Vegānisko un veģetāro produktu ražotājs «Vegetarian Foods» 2019.gada sākumā pieredzējis zīmola pārmaiņas un aktivizējis darbību.
Pirmos uzņēmuma darbības gadus tas strādāja ar zīmolu «Vegetarian Foods», bet tagad paplašina darbību un tirgū pazīstams kā «Vegset». Uzņēmuma dibinātājs Jānis Pļaviņš uzskata, ka uzņēmuma vizuālajai identitātei ir izšķiroša nozīme mūsu laikmetā.
««Vegset» ir pilnīgi jauns zīmols, kuru veidojām jau no 2016.gada primāri ar mērķi ražot sāļos vegāniskos produktus. Tā kā uzņēmums, kurš iepriekš ražoja saldos vegāniskos produktus, bankrotēja, mēs izmantojām iespēju uzsākt arī vegānisko saldumu ražošanu. Tas notika nejaušas sagadīšanās dēļ,» par uzņēmuma vēsturi stāsta J. Pļaviņš.
Zīmola attīstīšana ir veicinājusi jūtamu augšupeju uzņemējdarbībā apgalvo J. Pļaviņš: «Jau pirmajos mēnešos pārdošanas apjoms iesot dubultojies. Domājam, ka veiksmes atslēga ir arī pilnīgi pārveidotais iepakojums.» Dizains un produkcijas iepakojums atzinīgi novērtēti arī ārzemēs. Uzņēmums ir pirmais Latvijā un Skandināvijā, kā arī viens no pirmajiem Eiropā, kas piedāvā tortes vakuuma iepakojumā. Tas ļauj būtiski paildzināt derīguma termiņu, nelietojot konservantus.
Šobrīd uzņēmuma produkcija tiek eksportēta uz Igauniju, un tuvākajā laikā tā nonāks arī Lietuvā un Somijā. Sadarbība tiek veidota gan ar lielveikalu ķēdēm, gan vairumtirgotājiem. Galvenais mērķis esot nonākt Skandināvijas tirgū - tur «Vegset» produkcija ir jaunums un inovācija par ļoti konkurētspējīgu cenu, lēš J.Pļaviņš. Zīmols jau no paša sākuma esot veidots tā, lai tas būtu eksportspējīgs un uzreiz saprotams arī ārvalstu pircējiem. «Ja kāds ārvalstu uzņēmums izrāda par mums interesi, mēs esam gatavi nosūtīt produktu paraugus, kuri piemēroti viņu tirgum, jau rīt,» stāsta J.Pļaviņš.
Kopš aprīļa «Vegset» produkti atrodami arī Maxima veikalu plauktos. J.Pļaviņš šo sadarbību vērtē pozitīvi, jo veikalu tīkls esot soli priekšā citiem tieši vegāniskas un veģetāras produkcijas segmentā ar lielāko speciālo vitrīnu skaitu. Tas, savukārt, padara uzņēmuma mērķauditorijai produktu vienkāršāk atrodamu un nopērkamu. Uzņēmumam ir arī sadarbības līgums ar Rimi un Narvesen tirdzniecības vietām. Rimi «Vegset» produkcija būs iegādājama, sākot ar augustu.
Uzņēmumam ir savs interneta veikals, kas darbojas pēc principa, ka pircējs dienu pēc iegādes saņem svaigu produkciju. Tāpat ar veģetārajām un vegānajām tortēm un sāļajiem ēdieniem uzņēmums nodrošina horeca segmenta pārstāvjus Latvijā - viesnīcas, restorānus, kafejnīcas.
J. Pļaviņš secina: «Arvien vairāk cilvēku kļūst apzinātāki un plašāk skatās uz pasauli, izvēloties no savas ēdienkartes izslēgt vai vismaz samazināt dzīvnieku izcelsmes produktus.» Viņš uzskata, ka vegānisku torti «Napoleons» no parastās atšķirt ir ļoti grūti, līdz ar to uzņēmuma produkcija esot iecienīta arī ne-vegānu gardēžu vidū. Uzņēmējs norāda, ka nozares pārstāvji kopumā novēro augšupeju.
Nākotnē uzņēmums plāno paplašināt produkcijas sortimentu un palielināt ražošanas apjomu, izaugot no maza līdz vidēji lielam ražotājam. Kvalitāte palikšot nemainīga, jo uzņēmums pieturas pie principa, ka labāk izmantot dārgākas izejvielas, kas sadārdzina produktu, nekā iziet uz kompromisiem.