Līdz 2020. gadam tiks sakārtoti visi galvenie A kategorijas autoceļi. Tā Dienas Bizness, Sixt Leasing, Circle K, CSDD un Latvijas Auto asociācijas rīkotajā auto nozares forumā AUTO 2018 norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Līdz šim nozīmīgs nozares finansējums nāca no Eiropas Savienības struktūrfondiem, taču jau 2019. gadā tas no pašreizējiem 124 milj. eiro saruks līdz 78,2 milj. eiro, bet 2020. gadā būs apaļa nulle. Tas nozīmē, ka jau pēc diviem gadiem ceļu būvniecība un atjaunošana būs pilnībā atkarīga no valsts budžeta. Jau iepriekš DB rakstīja - lai uzturētu esošo valsts autoceļu tīklu tādā stāvoklī, kādā tas ir patlaban, nodrošinot ikdienas uzturēšanu un remontdarbus tādā apjomā, lai ceļu stāvoklis nepasliktinātos, gadā būtu nepieciešami ap 700 miljoniem eiro.
U. Augulis teic, ka jau no šā gada valsts budžeta ienākumi no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, kas pārsniegs konkrētajā gadā prognozēto, tiks novirzīti ceļu sakārtošanai un uzturēšanai. Savukārt no 2020. gada valsts budžeta programmai Valsts autoceļu fonds novirzīto finansējumu palielinās par vismaz 5% gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gadā tai novirzīto finansējumu, pie nosacījuma, ja IKP prognoze attiecīgajam gadam pieaugs ne mazāk kā par 5%. Tas gan nerisina situāciju ar autoceļu finansējumu gadījumā, ja tiek piedzīvota ekonomiskā lejupslīde un IKP samazinās. Tieši tādēļ Satiksmes ministrijas piedāvājums ir pakāpeniski novirzīt visus ieņēmumus no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa un autoceļu lietošanas nodevas, lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas izsniegšanas valsts nodevas un ieņēmumus no akcīzes nodokļa par naftas produktiem Valsts autoceļu fondam.
Savā uzrunā U. Augulis arī uzsvēra tehnoloģiju nozīmes palielināšanos, piemēram, mobilais telefons vairs sen jau nav tikai saziņas līdzeklis, brīžiem gan traucējot autovadītājus ikdienā. Šogad arī CSDD savā kampaņā pievērsīs uzmanību tieši mobilo ierīču lietošani, vadot automašīnas. Tāpat viens no lielākajiem izaicinājumiem ir panākt bojā gājušo skaitu nulle apmērā satiksmes negadījumos.
Jāmin, ka pērnais gads satiksmes drošības jomā bija veiksmīgs, jo sasniegts līdz šim mazākais uz ceļiem bojāgājušo skaits. 2017. gadā bija 136 bojāgājušie, kas ir par 14% mazāk salīdzinājumā ar 2016. gadu. Savukārt kopš 2010. gada bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem ir samazinājies par 38%. Līdz ar to Latvija tuvojas Eiropas Savienībā (ES) un valsts politikas plānošanas dokumentos nospraustajam mērķim - līdz 2020. gadam samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu par 50%, salīdzinot ar 2010. gadu.
Kā katru gadu, Auto forums pulcē nozares pārstāvjus, viedokļu līderus, ekspertus un auto nozares entuziastus, lai pārrunātu nozares aktualitātes, apstākļus, kas ietekmēs auto nozari turpmākajos gados. Kas sagaidāms un jāņem vērā jau šodien? Runāsim par jaunākās nozares tendencēm, kas ietekmēs ikvienu nozarē strādājošo.