādējādi sniedzot cerību krīzes skartajai pasaules ekonomikai, atsaucoties uz Ipsos Global Public Affairs aptauju, ziņo Reuters.

40% patērētāju globālajā ekonomiskajā lejupslīdē vaino banku un finanšu nozari, bet 19% uzskata, ka vainīgas ir valstu valdības.

Aptaujāti tika 23 000 cilvēku 23 valstīs (Latvija nav starp šīm valstīm) laika posmā no 14.aprīļa līdz 7.maijam.

29% aptaujāto uzskata, ka ekonomiskā situācija viņu valstī ir ļoti laba vai laba, kas ir tikai neliels samazinājums, salīdzinot ar 2008.gada novembra rezultātu, kad tā domāja 31% aptaujāto. 2008.gada aprīlī tā domāja 43% aptaujāto, bet 2007.gada oktobrī - 54%.

«Izskatās, ka mēs esam sasnieguši apakšējo punktu un ir cerības stariņš,» sacījis Ipsos Global Public Affairs pārstāvis Klifords Jangs (Clifford Young).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada oktobrī, salīdzinot ar 2019. gada oktobri, apstrādes rūpniecības produkcijas apjoms1 pēc kalendāri koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās palielinājās par 1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Ražošanas apjoma kāpums bija arī ieguves rūpniecībā un karjeru izstrādē – par 14,2 %. Savukārt elektroenerģijas un gāzes apgādē bija kritums par 17,5 %, samazinoties saražotās elektroenerģijas apjomam hidroelektrostacijās un koģenerācijas stacijās un gāzes piegādei patērētājiem. Kopējā rūpniecības produkcijas izlaide saruka par 1,2 %.

Šī gada oktobrī no kopumā 22 apstrādes rūpniecības nozarēm produkcijas izlaides pieaugumu uzrādīja 12 nozares, tai skaitā divas no trim pēc īpatsvara lielākās – koksnes, koka un korķa izstrādājumu ražošana un pārtikas produktu ražošana (kāpums attiecīgi par 8,2 % un 2,5 %). Ražošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada atbilstošo mēnesi, bija elektrisko iekārtu ražošanā – par 19,8 %, poligrāfijā un ierakstu reproducēšanā – par 11,4 % un datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā, kā arī pirmo mēnesi šogad produkcijas apjoma kāpumu uzrādīja automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana – par 9,7 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Spriedums Laval lietā paver darba iespējas Zviedrijā

, 04.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi Zviedrijā būs konkurētspējīgāki, jo varēs vest uz turieni strādāt Latvijas iedzīvotājus un nebaidīties no arodbiedrībām, kas līdz šim ir diktējušas algu līmeni, 4.decembrī raksta laikraksts Diena.

«Cilvēkiem, kas Latvijā sēž bez darba, Zviedrijas tiesas lēmums ir mazs cerību stariņš,» uzskata advokātu biroja Sorainen partneris Ģirts Rūda.

Latvijas uzņēmumi Zviedrijā būs konkurētspējīgāki, jo varēs vest uz turieni strādāt Latvijas iedzīvotājus un nebaidīties no arodbiedrībām, kas līdz šim ir diktējušas algu līmeni.

Proti, tikko Zviedrijas Darba tiesa, līdzīgi kā iepriekš Eiropas Kopienu tiesa (EKT), atzinusi Laval un partneri tiesības nodarbināt cilvēkus par minimālo algu, nevis vidējo kā vēlējušās arodbiedrības.

«Līdz šim, lai gan robežu nebija un iebraukšana Zviedrijā bijusi brīva, tomēr reālas darba iespējas Zviedrijā ārzemniekiem nebija. Tiesas lēmums apliecina ES tirgus vienotību,» uzsvēra Ģ.Rūda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiskās turbulences ietekmē pasaules ekonomikas izaugsme sāk pamazām bremzēties. Noplakuši ir arī izaugsmes rādītāji Eiropā, ko galvenokārt ir sekmējis vārgāks eksporta sniegums.

Tāpēc jaunākajā Swedbank ekonomikas apskatā izaugsmes prognozes pasaulei un jo īpaši Eiropai ir pārskatītas uz leju, tajā pat laikā vēl arvien sagaidot pakāpenisku un kontrolējamu palēnināšanos. Tomēr risku ir daudz un, ja tie īstenojas, tad sabremzēšanās var būt arī straujāka. Pasaules «vētru» ielokā Latvijas ekonomika turas labi, tā ir diezgan sabalansēta un sagatavota iespējamiem izaicinājumiem, izaugsme arvien ir diezgan spēcīga un plaša nozaru griezumā. Tas ļauj Latvijas šī gada izaugsmes prognozi atstāt nemainīgu, 3%. Ņemot vērā darbaspēka trūkumu, izmaksu spiedienu un augsto ražošanas jaudu noslodzi, Latvijas izaugsme palēnināsies no pērna gada augstumiem, bet joprojām būs vairāk kā divreiz spēcīgāka nekā eirozonā vidēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāsaini, garšās netipiski maizes un kliņģeru kukulīši, leļļu pasaule un vēlme Āgenskalna apkaimes iedzīvotājus apvienot kopienā, kurā cits citu atbalsta un iedrošina

Tā dažos vārdos varētu raksturot Zaļās maizes īpašnieci un Facebook kustības Labi dzīvot Āgenskalnā aizsācēju Santu Liepu, kura nesapņo kļūt par lielas maizes ceptuves īpašnieci, kurā mīklu mīca un maizi cep vairāki darbinieki un pēc tam produkcija bezpersoniski guļ veikala plauktā. Viņai ir svarīga kaimiņu būšana un cilvēcīgā saskarsme. Santa līdz saknēm ir pārliecināta, ka mazais bizness ir dzīvotspējīgs un tas nav tikai šarmants hobijs, ar kuru reizēm kavēt laiku. Veidojot biznesu, viņa neapzināti izkāpj no rāmjiem, jo savā būtībā ir kā brīvs putns. Visticamāk, mākslinieces kods ir tas, kas viņu mudina, cepot maizi, savienot šķietami nesavienojamas garšas un sastāvdaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pievelkot pēdējo skrūvi?

Andris Lāriņš, SEB bankas Finanšu tirgus pārvaldes vadītājs, 14.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenu kāpums eiro zonā turpinās ar pārāk lielu ātrumu, kā rezultātā, turpinot cīņu ar pārāk augsto inflācijas līmeni, Eiropas Centrālā Banka (ECB) 14. septembrī nolēma vēlreiz par 25 bāzes punktiem paaugstināt savas procentu likmes.

No 20. septembra galvenā refinansēšanas operāciju procentu likme būs 4,50%, aizdevumu iespējas uz nakti procentu likme 4,75% un noguldījumu iespējas uz nakti procentu likme būs 4,00%. Pēdējo reizi tik augsta eiro galvenā refinansēšanas operāciju procentu likme bija 2001. gada augustā (eiro refinansēšanas likme ir tikai 25 bāzes punktu attālumā no 4,75% rekorda).

ECB palielina procentlikmes 

Eiropas Centrālās banka (ECB) ceturtdien nolēma paaugstināt procentlikmes....

Kopš ECB pagājušā gada jūlijā uzsāka procentu likmju paaugstināšanas ciklu, eiro bāzes procentu likmes tika paaugstinātas 10 sapulcēs pēc kārtas kopumā par 450 bāzes punktiem kas ir gan ātruma, gan apjoma rekords (pēdējās četrās sapulcēs likmes katrā paaugstinātas par 25 bāzes punktiem).

Vai šis eiro procentu likmju paaugstinājums ir pēdējais? Nav garantēts, bet ECB savā paziņojumā saka, ka “pamatojoties uz pašreizējo vērtējumu, Padome uzskata, ka galvenās ECB procentu likmes sasniegušas līmeni, kas, uzturēts pietiekami ilgi, būtiski veicinās inflācijas savlaicīgu atgriešanos tās mērķa līmenī. Padomes turpmākie lēmumi nodrošinās, ka galvenās ECB procentu likmes tiks noteiktas pietiekami ierobežojošā līmenī tik ilgi, kamēr tas būs nepieciešams. Padomes pieeja, nosakot ierobežojumu apmēru un ilgumu, arī turpmāk balstīsies uz datiem. Konkrētāk, Padomes lēmumi par procentu likmēm būs atkarīgi no inflācijas perspektīvas novērtējuma, ņemot vērā saņemtos tautsaimniecības un finanšu datus, pamatinflācijas dinamiku un monetārās politikas transmisijas spēku.”

Citāts ir tik garš tādēļ, ka preses konferencē ECB vadītāja Lagardas kundze īpaši uzsvēra visu šo paragrāfu un to, ka turpmākie lēmumi būs balstīti uz datiem un, ja inflācijas dati nemainīsies vēlamajā virzienā, likmes var arī turpmāk tikt paaugstinātas. Nekādā gadījumā ECB neapgalvo, ka eiro procentu likmes ir sasniegušas savu maksimumu.

Nedaudz par inflāciju. Lai arī ir vērojamas pozitīvas inflācijas līmeņa pazemināšanās tendences, atviegloti uzelpot vēl ir krietni par agru. Piemēram, patēriņa cenas šogad Latvijā augustā, salīdzinājumā ar 2022.gada augustu, palielinājās par 5,4% (jūlijā tie bija 6,4%). It kā laba pazemināšanās tendence, bet ir jāņem vērā, ka augustā cenas pieauga par 5,4% klāt pie pagājušā gadā reģistrētajiem 21,5% virs 2021. gada augusta cenām. Pašreizējais arvien zemākais inflācijas līmenis nav nekāds atvieglojums patērētājiem, jo cenas turpina augt. Pozitīvā ziņa Latvijā ir algu kāpums – salīdzinot ar 2022. gada 2. ceturksni, mēneša vidējais atalgojums šogad 2. ceturksnī par pilnas slodzes darbu palielinājās par 163 eiro jeb 12%, bet algu kāpums cenu kāpumam seko ar lielu nobīdi. No otras puses algu kāpums eiro zonā ir viens no tiem faktoriem (papildus nesenajam energoresursu cenu kāpumam), kas ECB liek bažīties, ka salauzt inflāciju līdz 2% atzīmei būs ļoti smags uzdevums.

ECB publicēja savas svaigākās inflācijas un IKP prognozes. Ja inflācijas prognozes pavisam nedaudz koriģētas uz augšu (vidējais inflācijas līmenis 2023. gadā būs 5,6%, 2024. gadā – 3,2% un 2025. gadā – 2,1%), tad ekonomikas izaugsmei šoreiz jau krietni būtiskāka korekcija uz leju nekā citās reizēs (ECB speciālisti paredz eiro zonas tautsaimniecības izaugsmi par 0,7% 2023. gadā, par 1,0% 2024. gadā un par 1,5% 2025. gadā).

ECB lēmums daļai tirgus dalībnieku bija pārsteigums

Kopš 1 gada Euribor likme jūnija vidū pārkāpa 4% atzīmi, tā nekur daudz augstāk nav devusies un vasaras otro pusi pārsvarā pavadīja svārstoties nedaudz virs 4%. 14. septembrī pirms ECB sapulces lēmuma 4% atzīmi pirmo reizi kopš 2008. gada septembra pārsniedza 6 mēnešu Euribor likme. ECB lēmums daļai tirgus dalībnieku bija pārsteigums, jo pirms sapulces diezgan populārs bija arī viedoklis ka ECB septembrī izvēlēsies iepauzēt. Tieši tādēļ šis paaugstinājums netika pilnībā iecenots tirgus procentu likmēs pirms sapulces un tuvākajās dienās visticamāk būs vērojama neliela Euribor procentu likmju pakāpšanas. 1 un 3 mēnešu likmes varētu pakāpties nedaudz vairāk par 6 un 12 mēnešu Euribor likmēm (vēsture ir labs rādītājs – likmju kāpuma apjoma piemēri ir redzami grafikos, kuros Euribor likmes ir apvienotas ar ECB depozīta procentu likmi). Atliek cerēt, ka piepildīsies iepriekš citētā ECB paragrāfa pirmais teikums, ka likmes ir sasniegušas līmeni, kurš varētu būt pietiekošs cīņā pret pārāk augsto inflāciju (šis teikums beidzot ir cerību stariņš, varbūtība, ka šis varētu būt pēdējais likmju paaugstinājums).

ECB atzīst, ka tās rīcības rezultātā eiro zonā turpinās būtiska naudas aizņemšanās sadārdzināšanās. Sadārdzinās arī bankām pieejamā nauda, jo iedzīvotāji kontos esošo naudu pārvieto uz garā termiņa depozītiem ar augstākām procentu likmēm. Kredītu tirgus dinamika eiro zonā turpina pavājināties.

Joprojām nemainās mājsaimniecību noguldīju tendences Latvijas bankās. Šī gada jūlijā mājsaimniecību noguldījumu apjoms salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju pieauga tikai par 0,8%, kas ir vairāku gadu zemākais rādītājs un jau ir bīstami tuvu negatīviem rādītājiem.

Inflācija joprojām ir augstāka nekā naudas apjoma pieaugums, kas nozīmē to, ka cenu pieaugums gada laikā jūlijā apsteidzis Latvijas iedzīvotāju banku kontu atlikuma pieaugumu gada laikā par 5,6%.

ASV FRS nākamā sapulce būs 19. un 20. septembrī (ir izredzes uz pauzi, bet vēl nevar izslēgt 12 paaugstinājumu), bet ECB vadība tiekas 26. oktobrī Atēnās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baiļu uzplūdi par koronavīrusa straujāku izplatīšanos ārpus Āzijas papildu trieciens ir dažādiem ar tūrisma nozari saistītajiem uzņēmumiem. Notiekošā rezultātā daudzi sevišķi strauji atbrīvojas no aviokompāniju un kruīza uzņēmumu vērtspapīriem.

Kuģu kruīza nozares līderu - "Carnival", "Norwegian Cruise Line Holdings" un "Royal Caribbean Cruises" - akciju cena šīs nedēļas sākumā vien saruka gandrīz par 10%. Piemēram, tā paša "Carnival" akcijas vērtība Ņujorkas biržā kopš saviem decembra augstākajiem punktiem ir samazinājusies jau gandrīz par 30%.

Strauji zemāk planē arī aviokompāniju akciju vērtība. Piemēram, "Ryanair" akcija šo pirmdien saruka par 13,5%, "Air France" – par 8,7% un "Deutsche Lufthansa" – par 8,8%. Strauji cenu kritumi bija vērojami arī "American Airlines Group", "EasyJet", "Delta Air Lines" u.c. līdzīgām akcijām. Tiek ziņots, ka pasaulē viesnīcas jau izjūt ķīniešu tūristu skaita samazināšanos. Sagaidāms, ka notiekošajam būs ietekme uz dažādām citām nozarēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cietīs importa un eksporta pārvadājumi

Egons Mudulis, 02.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tranzīta pārvadātājiem vācieši 8,50 eiro minimālo algu neprasīs; citiem komandējuma nauda algā neietilps.

«Vācijas minimālās algas likme neietver kompensāciju, ko darba devējs izmaksā darbiniekam par izdevumiem, kas saistīti ar darba braucieniem.» Tāda ir Vācijas muitas informācijas departamenta sniegtā atbilde valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD). Tas nozīmē, ka Latvijas autopārvadātājiem, kas veic pārvadājumus starp Vāciju un kādu citu valsti, tostarp Latviju, saviem šoferiem par Vācijā pavadīto laiku būs jāmaksā gan vācu minimālā alga 8,5 eiro/stundā (bruto), gan komandējuma nauda.

No vāciešu un Latvijas Labklājības ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) skaidrojumiem izriet, ka nepastāv iespēja maksāt esošo algu, komandējuma naudu un piemaksu, kas segtu starpību starp Vācijas minimālo algu un Latvijas šoferiem maksāto algu, bet kas netiktu aplikta ar nodokļiem, skaidro ATD Starptautisko autopārvadājumu koordinācijas daļas vadītāja Indra Gromule.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievijas pastiprinātās pārbaudes lietuviešiem palielinājušas pieprasījumu pēc Latvijas autopārvadātājiem

LETA, 28.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprinātās pārbaudes Lietuvas kravu pārvadātājiem uz Krievijas robežas ir palielinājušas pieprasījumu pēc Latvijas autopārvadātājiem, taču priecāties par to būtu nepamatoti, jo nav nekādu garantiju, ka šādas pat pastiprinātas pārbaudes netiks vērtas pret Latvijas uzņēmējiem, šorīt Latvijas Radio sacīja kravu pārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš.

Trēziņš atgādināja, ka kravas automašīnu rindas uz Latvijas un Krievijas robežas veidojas Lietuvas automašīnu pastiprinātas kontroles dēļ, kas kavē visu rindu.

Uzņēmēju pārstāvis atzina, šajā situācijā ir vērojamas Latvijas uzņēmējiem pozitīvas tendences, jo palielinās pieprasījums pēc mūsu pakalpojumiem, kurus izvēlas lietuviešu vietā, tomēr, «protams, nav nekādu garantiju», ka Krievija šādas pašas sankcijas nepiemēro citām valstīm, tostarp Latvijai, īpaši sagaidot Latvijas prezidentūru Eiropas Savienībā un zinot Lietuvas bēdīgo pieredzi savas prezidentūras laikā. Tieši lietuvieši ir lielākie konkurenti Latvijas autopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Mobilitātes pakotnes I nosacījumiem turpmākos gadus gaidāmas pārmaiņas arī Latvijas kravu autopārvadātāju darbībā, informē VSIA "Autotransporta direkcija".

2020. gada 31. jūlijā Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī tika publicēti Mobilitātes pakotnes noteikumi, kas šogad un turpmākos gadus pakāpeniski stāsies spēkā, mainot kārtību, kā Eiropas Savienības ietvaros tiks nodrošināti kravu autopārvadājumi. Būtiskas pārmaiņas gaidāmas arī Latvijas kravu autopārvadātāju darbībā, jo šīs izmaiņas būs saistītas gan ar autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību un Eiropas Savienības valstu minimālās algas nodrošināšanu autovadītājiem, gan ar nosacījumiem, kas jāievēro, lai pārvadātājs varētu veikt uzņēmējdarbību šajā jomā.

"Mobilitātes pakotnes izstrāde ir prasījusi vairāk nekā trīs gadus, kas aizvadīti spraigās diskusijās un aktīvā darbā, pārstāvot mūsu valsts pārvadātāju intereses. Ne visi pieņemtie lēmumi bijuši viennozīmīgi vērtēti un atbalstīti no dažādu valstu puses. Piedāvātais risinājums Latviju nostāda nekonkurētspējīgākās pozīcijas, ņemot vērā Latvijas ģeogrāfisko izvietojumu. Mēs no savas puses centīsimies sniegt pēc iespējas plašāku informatīvo atbalstu pārvadātājiem. Latvijas autopārvadātāji būs konkurētspējīgi arī pie šādiem nosacījumiem, tomēr uzskatām, ka pieņemtie lēmumi būtu jāpārskata," komentē Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievija sākusi pastiprinātas pārbaudes pret Latvijas autopārvadātājiem

Oskars Prikulis, Db, 16.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija realizējusi savus draudus, un sākusi pastiprināti pārbaudīt Latvijas kravu autopārvadātājus uz Latvijas – Krievijas robežas.

Starptautisko Latvijas autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš Db norāda, ka pastiprinātas pārbaudes sākušas jau vakar, kad Latvijas autopārvadātāji Krievijas pusē tiek novirzīti atsevišķā rindā un viņiem tiek pieprasīts paliecināt, ka kravu saņēmējs tiešām ir attiecīgā kompānija, kas uzrādīta dokumentos. Šāda apliecinājuma saņemšana var aizņemt pat vairākas diennaktis, jo līdzīgu praksi vasarā Krievija pielietoja pret Lietuvas autopārvadātājiem. Tas Latvijas autopārvadātājiem draud ar miljoniem latu zaudējumiem.

«Tas ir nāvējoši mums, jo šobrīd ir gada beigas, kad ir liela kravu plūsma. Pārvadātājiem jāizpilda līguma nosacījumi, bet laicīgas kravu piegādes tagad ir izšķirošas,» uzsver V. Trēziņš. Viņš arī pauž pārsteigumu, ka Krievijas muitas dienests savas aktivitātes uzsācis tikai dienu pirms paredzētajām pārrunām starp Latvijas un Krievijas delegācijām, kuras plāno cita starpā pārrunāt arī šo jautājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas auto biedru apdrošinātājs, iespējams, finanšu mahinācijās Krājbankā zaudējis visu naudu

Dienas Bizness, 15.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto biedru izveidotā apdrošināšanas sabiedrība Lauto klubs, kas apvieno vairāk nekā 500 uzņēmumus, sniedzot tiem garantijas polises, Latvijas Krājbankā zaudējusi 3,3 miljonus eiro (aptuveni 2,3 miljoni latu) – faktiski visu autopārvadātāju iemaksāto naudu, vēsta portāls Pietiek.com.

Nesenajā Latvijas auto padomes sēdē izskanējušas aizdomas par finanšu mahinācijām, liecina portāla rīcībā esoša informācija. Proti, asociācijas noguldījums kalpojis kā garantija tās ģenerālsekretāra Pāvela Groševa civilsievas uzņēmuma Krājbankā ņemtajam kredītam.

Ja Lauto klubs līdz 31. martam neatrisinās savas finanšu problēmas, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) varētu pieņemt lēmumu par licences anulēšanu.

Konfidenciāls neatkarīgu revidentu ziņojums, kas ir Pietiek.com rīcībā, rada aizdomas par finanšu mahinācijām un nepietiekamu uzraudzību no Latvijas auto padomes puses. Latvijas auto ģenerālsekretārs un Lauto kluba direktors Pāvels Groševs portālam atzinis, ka „tā tas varētu izskatīties no malas”, bet patiesībā darbības ar Krājbankas depozītos noguldītajiem miljoniem esot notikušas asociācijas biedru interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas autopārvadātājiem papildu atļaujas uz Baltkrieviju

Ieva Mārtiņa, 01.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas - Baltkrievijas starpvaldību komisijas sēdē Minskā abu valstu amatpersonas vienojušās par papildu divpusējo atļauju piešķiršanu Latvijas autopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļu nodevas ieviešana Latvijā tiek atlikta līdz 2011. gadam, šodien, pieņemot attiecīgus grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā nolēma Saeima.

Db jau vairākkārt vēstījis, ka, neraugoties uz autopārvadātāju iebildumiem, autoceļu lietošanas nodevu jeb tā dēvēto eirovinjeti Latvijā bija plānots ieviest jau no šī gada 1. jūlija.

Šī nodeva būtu jāmaksā kravas autopārvadājumu veicējiem – gan tiem, kas Latviju šķērso tranzītā, gan vietējiem pārvadātājiem.

Ārvalstu autopārvadātājiem eirovinjete izmaksātu 7 Ls dienā, bet vietējiem autopārvadātājiem šīs nodevas gada likme būtu aptuveni 500 Ls gadā.

Valsts budžeta ieņēmumi no šīs nodevas tika plānoti 9. 3 milj. Ls apmērā gadā.

Operatoru, kas nodrošinātu nodevas iekasēšanu no ārvalstu pārvadātājiem, Satiksmes ministrija bija plānojusi uzticēt privātai kompānijai, kas tiktu izvēlēta konkursa kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No 15.aprīļa tiks palielināti Krievijas koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon tarifi

Žanete Hāka, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Krievijas federālo koplietošanas autoceļu lietošanas maksas sistēmas Platon tarifu palielināšanu no šā gada 15.aprīļa autopārvadātājiem būs jāmaksā divas reizes lielāka summa par katru nobraukto kilometru.

Turpmāk Platon sistēmas maksa veidos 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Nosacījumi attieksies uz visu valstu, tostarp Krievijas, autopārvadātājiem, kuri veic kravu pārvadājumus ar transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 tonnām.

2015.gada maijā Krievijas puse noteica, ka maksa par Krievijas federālo autoceļu lietošanu būs 3,73 rubļi par katru nobrauktos kilometru, tomēr, lai pārvadātāji nejustu strauju cenu kāpumu, tika nolemts, ka līdz šā gada 15.aprīlim autopārvadātāji, tostarp Krievijas pārvadātāji, Platon sistēmas ietvaros maksās mazāk – 1,53 rubļus.

Savukārt no 15.aprīļa šī summa būs divas reizes lielāka, sastādot 3,06 rubļus jeb 0,05 eiro par nobraukto kilometru. Ņemot vērā, ka arī pēc 15.aprīļa Platon sistēmas maksa būs zemāka par sākotnēji noteikto, tā varētu vēl palielināties. Sistēmas Platon maksu tieši ietekmē Krievijas patēriņa cenu indekss, un nākamā autoceļu lietošanas maksas indeksācija paredzēta 2018.gada 1.jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vienojas ar Krieviju par papildu autopārvadājumu atļaujām

Egons Mudulis, 25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas-Krievijas Kopējās komisijas sanāksmē pušu pārstāvji šodien vienojušies, ka atļauju kvota divpusējiem un tranzīta kravas autopārvadājumiem šim gadam tiek palielināta vēl par 6000 atļaujām.

Šā gada kvota bija paredzēta 56 tūkst. atļauju apjomā, bet puses septembrī vienojās to palielināt par 5000 vienībām. Tagad galīgā saskaņotā atļauju kvota 2012. gadam sasniegusi 67 tūkst. atļaujas, kas pēc apmaiņas ar papildu atļaujām lielā mērā varētu nodrošināt šajā gadā veicamo pārvadājumu apjomu uz Krieviju, informē Autotransporta direkcija.

Sanāksmes dalībnieki vienojās, ka nākamajam gadam sākotnējā kvota tiks palielināta līdz 65 tūkst. atļaujām. Kvotas apjoms 2013. gada laikā var tikt pārskatīts, balstoties uz Latvijas vai Krievijas puses pamatotu lūgumu. Šāds pamatprincips noteikts nākošajam trīs gadu periodam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sekmēs preču apmaiņu ar Tadžikistānu

Dienas Bizness, 10.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts prezidenta vizītes laikā Tadžikistānā satiksmes ministrs Kaspars Gerhards un Tadžikistānas transporta un komunikāciju ministrs parakstīs nolīgumu par starptautisko automobiļu satiksmi.

Par to informē Satiksmes ministrija. Līdz ar nolīguma parakstīšanu tiks sakārtota normatīvu bāze uzņēmējdarbības attīstībai autotransporta jomā starp Latviju un Tadžikistānu. Gan Latvijas, gan Tadžikistānas starptautiskajiem autopārvadātājiem tādējādi tiks nodrošināta iespēja operatīvi veikt preču transportēšanu starp abām valstīm, attīstot tirdzniecību. Globālās ekonomiskās krīzes apstākļos šī nolīguma parakstīšana autopārvadātājiem sniegs iespēju attīstīt uzņēmējdarbību jaunos tirgos, tādējādi saglabājot konkurētspēju.

Valda Zatlera vizīte Tadžikistānas Republikā ilgs no 11. līdz 14. jūlijam.

Vizītes laikā paredzētas vairākas tikšanās ar Tadžikistānas uzņēmējiem, kā arī dažādu ekonomiski nozīmīgu objektu apmeklējumi. 13. jūlijā norisināsies Latvijas-Tadžikistānas biznesa forums, kura laikā uzrunu teiks arī satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Savukārt pirmajā vizītes dienā abu valstu ministri parakstīs nolīgumu par starptautisko automobiļu satiksmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Plastikas ķirurgs Jānis Ģīlis: Latvija ir laba zeme, kur dzīvot un strādāt

Kristīne Stepiņa, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Man ir bijuši lieliski piedāvājumi strādāt gan Kanādā, gan Apvienotajos Arābu Emirātos, arī Īrijā un Krievijā, bet es izvēlējos palikt Latvijā, jo es esmu Latvijas patriots,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka plastikas ķirurgs Jānis Ģīlis.

«Latvija ir laba zeme, kur dzīvot un strādāt starp savējiem. Man nav jābrauc pa pasauli pie klientiem, viņi pie manis paši atlido. Es daudz vairāk varu izdarīt, esot šeit uz vietas un strādājot garas darba stundas,» viņš teic.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Cik gara ir jūsu darba diena?

Ierodos darbā un no tā aizbraucu pirms sastrēgumiem, man nepatīk stāvēt korķos, tajā laikā es labāk daru ko lietderīgāku. Strādāju 11 stundas dienā piecas dienas nedēļā. Operēju trīs dienas nedēļā, katru dienu pa piecām vai sešām operācijām. Divas dienas konsultēju un vēroju pacientus, un sekoju līdzi pēcoperāciju periodam. Vakaros daudz laika pavadu, gatavojoties lekcijām, jo esmu mācībspēks gan Latvijā, gan arī tieku aicināts uz ārvalstīm vadīt kursus un veikt paraugoperācijas. Cenšos vairs nekad nestrādāt naktīs un sestdienās, svētdienās. Šogad es jau esmu sev izbrīvējis divus mēnešus atvaļinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī nedēļas beigās Baltijas biržās noturīgs optimisma stariņš neiespīd, diviem no Baltijas biržu raksturojošiem indeksiem dodoties zemākos līmeņos.

Visvairāk šodien saruka Rīgas biržas raksturojošais OMXR – par 2.36 %. Samazinājās arī Viļņas OMXV – par 1.1 %. Vienīgi Tallinas OMXT spēja dienu noslēgt trauslos plusos, dienas tirdzniecības rezultātā pakāpjoties par nieka 0.12 %.

Rīgas biržā lielākais apgrozījums bija ar Grindeka akcijām (6.26 tūkst. Ls). Minētā farmācijas uzņēmuma akcijas cena spēja palēkties par 6.28 %. Rīgas biržas kopējais apgrozījums kārtējo reizi niecīgs – 15.56 tūkst. Ls.

Visā Baltijā kopumā šodien lielākais apgrozījums bija ar Lietuvas telekomunikāciju uzņēmuma TEO LT akcijām (80.76 tūkst. EUR). Uzņēmuma akcijas cena gan samazinājās par 0.85 %.

Kopumā šonedēļ lielāko kritienu piedzīvoja Tallinas birža, kuras indekss OMXT nedēļas skatījumā saruka par 6.69 %. Rīgas un Viļņas biržu indeksi samazinājās attiecīgi par 4.34 % un 4.62 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sieviešu izlases basketbolistes Santa Dreimane un Gunta Baško intervijā Db atklāj basketbola aizkulises un savus nākotnes plānus.

picturegallery.29830241-1cab-49ff-97d8-9eb0e6d51987

Latvijā ar sieviešu basketbola izlasi šobrīd saista lielas cerības. Kā tiekat galā ar atbildību un spiedienu?

Gunta Baško: Galvenais ir par to nedomāt. Nevajag visu laiku domāt par to, ka mums vajag par katru cenu uzvarēt. Vajag šīs sajūtas maksimāli neitralizēt, lai nebūtu lampu drudzis, un vienkārši iziet laukumā, lai atdotu visus spēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

2017. gada spilgtākie auto, kas būs svarīgi Latvijas pircējiem 2018. gadā

Aldis Zelmenis, speciāli db.lv, 04.01.2018

Porsche Panamera Sport Turismo


Porsche Panamera Sport Turismo jebkurā kombinācijā, sākot jau ar pieticīgāko 330 ZS motoru, ir īpašs sapņu auto. Shooting brake virsbūve nomināli piešķir vairāk vietas salonā un arī bagāžas nodalījumā, taču tas nav tik svarīgi. Svarīgāk ir tas, kā šis jaunais siluets izskatās. Neliekuļosim, ka lielai daļai pat ortodoksālāko Porsche zīmola fanu Sport Turismo čaula šķitīs kārdinošāka par klasisko Panamera limuzīna formu. Ērti un ikdienā noderīgi, ka standarta trīs aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt visas kopā vai katru atsevišķi (ar dalījumu 40:20:40) un atbloķēt elektriski no bagāžas nodalījuma. Kad visas atzveltnes ir nolocītas, bagāžas nodalījuma ietilpība no 520 litriem palielināsies līdz 1390 litriem.

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tik raibs nedzirdētu nosaukumu modeļu birums, kāds bija 2017. gadā, sen netika piedzīvots, ja vispār kādreiz ir bijis. Vairums no šiem «zaļknābjiem» jau 2018. gadā ar darbiem ir gatavi pierādīt savu varēšanu.

Ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā 2017. gads ir aizvadīts ar dažāda veida jaunu SUV, krosoveru, pseidokrosoveru un tiem līdzīgo auto tirdzniecības panākumiem. Pirms gaidāmās elektroautomobiļu revolūcijas, kas tiek prognozēta pēc 2020. gada, arī 2018. gadā, visticamāk, turpināsies džipveidīgo modeļu uzvaras gājiens. Nav svarīgi, vai tas būs liels, mazs vai mikroskopisks auto. Nebūs svarīgi, vai automobilis būs tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem ar pieticīgu motoru kā skūterim, vai arī kaut kas pamatīgāks ar godīgu pilnpiedziņas sistēmu. Jebkurā gadījumā šie auto joprojām būs modes noteicēji. Nenoliedzami, ka savs saules stariņš tiks atstāts arī pārējiem, taču, raugoties no privātpersonu skatu punkta, klasisko virsbūvju plašpatēriņa modeļiem lielākoties būs jāspēlē otrā plāna lomas.

Komentāri

Pievienot komentāru