Sākusies cīņa par pašapkalpošanās automazgātavu nišas ieņemšanu Latvijā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Rīgā pirmā bezkontakta automazgātuve Ehrle atvērta 2010. gadā un līdz šim ar šādu zīmolu Latvijā darbojas 29 mazgātavas, 12 no tām atrodas Rīgā. 2014. gadā konkurences cīņā iesaistījās SIA Wash and Drive, kas līdz šim izveidojis trīs mazgātavas – pa vienai Rīgā, Cēsīs un Liepājā. Tajās autovadītāji var paši ņemt rokās darbarīkus un nomazgāt savus auto.
«Velkot paralēles ar pārtikas tirdzniecību, gribam būt Rimi vai Maxima, kas aptver visu tirgu. Šogad būs mūsu atspēriena gads, atvērsim vēl 12 mazgātavas Latvijā. Rīgā būs sešas, pārējās – reģionu lielākajās pilsētās,» stāsta SIA Wash and Drive valdes loceklis Augusts Iesalnieks. SIA Wash and Drive ir dibināts 2015.gadā, tās īpašniece ir a/s ALPS Investments (līdz 2015. gadam – a/s Dotcom Enterprises), SIA BTCG un Augusts Iesalnieks, liecina Lursoft pieejamā informācija.
A.Iesalnieks stāsta, ka biznesa idejas attīstīšana ilga gandrīz gadu, tika izbraukāta Lietuva un Polija, lai izpētītu šo valstu tirgus. Kopumā Eiropā savstarpēji rīvējas divi ražotāji – Karcher un Ehrle, kuri piedāvā arī specializētu auto apkopes ierīces. Abi šie ražotāji ir pārstāvēti arī Latvijā. « Pašapkalpošanās automazgātavas, kuras aprīkotas ar Karcher ierīcēm, dominē Lietuvas tirgū, un arī mēs izvēlējāmies sadarboties ar šo ražotāju, jo uzskatām, ka tā piedāvātā tehnika vairāk atbilst mūsu klimatiskajiem apstākļiem, kad mašīnas nepieciešams nomazgāt no dubļiem un sniega. Karcher papildus augstspiediena rīkam, kas ir arī citiem ražotājiem, ir arī putu birste,» teic A. Iesalnieks.
A. Iesalnieks stāsta, ka process, lai saskaņotu automazgātavas projektu un to uzbūvētu ir ilgs – apmēram gadu.
Visu rakstu Atroti piedurknes un nomazgā auto pats lasiet 14. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.