Vairākas senas raktuves vēsturiskajā Bergslagen rajonā atkal tiek atvērtas, lai censtos gūt labumu no augošajām cenām un efektīvākām ieguves tehnoloģijām, vēsta swedishwire.com.
17.gadsimtā Dannemore raktuve bijusi lielākā dzelzs rūdas raktuve Eiropā. Taču - tāpat kā lielākā daļa citu raktuvju reģionā - 500 gadus vecā raktuve tika slēgta pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā saistībā ar zemu globālo pieprasījumu un zemām cenām.
Tagad Dannemora Mineral AB, ieguves un izpētes kompānija, paredzējusi atsākt darbus raktuvē.
«Globālais pieprasījums pēc dzelzs rūdas un citām izejvielām strauji aug, Āzijai un Ķīnai esot galvenajiem dzinējspēkiem. Pieprasījums palielinās arī Latīņamerikā, kā arī dažviet Āfrikā un Tuvajos Austrumos,» skaidrojis Dannemora Mineral vadītājs Stafans Benerds.
Dzelzs rūdas cena mazāk nekā desmit gados ir pieaugusi no 20 dolāriem par tonnu līdz 190 dolāriem par tonnu, un tas saistīts ar augošo pieprasījumu pēc tērauda. Raugoties nākotnē, lielākā daļa analītiķu prognozē, ka dzelzs rūdas cenas saglabāsies augstas vai pat turpinās augt.
Turklāt jaunas metodes dzelzs rūdas ieguvi ir padarījušas izdevīgāku, norādījis Benerds.
«Šodien mēs raktuvē varam darboties daudz efektīvāk nekā tad, kad tā tika slēgta 1992.gadā. Jaunas metodes šo procesu padara daudz lētāku,» viņš teicis, piebilstot, ka mūsdienās raktuvēs darbojas iekārtas, un cilvēki fizisku darbu praktiski nedara.
Sagaidāms, ka raktuve būs gatava darboties pilnā apjomā līdz 2012.gada otrajam ceturksnim.
Medijs raksta, ka šis nav vienīgais gadījums - aktivitāte strauji pieaug visā Bergslagen reģionā.