Skybrake ražotājs Autonams nolēmis uzsākt savas produkcijas pielāgošanu elektroauto vajadzībām. Pirmais elektroautomobiļiem pielāgotais produkts ir autoparku uzraudzības sistēmas iekārta Skybrake F20, informē uzņēmums.
«Skatoties, kas notiek pasaulē un Latvijā, redzam, ka nākotnē automašīnu papildaprīkojumam būs specifiskas prasības. Sevišķi tādām ierīcēm kā autoparku uzraudzības sistēmas, imobilaizeriem un signalizācijām. Lielākais izaicinājums ir samazināt šo ierīču elektrības patēriņu, lai elektroauto akumulatoru jauda pēc iespējas vairāk tiktu izmantota primārajam mērķim – dzinēja darbināšanai,» skaidro SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.
2010. gada nogalē Nissan uzsāka sava pilnībā elektrificētā sērijveida modeļa Leaf piegādes Amerikā un Japānā. Uzņēmums plānoja decembrī pārdot 25 tūkstošus automašīnu, savukārt laika periodā līdz 2020. gadam 5.2 miljonus Nissan Leaf. Arī citi autobūves giganti patlaban jau izstrādā vai tuvākajā laikā plāno izstrādāt elektroauto, pamatojot savu tehnoloģiju pielāgošanu «zaļajiem» auto, norāda Autonams.
Optimistiskākās prognozes rāda, ka jau 2015. gadā pa pasaules ceļiem ripos ap 17 miljoniem elektroauto. Latvijā nopietns solis ceļā uz lielāku skaitu elektroauto parādīšanos ielās ir 2010. gada nogalē atklātā elektroauto elektrības uzlādes stacija Brīvības ielā.
Db jau iepriekš informēja, ka vairāki autonozares eksperti piesardzīgi vērtē elektroautomobiļu invāziju Latvijā, šo piesardzību pamatojot ar virki subjektīviem un objektīviem apstākļiem, kas kavē elektroauto potenciālu, tostarp, subsīdiju mehānismu, kas mudinātu pircējus pievērsties elktroautomobiļiem, kā arī investīcijām, kuras būtu nepieciešamas ieguldīt uzlādes vietu infrastruktūrā. Vēl būtiski uzsvērt, ka atšķirībā no Autonama reģionālais Nissan pārstāvis Nissan Nordic Europe OY – Baltics par pieminētā elektroautomobiļa Leaf panākumiem Latvijā tuvāko gadu laikā pats nav tik optimistisks. Vēl vairāk, Nissan Leaf augstās cenas dēļ vietējie Nissan dīleri jauno elektroauto, iespējams, sākumposmā nemaz nepiedāvāšot. Atgādināsim, ka Leaf cena Eiropā bez valdības subsīdiju mehānisma būšot vismaz 30 tūkst. eiro.
Visbeidzot ir jāatzīst, ka daļa Latvijas autotirgotāju, kuriem ikdienā ir nācies saskarties ar Autonama radīto produktu Skybrake nav par to tik augstās domās kā pats Autonams.