Valsts ieņēmumu dienests (VID) zināmā mērā ir sabiedrības spogulis - kādas attiecības ir sabiedrībai ar VID, tādas arī ir sabiedrībai ar valsti, starptautiskajā konferencē "VID 30. Transformācija un ilgtspēja", sacīja finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV).
Viņš norādīja, ka līdz šim ir gājis visādi, tomēr sabiedrības un VID attiecības ir stabilizējušās. Tāpat arī "VID pēdējos gados ir ticis prom no korupcijas ēnas, kas ir ārkārtīgi svarīgi," sacīja Ašeradens.
Finanšu ministrs pasākumā sacīja, ka VID pirmajā darbības gadā - 1993.gadā - nodokļos iekasēti aptuveni 0,5 miljardi eiro, kamēr nākamajos gados jau 14 miljardi eiro, "kas ir milzīga pārmaiņa".
"Šajos 30 gados esam nonākuši pie vienas no modernākajām valsts institūcijām, kas ir tehnoloģiski attīstīta, kas arī sniedz adekvātu darba rezultātu" sacīja Ašeradens.
Vienlaikus finanšu ministrs norādīja, ka lielais sasniegums, kas redzams 30 gadu laikā, ir iekasētie nodokļi, tāpat arī ir labi sasniegumi identificējot PVN shēmas. Tāpat arī muitas strādā adekvāti.
Savukārt VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme sacīja, ka pirms 30 gadiem stājās spēkā likums par VID un šo 30 gadu laikā VID ir mainījies un attīstījies līdz ar Latviju.
VID ikdienas darba uzdevumi ir nodrošināti, lai Latvijai būtu līdzekļi par kuriem veidot drošu vidi iedzīvotājiem, lai varētu samaksāt pensijas, nodrošināt algas skolotājiem.
Runājot par digitālo transformāciju, Jaunzeme norādīja, ka pēdējos gados teju 1,1 miljards deklarāciju ir iesniegtas elektroniski, bet ap 60 000 deklarāciju iesniegtas papīra formātā. "Pēdējos gados transformācija ir bijusi milzīga," sacīja Jaunzeme.
"Elektroniskā deklarēšanās sistēma, kas tapa 2001.gadā, tā ir pamazām gadu no gada augusi savā tehniskajā varēšanā," konferences atklāšanā sacīja Jaunzeme norādot, ka šodien teju visi VID pakalpojumi ir pieejami internetā.
Atzīmējot VID pastāvēšanas 30.gadadienu, šodien Rīgā notiek starptautiska konference "VID 30. Transformācija un ilgtspēja".
Konference veltīta pašlaik būtiskākajiem nodokļu administrācijas attīstības jautājumiem - izcilas klientu pieredzes veidošanai, drošības izaicinājumiem un iespējām, ko paver mūsdienīga un efektīva datu apstrāde un analīze.