Ātruma radari, kas 2010. gadā tika izvietoti uz vienas no Igaunijas visvairāk izmantotajām šosejām - Tallinas-Tartu šosejas, nav devuši gaidītos rezultātus attiecībā uz satiksmi, atsaucoties uz pētījumu, vēsta baltic-course.com.
Igaunijas Drošības zinātņu akadēmijas studentes pētījuma rezultātā secināts, ka, lai gan no 2008. gada vidējais braukšanas ārtums uz šosejas sāka samazināties, kopš 2011. gada jeb tad, kad, balstoties uz radaru informāciju, sāka sodīt autovadītājus, vidējais ātrums uz Tallinas-Tartu šosejas ir audzis.
Pētījumi liecina, ka tad, kad braukšanas ātrums palielinās par 1 km/h, satiksmes negadījumu, kas beidzas ar nāvi, skaits palielinās par vairāk nekā 4%. «Ņemot vērā šo atziņu, ir ļoti žēl, ka vidējais ātrums uz Tallinas-Tartu šosejas pagājušajā gadā ir pieaudzis,» norāda pētījuma autors.
Intervētie eksperti teikuši, ka automātiskā satiksmes kontrole uz lielceļiem būtu jāpaplašina, lai samazinātos to autobraucēju skaits, kuri zina vietas, kur atrodas radari, un kuri atbilstoši brauc tikai konkrētajās vietās.
Eksperti arī norādījuši, ka redzamība uz šosejas nav laba un transportlīdzekļu sastāvs ir ļoti raibs, kas satiksmi padara nervozu.
Igaunijas Drošības zinātņu akadēmijas rektors Lauri Taburs sacījis - citu valstu pētījumi rāda, ka ātruma radari panāk vidējā braukšanas ātruma samazināšanos. «Diemžēl Igaunijā situācija ir pretēja. Autovadītāji ātruma radarus uztver kā traucēkli un zaudēto laiku cenšas atgūt posmos starp tiem,» viņš skaidrojis.