Jaunākais izdevums

Lai papildinātu savas apģērbu kolekcijas ar aksesuāriem, Itālijas modes nams Giorgio Armani sadarbībā ar kompānijām Samsung un Microsoft prezentējis jaunu mobilo telefonu, ziņo Reuters.

Armani-Samsung mobilais telefons, kura cena būšot 700 eiro, aprīkots ar jaunāko Microsoft izstrādāto programmatūru mobilajiem telefoniem Windows Mobile 6.5.

Mobilajam telefonam, kurš nu jau ir trešais Samsung telefons, kura dizaina izveide uzticēta Giorgio Armani, ir gan skārienjūtīgs ekrāns, gan tastatūra. Tam ir arī GPS navigācija.

picturegallery.b183651f-fee3-4850-99cd-9e56d34d9a1c

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Emporio Armani pēc rekonstrukcijas atver veikalu Rīgā

Lelde Petrāne, 24.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atkārtoti atvērts zīmola Emporio Armani veikals.

Zīmola veikals atrodas Elizabetes ielā 51, un tā kopējā platība divos stāvos ir 360 kvadrātmetru.

Veikala dizainu līdz detaļām izstrādājis Džordžio Armani (Giorgio Armani) kopā ar arhitektu komandu no Milānas, veidojot modernu un vienlaicīgi ikdienišķu interjeru. Iekštelpas iekārtotas klasiskajos un Armani raksturīgajos melnbaltajos toņos ar interjerā vietām iestrādātiem spoguļpaneļiem. Tas vizuāli līdzinās nesen atvērtajam Emporio Armani veikalam Sentonorē (St. Honoré) ielā Parīzē. Dizainam raksturīgas izliektas sienu formas, kas ļauj lietderīgi izmantot telpu.

Zīmola Emporio Armani veikalus Baltijas valstīs vada Apranga Group uz franšīzes līguma pamata. Grupas akcijas ir iekļautas Baltijas akciju sarakstā OMX Baltic 10 index, kas tiek kotētas NASDAQ QMX Viļņas biržā (NASDAQ QMX Vilnius Stock Exchange).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Armani atsakās no kažokādu izmantošanas

LETA, 23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu modes mākslinieks Džordžo Armani otrdien atteicies no kažokādu izmantošanas zīmola Armani turpmākajās kolekcijās.

Sākot ar 2016.gada rudens/ziemas kolekciju, modes nams Armani lietos tikai mākslīgās kažokādas.

Ar prieku paziņoju, ka Armani Group apņēmusies izbeigt dzīvnieku kažokādu izmantošanu savās kolekcijās, teica 81 gadu vecais dizainers. Pēdējos gadus tehnoloģiskais progress devis mums labas alternatīvas, tādēļ šī cietsirdīgā prakse kļuvusi nevajadzīga.

Dzīvnieku aizsardzības organizācija Free Fur Alliance norāda, ka lielākoties audzētavās tiekot piekoptas nežēlīgas dzīvnieku nogalināšanas metodes.

Ar šo lēmumu luksusa zīmols atbild uz patērētāju augošo prasību pēc ētiskas un ilgtspējīgas modes, teikts organizācijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Armani mazina kontroli pār savu modes impēriju

, 01.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāliešu modes mākslinieks Džordžio Armani (Giorgio Armani) pēc atgūšanās no mēnešiem ilgušas cīņas ar hepatītu nedaudz mazinājis kontroli pār savu modes impēriju, vienu no visuzticamākajiem vadītājiem nosaucot par priekšsēdētāja vietnieku, kas ir daļa no vadības reorganizācijas, vēsta The Wall Street Journal.

Priekšsēdētāja vietnieks būs atbildīgs par zīmola attīstību un tirdzniecības stratēģiju. Viņš saglabās atbildību par Armani ārvalstu attīstību.

Reorganizācijas ietvaros paredzēts paplašināt direktoru padomi un deleģēt lielākas pilnvaras cilvēkiem, kas nav ģimenes locekļi.

75 gadus vecais Dž. Armani, kurš pati sevi nodēvējis par diktatorisku un kuram pieder 100% no Giorgio Armani SpA, savā modes namā nodarbojas gan ar radošajām, gan ar uzņēmējdarbības lietām. Viņš nesen izteicies, ka viņa slimība ir sekas gan fiziskajai, gan mentālajai pārslodzei darbā, kas ilgusi desmitiem gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spicē — pagājušās sezonas Armani un Boss

, 14.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijā Apranga Group tirdzniecības centrā Spice atvērs veikalu Autlets A.

Tas tiek raksturots kā outlet koncepta veikals, kas piedāvās biznesa un luksusa klases apģērbus, kuru klāsts regulāri tiks mainīts, piemērojot pērnās sezonas modeļiem atlaides no 30 līdz pat 80 procentiem. Veikalā varēs iegādāties tādus zīmolus kā Armani (ar līnijām Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans), Hugo Boss (ar līnijām BOSS Black, BOSS Orange, HUGO) un Ermenegildo Zegna apģērbus un aksesuārus. Pirmo reizi Baltijā kādā no šāda veida tirdziniecības centrtiem tiks tirgoti tādi luksusa klases zīmoli kā Armani un Hugo Boss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apsardzes kompānija: zagļi izmanto viltotas naudaszīmes un iekāro zīmolu drēbes

Gunta Kursiša, 02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa zādzību tiek veiktas ar mērķi gūt personīgu labumu – patērēt preces personīgām vajadzībām vai arī turpmākai relaizācijai. Neliela daļa personu, pārsvarā jaunieši, zādzības izdara nepadomīgas izklaides nolūkos, turklāt Latvijā ir bijuši mēģinājumi norēķināties ar viltotu naudu, kā arī uzbrūkot personālam, atklāj drošības pakalpojumu kompānija a/s G4S.

Aktīvākie likumpārkāpēji ir vecumā no 21 līdz 40 gadiem – kopumā šī vecuma grupa veido 50% no kopējā aizturēto skaita. Nākamo lielāko grupu (21%) veido cilvēki vecumā no 41 līdz 65 gadiemn. Aptuveni 12% no kopējā zādzību skaita veic nepilngadīgie, un savukārt 7% no likumpārkāpējiem ir vecumā līdz 14 gadiem. Vecāka gadagājuma (virs 65 gadiem) cilvēku parstrādātās zādzības veido 3% no kopējā skaita.

G4S apkopojusi spilgtākos likumpārkāpēju aizturēšanas gadījumus pērn, un atklājies, ka Latvijā ir bijuši gadījumi norēķināties ar viltotu naudu un uzbrūkot darbiniekiem. Vienā no zādzību gadījumiem persona ar metāla stieni uzbruka personāla un zādzību nepārtrauca arī brīdī, kad to pamanīja un brīdinājumu izteica apsardzes darbinieks. Tāpat kādā objektā likumpārkāpējs esot agresīvi un uzstājīgi mēģinājis norēķināties ar viltotu 50 eiro naudaszīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nesaimnieciska domāšana ir viens no iemesliem finansējuma problēmām pašvaldībās

Arunas Mickevicius, “Bite Latvija” ģenerāldirektors, 02.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds sakars finansējuma problēmām pašvaldībās ar telekomunikāciju iepirkumiem? No vienas puses, plaši apspriestie finansiālie izaicinājumi Latvijas pašvaldībās ir saistīti ar ierobežotiem resursiem un pamatotu izmaksu pieaugumu dažādās pozīcijās, no otras puses – mēs nevaram ignorēt jau ilgstošu atsevišķu pašvaldību nesaimniecisko pieeju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos, lieki šķērdējot valsts un iedzīvotāju naudu.

Citiem vārdiem sakot, ir pašvaldības, kas, nesaimnieciski organizētu un konkurenci ierobežojošu iepirkumu rezultātā jau gadiem pārmaksā par mobilo sakaru pakalpojumiem.

Mobilo sakaru pakalpojumi ir pamatvajadzība, lai pašvaldības varētu pilnvērtīgi un efektīvi pildīt savas funkcijas. Latvijā ir trīs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēji, kas saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajiem pakalpojumu – zvanu, SMS saziņu un mobilā interneta – kvalitātes mērījumiem – var nodrošināt tos augstā kvalitātē. Tā ir būtiska priekšrocība valsts sektoram, jo konkurence veicina arī izdevīgākas cenas. Šajā ziņā jāuzsver, ka publisko iepirkumu procedūru mērķis ir nodrošināt, ka pašvaldības izvēlas izdevīgāko un labāko piedāvājumu mobilo sakaru pakalpojumu jomā. Tomēr, kāpēc pašvaldības apzināti izvēlas pārmaksāt?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" dati. Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.

Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir "Samsung", "Huawei" un "iPhone", taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī "Nokia" un "Xiaomi", kas gūst arvien lielāku popularitāti.

"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk, izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka "Tele2" mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.

"Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar "Huawei" pozīcijām tirgū," viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību mobilo sakaru iepirkumos

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts 2020. gada budžeta veidošanas laikā bieži bija dzirdami publiski izteikumi par būtisku līdzekļu trūkumu dažādām nozarēm. Politiķi un ierēdņi meklēja dažādus risinājumus, lai palielinātu valsts ieņēmumus.

Manuprāt, nepietiekama vērība tika pievērsta valsts un pašvaldību iepirkumiem, kuros novērojama valsts līdzekļu izšķērdēšana – vismaz mobilo sakaru pakalpojumu jomā.

Izteikts konkurences trūkums valsts un pašvaldību institūciju mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos ir novērojams jau vairāku gadu garumā. Mūsu aprēķini liecina, ka, piemēram, ministrijas un to padotības iestādes par mobilo sakaru pakalpojumiem pārmaksā aptuveni 1 miljonu eiro līguma darbības termiņā. Taču esmu pārliecināts, ka šī summa ir daudz lielāka, ja aplūkotu visas valsts un pašvaldību iestādes. Diemžēl publiski šāda informācija nav pieejama.

Oficiālie Finanšu ministrijas dati liecina, ka ap 70% ministriju un to padotības iestāžu mobilo sakaru pakalpojumus sniedz viens operators – LMT. Ja ņemam vērā tikai ministrijas, tad 12 no 13 ministrijām pakalpojumu sniedzējs ir šis konkrētais nozares spēlētājs. Šim faktam mēs nepievērstu vērību, ja iepirkumos visiem tirgus spēlētājiem būtu vienlīdzīgas iespējas konkurēt un uzvarētu objektīvi konkurētspējīgākais piedāvājums. Diemžēl šobrīd notiek centieni ar dažādām konkurenci kropļojošām metodēm saglabāt to tirgus situāciju, kāda vēsturiski izveidojusies šajā sektorā, un noturēt to handikapu, kuru LMT ieguvis kā pirmais mobilo sakaru operators Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmēji bez mobilā tīkla infrastruktūras nevarēs pretendēt uz mobilā telefona tīkla numerāciju

Žanete Hāka, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padome, nostiprinot Numerācijas plānā noteiktās prasības, veica grozījumus noteikumos par numerācijas lietošanas tiesībām.

Grozījumi precizē numerācijas lietošanas tiesību uz publiskā mobilā telefonu tīkla numuriem piešķiršanas kārtību. Jaunā kārtība paredz, ka elektronisko sakaru komersanti, kuriem nav mobilā tīkla infrastruktūras, nevarēs iegūt mobilo tīklu numerāciju, informē SPRK.

Grozījumi MK noteikumos nosaka, ka publiskā mobilā telefona tīkla numurs turpmāk būs tāds numurs, ko lieto publiskajā mobilajā telefonu tīklā. Lai tehniski būtu iespējams sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus mobilajā tīklā, elektronisko sakaru komersantiem ir nepieciešami galalietotāji un mobilā tīkla infrastruktūra. Līdz ar to komersants, kas neizpilda abus šos nosacījumus, nevar reāli galalietotājam sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus un numerācijas lietošanas tiesības netiek izmantotas Nacionālajā numerācijas plānā paredzētajam mērķim. Turklāt tās nevar izmantot arī citi komersanti, tādējādi galalietotāji nesaņem elektronisko sakaru pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liela daļa pirkumu aizvien notiek skaidrā naudā

Anda Asere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti cilvēki atsakās no pirkuma, ja par to nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti, taču joprojām liela daļa darījumu notiek skaidrā naudā

66% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka elektronisko norēķinu trūkums tiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma, liecina Swedbank veiktais pētījums. Savukārt vairāk nekā 70% analizēto uzņēmumu pēc karšu norēķinu ieviešanas uzlabojušies peļņas rādītāji un pieaudzis apgrozījums.

Maksājumi pieaug

2015. gadā Latvijā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits, liecina Bigbank un Banku augstskolas pētījums. Tas saskan ar kopējo tendenci pasaulē, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Pētījums parāda, ka patērētāji, izvēloties savas finanses pārvaldīt elektroniski, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātās maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā veido jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma. «Tagad, kad digitalizācijas procesi un tehnoloģiju ieplūšana finanšu jomā ir straujāka nekā jebkad iepriekš, mazām, specializētām finanšu institūcijām ir vienkāršāk pielāgoties mainīgajam klientu pieprasījumam. Par to liecina arī mobilo maksājumu risinājumu augstais pieprasījums,» uzsver Artis Bērziņš, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.

Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.

Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās papildu saziņas funkcijām telefons iegūst arī norēķinu ierīces vaibstus, taču pagaidām maksājuma kartes vietā «pīkstināt» viedtālruni vēl nav norma.

«Gandrīz visām bankām ir bezkontakta kartes, vairākas bankas ir izveidojušas savus maciņus, ar kuriem var norēķināties arī ar telefonu. Nākamais risinājums būtu telefonu ražotāju maciņi – Apple Pay vai Samsung Pay,» saka Zanda Brīvule-Jansone, norēķinu karšu sistēmas operatora Worldline Baltics vadītāja. Fiziskajā pasaulē, iepērkoties veikalos, Apple Pay un Samsung Pay būs viena no vairākām bezkontakta norēķinu metodēm, un šajā vidē nebūs lielas starpības, vai maksāt ar telefonu vai karti. Viņas skatījumā, visbūtiskāk situācija mainīsies virtuālajā vidē, kad ar Apple Pay vai Samsung Pay varēs norēķināties arī e-komercijā. «Tās transakcijas būs tikpat drošās kā fiziskā vidē apstiprināti maksājumi ar PIN kodu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilo telefonu tirgus izaugsme gaidāmā šī gada nogalē

, 30.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais mobilo telefonu tirgus varētu atgūties šī gada ceturtajā ceturksnī, jo Ziemassvētku iepirkšanās sezonā gaidāms ievērojam mobilo telefonu pārdošanas apjomu pieaugums. Tādējādi varētu tikt pārtraukta pēdējo četru ceturkšņu laikā piedzīvotā šī tirgus lejupslīde, vēsta Reuters.

Šī gada trešajā ceturksnī visā pasaulē uz tirdzniecības vietām mobilo telefonu ražotāji piegādājuši 287.1 miljonu mobilo telefonu, kas ir par 6.0% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, taču par 5.6% vairāk nekā šī gada trešajā ceturksnī.

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, šogad trešajā ceturksnī tirgus daļa ievērojami ir samazinājusies mobilo telefonu ražotājam Sony Ericsson (no 8.4% līdz 4.9%) un Motorola (no 8.3% līdz 4.7%).

Tirgus daļu palielināt izdevies Samsung (no 17% līdz 21%), LG Electronics (no 7.5% līdz 11%).

Pasaulē lielākais mobilo telefonu ražotājs Nokia pēdējā gada laikā tirgus daļu samazinājis no 38.6% pērn trešajā ceturksnī līdz 37.8% šogad attiecīgajā laika periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia paredz mobilo telefonu tirgus pieaugumu

, 02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā mobilo telefonu tirgus augs par 10%. Šādu prognozi izteicis pasaulē lielākais mobilo telefonu ražotājs Nokia, kura tirgus daļa šī gada trešajā ceturksnī samazinājusies no 42.3% līdz 39.3%, ziņo Bloomberg.

Nokia prognozē, ka kompānijas tirgus daļa nākamajā gadā nepieaugs, jo pastiprinās konkurence no Apple puses, kā arī tirgus daļu sākuši audzēt Ķīnas mobilo telefonu ražotāji.

Somijas mobilo telefonu ražotājs aktīvi strādā pie jaunu skārienjūtīgu mobilo telefonu ražošanas, lai konkurētu ar iPhone, kas padarījis Apple par pasaulē pelnošāko mobilo telefonu ražotāju.

Nokia akcijas cena Helsinku vērtspapīru tirgū pēc paziņošanas par tirgus daļas zaudējumu samazinājusies par 1.7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Operatori skaidro, kāpēc par mazcenas telefonu jāmaksā katru mēnesi

Sanita Igaune, 16.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo operatoru piedāvātie mazcenas mobilie telefoni maksā dārgāk nekā pērkot to pašu telefonu interneta veikalos. Taču Db.lv aptaujas dalībnieku uzskata, ja viņš apņemas divus gadus būt konkrētā operatora klients, tad telefonam būtu jābūt lētākam pie operatora.

«Salīdzinot izmaksas, par to pašu naudu gala rezultātā, ko samaksā par 24 mēnešiem, ir iespējams nopirkt vai līzingā paņemt tieši tādu pašu tālruni un kopējās izmaksas būs autentiskas. Tikai gadījumā, ja šo tālruni ņem no operatora - esi piesaistīts tā tīklam šo nomaksas periodu. Kur izdevīgums? Manuprāt, ja mobilo sakaru operators piedāvā šādu iespēju, tad gala summa ir jābūt ievērojami mazākai nekā pērkot līzinga kompānijā šo pašu tālruni, jo operators ir ieguvis klientu uz vismaz šo minimāli nosacīto laiku,» Db aptaujas dalībnieks pauda savu viedokli.

Jau vēstīts, ka Db.lv aicināja lietotājus dalīties ar savu pieredzi par mobilo sakaru pakalpojumiem. Db lūdza sniegt operatoriem savu skaidrojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madrides Real futbolists Krištianu Ronaldu (Cristiano Ronaldo),sākot no nākamā gada, nomainīs līdzšinējo Armani apakšveļas līnijas reklāmas seju Deividu Bekhemu (David Beckham), BBC.

D. Bekhems iepriekšējo gadu bija Armani vīriešu apakšveļas līnijas reklāmas seja. Jāatzīmē, ka D. Bekhems reklāmās arī fotogrāfējies kopā ar savu sievu Viktoriju Bekhemu, kura līgumu ar Armani parakstīja par 12 miljoniem USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cisco paredz, ka līdz 2018. gadam mobilo datu plūsma augs 11 reizes

Gunta Kursiša, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2018. gadam mobilo ierīču lietotāju skaists pasaulē sasniegs piecus miljardus, savukārt mobilo ierīču un to savienojumu skaits būs lielāks nekā desmit miljardi, paredz Cisco.

Mobilo datu pārraides apjomi visā pasaulē nākamo četru gadu laikā pieaugs gandrīz vienpadsmit reizes, līdz 2018. gadam palielinot ikgadējo datu apmaiņas apjomu līdz 190 eksabaitiem, rāda Cisco vizuālo tīkla tehnoloģiju indeksa (VNI) prognozes par globālās mobilo datu plūsmas izmaiņām laika posmā no 2013. līdz 2018. gadam.

Salīdzinājumam - Cisco norāda, ka 190 eksabaitus veido, piemēram, 42 triljoni fotogrāfiju, kas būtu piecpadsmit fotogrāfijas uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā. Tāpat šo skaitli var salīdzināt ar četriem triljoniem Youtube video klipu - vairāk par vienu video klipu uz katru pasaules iedzīvotāju katru dienu viena gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā palielināt izredzes, ka internetā iegādātais apģērbs tiešām derēs? Viena iespēja ir sakrustot pirkstus un cerēt, taču ir arī kāds cits veids – ņemt talkā savus apmērus mainošu manekenu, kas parādīs, kā internetā iegādātās drēbes izskatīsies uz jūsu auguma, raksta Cnet.

Šis manekens-robots ir daļa no Igaunijā radītās virtuālās pielaikošanas kabīnes Fits.me. Patērētāji, iepērkoties interneta veikalos, ar kuriem sadarbojas Fits.me, interneta vietnē ieveda savus auguma izmērus (garumu, vidukļa apmēru, roku garumu u.c.) un tad var uz speciālā manekena aplūkot kā apģērbs dažādos izmēros izskatās uz iestatītā auguma.

Pagaidām šis manekens darbojas tikai vīriešu versijā. Tas izveidots, izmantojot dažādus algoritmus un trīsdimensiju tehnoloģijas. Patlaban šis manekens spēj pielāgoties 2 000 dažādiem auguma apmēriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas notiek tad, kad no darba tiek atlaista redaktore, kura strādājusi vienā no pasaulē prestižākajiem modes žurnāliem? Viņa par to sāk rakstīt un atklāj nepatīkamu informāciju, tai skaitā to, ka modeles ēd kabatlakatiņus, lai izvairītos no izsalkuma lēkmēm.

Ilggadējā Austrālijas Vogue redaktore Kirstija Klementa (Kirstie Clements) tika atbrīvota no darba pēc tam, kad žurnālā bija nostrādājusi 25 gadus. Tagad viņa nākusi klajā ar grāmatu Vogue faktors (The Vogue Factor). Tas ir «insaidera» stāsts par to, ko patiesībā slēpj šī žurnāla spīdīgie vāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apģērbu bizness: neviens nezina, cik liels ir latvietis

Anda Asere, 07.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad veikali ir pilni ar dažādu pieeju apģērbu izmēriem – gan britu 12, gan vācu 40 un neko neizsakošo S, M un L, neviens nezina, cik liels ir latvietis

Ikdienas darbā šai tēmai pieskaras Inga Dāboliņa, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina tehnoloģiju institūta Antropometrijas laboratorijas vadītāja. Viņas vadītajā laboratorijā ir cilvēka pilna auguma skenēšanas ierīce, ar kuras palīdzību iegūt antropometriskos datus. Tie noder apģērbu ražotājiem, lai uzzinātu, cik liels ir viņu klients.

Piemēram, Vācijā skeneris palīdz uzvalku ražošanā – vīrietis tiek nomērīts, viņš izvēlas uzvalka modeli un materiālu. Konstruktors pielāgo konstrukciju, un tiek izgatavots individuāli šūts uzvalks. Ja vīrietis ir tuvu tipfigūrai, var iztikt bez pielaikošanas, bet, ja neatbilst, vajadzīga viena pielaikošana. Salīdzinot manuāli nomērītu cilvēku un ar iekārtas palīdzību veiktu mērīšanu, atšķirība ir ievērojama – pāris stundas vai 12 sekundes. I. Dāboliņa gan norāda, ka iekārtas sniegtajiem mērījumiem ir vairākas ar fizikāliem aspektiem saistītas atšķirības, bet viņas skatījumā tā nav liela bēda – cilvēkiem jāpielāgo konstruēšanas metodes iegūtajiem mēriem. «Cenšamies izprast, kā no skenera iegūtos datus izmantot automatizētā konstrukcijā,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru