Jaunākais izdevums

Tuvotjoties Mārtiņdienai un Latvijas Valsts svētkiem, Latvijas dizaina somu ražotājs ArtBag radījis somu kolekciju, kurā izmantoti Latvijas novadu tautastērpu vilnas audumi.

«Latvisko rakstu somu kolekcija izveidota ar mērķi iedzīvināt tautas vērtības mūsdienu aktuālajā dizianā. Krāšņajos svārku audumos ieaustie vēsturiski spēcīgie simboli un košās krāsas nes lielu spēku. Šo spēku mēs iedzīvinām mūsdienu dizaina produktos, lai tie tiktu izmantoti arī ikdienas gaitās,» stāsta ArtBag vadītāja Zane Lase-Lasmane.

Jaunās kolekcijas prezentācija sestdien notiks arī Latviešu biedrībā Sietlā, ASV. Divas no šīs kolekcijas somām Sietlas rudens gadatirgus ietvaros tiks izsolītas, iegūtos līdzekļus novirzot biedrības darbībai.

Trīs dažādu somu modeļu dekoratīvie elementi veidoti no Latgales, Vidzemes un Kurzemes svārku audumiem. Kopumā ArtBag piedāvās deviņus dažādus tautiko somu modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Latvijas Olimpiskās komandas tērpos mode saplūst ar tehnoloģijām

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 22. novembrī, tika prezentēta Latvijas Olimpiskās komandas apģērbu kolekcija 2018. gada Ziemas Olimpiskajām spēlēm Phjončhanā, kurā mode saplūst ar tehnoloģijām, atzīst uzņēmuma OTCF, kam pieder sporta preču zīmols 4F, un kas ir apģērbu kolekcijas ražotājs, vadītājs Igors Klaja.

«Mēs darījām visu iespējamo, lai šajā kolekcijā apvienotu mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, augstas kvalitātes elpojošus bezšuvju audumus, ūdensnecaurlaidīgus materiālus un tradicionālos latviešu elementus. Kolekcijas krāsas ir balts, pelēks un latviešu sarkanais tonis, kolekcijas dizains papildināts ar Latvijas Olimpiskās komandas identitātes zīmi - pinumu, kas simbolizē komandas spēku un vienotību», stāsta I. Klaja.

Kolekcija ir izgatavota no īpaši moderniem materiāliem – ūdensizturīgiem un tajā pašā laikā elpojošiem audumiem, softshell NeoDry ar DWR apdari, kas veiksmīgi aizsargā pret aukstumu un vēju, teflona apdare, kas novērš ūdens absorbciju. Lāzera griezumi lielākai izturībai, ūdens necaurlaidīgi rāvējslēdzēji ar speciālu apdari kabatām, magnētiskās aizdares, atstarojoša un dekoratīva apdruka, skārienjutīga sistēma cimdiem un daudz citu aizraujošu elementu, kas izmantoti Olimpiskās kolekcijas radīšanā. «Šajā kolekcijā mode saplūst ar tehnoloģijām. Inovatīvi risinājumi palīdz pārvarēt ekstremālos laika apstākļus. Standarta šuvju vietā mēs izlēmām izmantot metinātas šuves. Esam izmantojuši arī lāzergriešanas tehniku, lai palielinātu izturību,» saka I. Klaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Godinot Latvijas valsts simtgadi, tekstilizstrādājumu zīmols «Latvijas Tekstils» ir izveidojis dvieļu un galdautu kolekcijas «Ziņojums» un «Mantojums». Kolekciju idejas un izstrādes autors ir uzņēmuma «Latvijas Tekstils» vadītājs Oskars Polmanis, kurš pats pārveido vēsturiskos dizainus.

Kolekcijā «Ziņojums» ietverta Lielvārdes jostas kopija. Šīs kolekcijas nosaukums ir izvēlēts ar nolūku, jo tiek uzskatīts, ka latvju rakstu zīmes, īpaši Lielvardes josta, ietver ziņojumu no pagātnes par latviešu identitāti un spēku. Kolekcijā «Ziņojums» ietilpst tikai dvieļi.

Savukārt, otrā kolekcijā «Mantojums» ietilpst gan dvieļi, gan galdauti. Šie raksti izvēlēti no latviešu etnogrāfiskā mantojuma pūra, ko apkopojis lietišķās mākslas meistars Žanis Ventaskrasts. Kolekcijā «Mantojums» ietilpst dažāda izmēra galdauti, sākot no mazas salvetītes 35x35 cm, beidzot ar galdautu izmērā 146x350 cm.

Trešais tekstila izstrādājumu projekts, auduma maisiņi, ir procesā, jo vēl nesen norisinājās auduma maisiņu konkurss, kurā tika meklēti 119 Latvijas skati, kas varētu vislabāk raksturot konkrēto novadu. Attēlus maisiņiem iesūtīja gan foto amatieri, gan profesionāļi, savukārt attēla izvēle notika pēc sociālā tīkla Facebook sekotāju balsošanas rezultātiem. Šobrīd tiek plānots, ka maisiņi tiks pārdoti rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai biznesa ideju būtu realizējušas ar vai bez atbalsta, programmas dalībnieču - jauno uzņēmēju - domas atšķiras.

Kopš 2008. gada valsts atbalstu komercdarbības un pašnodarbinātības sākšanai ieguvuši 278 cilvēki Latvijā. 2009. gada nogalē Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) programmā «Atbalsts komercdarbības un pašnodarbinātības sākšanai» piedalījās arī Zane Lase-Lasmane un, kad viņas biznesa plāns bija atzīts par vienu no labākajiem, 2010. gada sākumā nodibināja SIA ArtBag.

«Pati pieteikuma sagatavošana aizņēma aptuveni mēnesi laika. Šajā posmā bija papildu apmācības biznesa plāna un pieteikuma sagatavošanā, kā arī individuālās konsultācijas ar piesaistītajiem biznesa konsultantiem. Darbs bija nopietns, bet ne nepaveicams,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Baltijā prezentēta Monako princeses Greisas Kellijas piemiņai radīto rotaslietu, rakstāmpiederumu un pulksteņu kolekcija – Princesse Grace de Monaco. Rīga ir vienīgā vieta Baltijā, kur prezentēta šī kolekcija.

Greisa Kellija pasaulē pazīstama kā leģendāra personība – viņa bija ar Oskariem godalgota aktrise un plaši pazīstama modes pasaulē. Monako princese ir māte trīs atvasēm, tostarp pašreizējam Monako princim Albēram II. Princese Greisa Kellija gāja bojā 1982. gada 14. septembrī, pēc traģiskas autoavārijas.

Princeses piemiņai izstrādātās kolekcijas autori - kopmpānija Montblanc -norāda, ka leģendārām personībām veltītu juvelierizstrādājumu kolekciju radīšana ir sena kompānijas tradīcija. Līdz šim Montblanc īpašas veltījuma kolekcijas radījusi tādām personībām kā Džons Lenons, Alfrēds Hičkoks, Ingrīda Bergmane, Mārlēna Dītriha, Grēta Garbo u. c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "ProudBe" radītāja Dace Vintere izveidojusi savu perfekto somu un piedāvā tādu arī citiem.

"Ceļojumos teju vienmēr dodos ar mugursomu plecos. Līdz šim esmu iegādājusies piecas dažādas somas. Bet diemžēl neviena man nešķiet perfekta. Vienā trūkst kāda man ļoti nepieciešama kabata, citā tieku iekšā tikai no augšas, vēl kādai ir neērta muguras daļa u.tml. Reiz, kāda 2018.gada ceļojuma laikā, stāvēju autobusa pieturā un vēroju cilvēkus. Pie autobusa pienāca trīs savā starpā nepazīstamas meitenes, visas ar mugursomām plecos un centās noskaidrot, ar kuru autobusu viņām jādodas tālāk savos piedzīvojumos. Sapratušas, ka kādu laiku ceļojumu turpinās kopā, meitenes uzsāka sarunu. Interesanti, ka, iepazīstoties, pirmais jautājums nebija, kā kuru sauc. Tas bija – no kurienes tu esi? Visas šīs meitenes vienojošais elements bija ceļojuma mugursoma. Viņas visas lepojās ar piederību valstij, no kuras nāk. Un tā dzima ideja par somu. Ļoti īpašu somu. Par somu, kas jau savā būtībā atbild uz šo galveno jautājumu – no kurienes tu esi," stāsta zīmola "ProudBe" izveidotāja D.Vintere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu alus darītavā prezentēta apģērbu kolekcija #CĒlimited, kas tapusi sadarbībā ar latviešu modes dizaineri Fjodoru Podgorniju, pasaules līmeņa modes zīmola Fyodor Golan radītāju, informē Cēsu alus.

Radošā sadarbība rezultējusies apģērbu un aksesuāru kolekcijā, kas tapusi dizainerim iepazīstot Cēsu daudzveidīgo dzērienu darītavu un alus brūvēšanas pasauli. Kolekcija radīta, izmantojot ilgtspējīgu pieeju – apģērbi šūti no atkārtoti pārstrādātiem materiāliem, efektīvi izmantojot auduma atgriezumus aksesuāru šūšanai, kā arī apģērbi šūti Latvijā.

Kolekcijas galvenais iedvesmas avots ir Cēsu darītavā uz vietas izstrādātā skārdeņu prese, kas sagatavo izlietotās skārdenes nodošanai uz pārstrādi, turklāt sapresētās skārdenes veido interesantus un unikālus rakstus. Šie raksti ir uzdrukāti uz dažādiem audumiem, kas iestrādāti #CĒlimited kolekcijas apģērbos un aksesuāros. Arī lielākā daļa šo audumu atgriezumu ir izmantoti mazākos aksesuāros, piemēram, jostas somās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Ļauj ieskatīties Latvijas velosipēdu rūpniecības attīstībā

Žanete Hāka, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas vēsturē.

Muzeja kolekcija veidota vairāk nekā 40 gadus un atspoguļo Latvijas velosipēdu rūpniecību no 19.gadsimta beigām līdz otrajam pasaules karam. Kopumā muzejā patlaban atrodas aptuveni 60 velosipēdu, taču daļa vēl tiek restaurēti un kolekcija regulāri tiek papildināta. «Viss, kas atrodas muzejā, ir savākts Latvijā. Mēs cenšamies saglābt vēl to, kas palicis pāri no milzīgās velosipēdu industrijas, kas iepriekš pastāvēja Latvijā. Daudzi zina Ērenpreisu, taču tas ne tuvu nebija vienīgais uzņēmums, un mazajā Latvijā reiz strādāja vairāk nekā 30 uzņēmumu, kas izgatavoja velosipēdus gan vietējam tirgum, gan eksportam,» stāsta Guntis Seregins, kurš kopā ar tēvu Jāni vada muzeju, kā arī blakus muzejam piedāvā velonomas un velosipēdu remonta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

H&M jaunā apģērbu kolekcija Love For All, kuras mērķis ir «svinēt mīlestību, vienlīdzību un pašizpausmes ideju», no šodienas nonāks arī H&M veikalos Rīgā, biznesa portālam db.lv pastāsta H&M komunikācijas menedžere Virginija Butkutė.

Kolekcija, kas paredzēta, gan sievietēm, gan vīriešiem būs pieejama «H&M» veikalā «Galerija Centrs», bet tikai sieviešu kolekcija tirdzniecības centra «Spice» veikalā.

V.Butkutė pastāstīja, ka kolekcija «Love For All» tiks izvietota uz īpašiem stendiem, kas norādīs, ka attiecīgās lietas ir no šīs kolekcijas.

Veikala pārstāve cer, ka pircējiem šī kolekcija patiks un reakcija būs pozitīva. To, cik uzņēmumam izmaksājis izveidot šādu kolekciju, komunikācijas menedžere Virginija Butkutė neatklāj.

Tev varētu interesēt arī:

FOTO: H&M ar jauno kolekciju atbalsta praidu

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB, 30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan veikali ir pilni ar visdažādākajām somām, atrast tieši tādu, kā cilvēks vēlas, ir visai sarežģīti

Tā novērojusi Ilona Čigirova, somu zīmola Dreambag autore. Tāpēc viņa strādā pie biznesa idejas piedāvāt cilvēkiem tieši tādu somu, kādu tie vēlas. «Es pati mācos Rīgas Tehniskajā universitātē un esmu apģērbu konstruktore, un man patīk viss, kas saistīts ar modi, šūšanu, mākslu. Man tas patīk jau no bērnības. Pie idejas par somām nonācu tā, ka man pašai gribējās sev jaunu somu, bet neviena no veikalā pieejamajām man nepatika. Tā kā pati esmu konstruktore, izveidoju sev somu, kas man patika un bija tieši tādā izmērā, kā man vajag,» viņa stāsta.

Ilona piedāvā dažādus modeļus, no kuriem interesents var izvēlēties sev piemērotāko, un īstenot to no tāda auduma, kas cilvēkam labāk patīk. Viņa piedāvā uzšūt somu arī pēc individuāla pasūtījuma, taču ne visi var izdomāt, ko tieši viņi vēlas, tāpēc visbiežāk cilvēki izvēlas kādu no jau gatavajiem modeļiem. Somas radīšana notiek ar e-pasta starpniecību vai tiekoties klātienē. «Pārsvarā cilvēks pasaka, ko grib, un es e-pastā aizsūtu variantus vai arī satiekamies klātienē,» skaidro Ilona. Nākotnē viņa cer piedāvāt somas konstruktoru internetā. Tas ir tehniski sarežģīti un viņa vēl nav atradusi palīgus, kas ko tādu varētu īstenot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties svētkiem, sarosās gan lielie, gan mazie ražotāji un tirgotāji, piektdien, 22.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tuvojoties svētkiem, veikala Riija apgrozījums parasti palielinās par 35%, cilvēki vairāk pērk linu izstrādājumus – galdautus, brunčus, stāsta veikala vadītāja Evija Jonuša. «Ap šo laiku paši sevi dēvējam par saimniecības preču veikalu – jebkura lieta ir noderīga svinēšanai. Piedāvājam arī stīvinātus lina galdautus – tiem, kuri gatavi dažādiem laikapstākļiem. Tas ir šī gada jaunums – tie aizstās vaskadrānas, jo atgrūž gan mitrumu, gan netīrumus un kalpo ilgi. Neiztikt arī bez Latvijas keramiķu traukiem mielastam un lina apģērba ērtai svinēšanai, kā arī vilnas plediem, » viņa stāsta. Šogad līgotājiem būs iespēja iegādāties pledu ar Lielvārdes jostas rakstiem. Jaunums ir tautas tērps T-krekla formā un Natālijas Jansones radīti linu brunči. «Alternatīva tiem, kuri nevēlas vilkt smagos, austos tautiskos brunčus, » vērtē E. Jonuša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Latvijā radītas ratu somas slow fashion piekritējām

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Latvijas dizainere Zīle Dāvidsone ir izveidojusi zīmolu «Briah» un klajā laidusi ratu somas, kas atspoguļo sievietes personisko stilu arī laika posmā, kad viņa rūpējas par mazuli, informē zīmola pārstāvji.

Pirmajā zīmola «Briah» kolekcijā ir divu dažādu izmēru ratu somas, kas ir lietojamas arī kā pleca somas un var tikt izmantotas vēl ilgi pēc tam, kad mazulis jau paaudzies. Katra soma ir lietojama gan kā ratu soma, gan kā pleca soma. Minimālistiskais un klasiskais dizains ir veidots tā, lai šo somu varētu nēsāt arī kā elegantu pleca somu, iekšpusē nodrošinot funkcionalitāti, kas nepieciešama gan mazuļa, gan savu lietu pārnēsāšanai. Katrai somai ir vairāki nodalījumi gan sievietes, gan mazuļa lietām.

Katra zīmola «Briah» soma ir roku darbs no dabīgas govs ādas, tās ir ražotas Rīgā.

Pārstāvji skaidro, ka zīmols «Briah» (stipra sieviete) seko slow fashion filozofijai un tā dizaina uzstādījums ir nevis sekot modes sezonālajām izmaiņām, bet gan piedāvāt aksesuāru sievietei, kas ir izkopusi savu personisko stilu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas modes nedēļas laikā, kas notika no 2016.gada 30. marta līdz 3. aprīlim, tika prezentēti arī Latvijas bērnu modes zīmoli, un līdzās tiem nākamās sezonas rudens - ziemas kolekciju demonstrēja apģērbu zīmols Lazy Francis. Jaunā kolekcija Silent Circus ir īpaši izstrādāta par godu mēmā kino leģendai Čārlijam Čaplinam, un tērpu darināšanas procesā ir izmantots audums ar pasaulē atpazīstamā aktiera siluetu.

Apdrukas raksts un tā izmantošana kolekcijas tērpos esot personīgi saskaņota ar Čaplina ģimeni.

«Kolekcija veltīta Čārlija Čaplina talantam un neticami aizraujošajai dzīvei,» stāsta Olga Krūze – zīmola un veikala Lazy Francis radītāja un tērpu dizainere. «Mēs iedvesmojāmies no viņa filmām Mazulis un Cirks, līdz ar to jaunākajā kolekcijā akcentēts unikālais un atpazīstamais Čārlija Čaplina siluets, un tas grezno gan kleitas, gan kreklus. Šīs kolekcijas tapšana tika apstiprināta ar licenci, kuru pēc personīgas saskaņošanas ar Čārlija Čaplina ģimeni izsniedzis leģendārā aktiera dibinātais uzņēmums,» viņa skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gatavojoties Latvijas simtgadei, rada planšetdatoru somas ar tautastērpu motīviem

Dienas Bizness, 30.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Planšetdatoru filca somu un mobilo telefonu maciņu zīmols Lote, kas dod iespējas strādāt cilvēkiem ar invaliditāti, ir izveidojis jaunu somu kolekciju, kas paredzēta 15 collu planšetdatoriem.

Kolekcija veidota, gatavojoties Latvijas simtgadei: tā atspoguļo sevī Latvijas reģionus un to tautastērpu tradīcijas. Soma Zemgale veidota, izmantojot Zaļenieku tautastērpu motīvus, somas Kurzeme izgatavošanā tika pielietota Kurzemes tautastērpu villaine. Somu Latgale, savukārt, izdaiļo Mērdzenes tautastērpa audums. Drīzumā Lote piedāvās arī kosmētikas somas ar moderniem rakstiem.

Somu ražošanā tiek izmantoti uzņēmuma Limbažu tīne austie etnogrāfiskie audumi, tādejādi veicinot atbalstu vietējam ražotājam. «Valsts simtgadē ir īpaši svarīgi atcerēties par cilvēkiem no sociāli mazaizsargātām riska grupām. Tāpēc invalīdu nodarbināšanai ir arī liela pievienotā vērtība – tiek celta pašapziņa un veicināta sociālā integrācija, kas ļauj sociāli atstumtiem cilvēkiem sajusties piederīgiem un vajadzīgiem,» komentē Ina Stupele, biedrības Taureņa efekts projektu vadītāja

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID pateicībā par sadarbību un ievērojamām iemaksām budžetā daļai uzņēmumu neveiks nodokļu kontroles pasākumus

Valsts ieņēmumu dienests, 26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) pateicas visiem nodokļu maksātājiem, īpaši tiem 2236, ar kuriem pagājušajā gadā bijusi sekmīga sadarbība, kuriem bijusi augsta nodokļu saistību izpildes disciplīna un kuri veikuši ievērojamas iemaksas valsts budžetā.

1920 uzņēmumi VID pateicības rakstus saņem atkārtoti, bet 316 – pirmo reizi. Visiem šiem uzņēmumiem VID neplāno veikt nodokļu kontroles pasākumus līdz pat 2019. gada 1. maijam.

VID regulāri izvērtē nodokļu saistību izpildi mūsu valstī. Veicot šo uzdevumu, jau piekto gadu VID izveidojis to uzņēmumu sarakstu, kuri godprātīgi pildījuši normatīvajos aktos noteikto un kuru veiktās nodokļu iemaksas budžetā pagājušajā gadā pārsniedza 100 000 eiro. Atzinīgi vērtējot šādu uzņēmumu atbildīgo attieksmi pret nodokļu nomaksu, VID ir nosūtījis šiem uzņēmumiem pateicības rakstus, kuros arī apliecina, ka līdz nākamā gada 1.maijam tiem nav paredzēts veikt nodokļu kontroles pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Vikipēdijas maratonā sākas tematiskās rakstu nedēļas

Žanete Hāka, 14.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvik Bankas iniciētā Latvijas Vikipēdijas maratona ietvaros no 13.aprīļa tiek uzsāktas tematiskās rakstu nedēļas, kas ilgs līdz jūnijam, informē Norvik Bankas pārstāvji.

Tematisko nedēļu ietvaros Vikipēdijas maratona partneri – Latvijas Universitāte, Latvijas Radio 5, Valsts Valodas centrs, Delfi.lv un Draugiem.lv – aicina rakstīt Vikipēdijas rakstus par konkrētām tēmām. Katrs no partneriem apbalvos labākā raksta autoru savā apakštēmā, speciālbalvu pasniegs Latvijas Vikipēdijas redaktori.

Latvijas Vikipēdijas maratona iniciators ir Norvik Banka un tā mērķis ir aktivizēt un paplašināt latviešu valodas lietojamību mācību procesā, izziņā, pētnieciskajā darbā, būtiski palielinot rakstu skaitu Latvijas Vikipēdijā.

Kopš kampaņas sākuma 2015.gada 11.martā, rakstu skaits ir ievērojami pieaudzis – no aptuveni 400 rakstiem mēnesī (pirms kampaņas) līdz aptuveni 1000 rakstiem mēnesī. Pašlaik Latvijas Vikipēdijā ir vairāk nekā 60 tūkstoši rakstu, kas nu jau pārsniedz rakstu skaitu Latvijas padomju enciklopēdijā. Tomēr aizvien vēl būtiski atpaliekam gan no Lietuvas (171 tūkstotis rakstu), gan Igaunijas (132 tūkstoši rakstu) Vikipēdijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smiltenē tirdzniecības centrā "Centrs", Baznīcas laukumā 2, durvis vēris juvelierizstrādājumu zīmola "Given by Grenardi" veikals, kas piedāvā augstvērtīgu un izteiksmīgu rotaslietu sortimentu par pieejamām cenām. Jaunatklātajā veikalā radītas trīs darbavietas pilsētas iedzīvotājiem.

Smiltenes "Given by Grenardi" veikalā pieejams plašs pakalpojumu klāsts – juvelierizstrādājumi sievietēm, vīriešiem un bērniem, rotaslietu bezprocentu nomaksa, zelta maiņa, "Goldwork" juvelieru serviss un gravēšanas pakalpojumi.

"Given by Grenardi" ir Latvijas uzņēmums ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecībā. Šobrīd "Given" tīklā jau ir 35 veikali visā Latvijā un interneta veikals, darbinieku skaits sasniedz 106. "Given" vērtība ir profesionāla klientu apkalpošana, īpašu uzmanību pievēršot darbinieku apmācībai. Lai nodrošinātu augstu klientu servisa kvalitāti, visi "Given" darbinieki ir apguvuši pārdošanas apmācību programmu "Given akadēmijā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karla Lāgerfelda (Karl Lagerfeld), modes namu Chanel un Fendi radošā direktora, jaunākais projekts ir cenu ziņā plaši pieejama sieviešu apģērbu kolekcija, vēsta The Associated Press.

To viņš radījis amerikāņu apģērbu veikalu tīklam Macy's.

Kolekcija ietver, piemēram, kleitas, kreklus un bikses, un apģērbu cena svārstās no 50 līdz 170 ASV dolāriem.

«Šī ir dažādu tēlu kompozīcija dažādām dienas stundām, dažādiem dzīvesveidiem,» intervijā sacījis mākslinieks, piebilstot: «Tā ir elementu kolekcija, ar kuriem sievietei vajadzētu spēlēties.»

Vaicāts, kādēļ vēlējies izstrādāt lētāku aģērbu līniju, Lāgerfelds norādījis, ka iepriekš ir sadarbojies arī ar tirgotāju H&M un uzskata, ka, viņaprāt, tas ir ļoti moderni. Viņš arī akcentējis, ka Macy 's ir ļoti slavens tirgotājs, un šāda sadarbība ir interesanta abām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Durvis vēris Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Anatomijas muzejs – izglītojoša, neparasta kultūrtelpa ar vēsturisku kolekciju un mūsdienīgu pieeju.

Muzeja pamatā ir pirmā anatomijas mācību kolekcija Latvijā, kas izveidota anatomikumā 20. gadsimta 20.-30. gados un līdz šim kalpojusi topošo mediķu skološanai. Jaunais muzejs šo ekspozīciju atver ikvienam, piedāvājot iepazīt ķermeņu dažādību un ieskatīties tajā, ko parasti redz tikai anatoms vai ķirurgs.

Muzeja kolekcija sastāv no vairākiem tūkstošiem anatomisku preparātu – orgāniem, ķermeņa daļām un pat veseliem ķermeņiem, kas, pateicoties prasmīgam anatomu darbam, saglabājušies nemainīgi jau 100 gadus un kļuvuši par medicīnas vēstures materiālu mantojumu, iekļaujoties Nacionālajā muzeju krājumā. Šobrīd vēsturiskā kolekcija ieguvusi jaunu elpu – renovētu ēku, laikmetīgu interpretāciju un mūsdienīgu digitālu ietvaru, ļaujot ikvienam padziļināti izzināt cilvēka ķermeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūta (DTI) topošo apģērba dizaineru tērpu skatē Ķīpsalas pavasaris 2017, kas 26. aprīlī notika RTU Dizaina centrā Ķīpsalā, triumfēja studentu radošums un darba kvalitāte, informē RTU.

Šogad tradicionālās bakalaura profesionālo studiju programmas «Materiālu tehnoloģija un dizains» apģērbu dizaina specializācijas studentu darbu skatē, kuras temats bija «Baltija», piedalījās divdesmit viena 3. un 4. kursa studente. Viņas tērpu kolekcijas izstrādājušas pieredzējušu RTU DTI mācībspēku vadībā.

Skates noslēgumā balvas studentēm pasniedza gan uzņēmumu pārstāvji, gan RTU mācībspēki. Valsts eksaminācijas komisijas priekšsēdētāja SIA «Solution» valdes locekle Ginta Ozoliņa balvu par kvalitatīvu izpildījumu un radošu pieeju pasniedza divām topošajām modes māksliniecēm – 3. kursa studentei Ilzei Grickus (kolekcija «Rezonanse») un 4. kursa studentei Lienei Siliņai («Kolekcija Nr. 2»).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Modes dizainere izveido savu smaržu līniju Cinnamons atelier

Vēsma Lēvalde, 21.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes dizainere Antra Hanna Pujēna Francijā radījusi savu parfīma līniju ar Latvijas zīmolu Cinnamons atelier.

Pirmā smaržu «iziešana tautās» bija Latvijas modes festivāla Riga Fashion Mood Ventspils sesijā. Parfīmu kolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem.

Kopš maija vidus Cinnamons atelier parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā Taste Latvia, kā arī Galerijā Rīga. Šī līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās

Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā– man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māk- sliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas. Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums H&M izveidojis funkcionālo augstās modes sporta apģērbu kolekciju For Every Victory, informē uzņēmuma pārstāvji.

Šīs kolekcijas izstrādē piedalījās arī Zviedrijas olimpiskā komanda, un kampaņā ir iesaistījušās personības, kuras guvušas savas individuālās uzvaras — gan sportā, gan dzīvē. Kolekcija vienlaikus ar kampaņu veikalos un tiešsaistē tiks atklāta 21. jūlijā.

«Šī kolekcija ir stāsts par lielisku sniegumu un stilu, turklāt Zviedrijas olimpiskā komanda sniedza lielu ieguldījumu kolekcijas radīšanas procesā. Rezultātā ieguvām augstās modes funkcionālus sporta apģērbus, ko valkāt var ikviens,» stāsta H&M Dizaina un radošās nodaļas vadītāja Pernilla Volfārta.

Kolekcija apvieno augstās modes tērpus ar ekspertu zināšanām, koncentrējoties uz sporta un fizisko aktivitāšu pamata apģērbiem, kurus izmēģināja Zviedrijas olimpiskā komanda. Sportisti izteica savus ieteikumus par apģērbu dizainu, funkcionalitāti un valkāšanas iespējām. H&M izstrādās tērpus Zviedrijas olimpiskajai un paraolimpiskajai komandai 2016. gada Riodežaneiro Olimpiskajām spēlēm, tostarp atklāšanas ceremonijai, atsevišķiem sporta veidiem un balvu saņemšanas ceremonijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražoto apģērbu zīmols Vaide ceturtdien prezentēs ekskluzīvās apģērbu līnijas Monic by VAIDE pavasara – vasaras kolekcija ar plus size izmēra modeļu dalību.

«Jau vairākus gadus īpaši izveidotā zīmola Monic by VAIDE kolekcija tiek radīta sadarbībā ar Itālijas modes dizaineriem,» stāsta Vaide mārketinga vadītāja Marina Griņina.

Jaunās kolekcijas tērpi veidoti sievietēm, kuras vēlas akcentēt sievišķību un eleganci. Kolekcija apvieno sevī klasiskus piegriezumus ar mūsdienīgām modes tendencēm, un kolekcija tiek veidota Latvijā ar Rīgas drēbnieku meistarību un audumu izgatavošanas jaunākajām tehnoloģijām.

Zīmolam ir veikali ne tikai Baltijā, bet arī Ukrainā un Krievijā. Abas kompānijai Vaide piederošās fabrikas atrodas Latvijā – Rīgā un Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru