Eiropas Komisija sāk tiesvedību pret Apvienoto Karalisti jautājumā par privātās dzīves un personas datu aizsardzību internetā
Komisija ir sākusi pārkāpumu izmeklēšanas procedūru pret Apvienoto Karalisti; iemesls bija Apvienotās Karalistes interneta lietotāju sūdzības un Komisijas un Apvienotās Karalistes pārvaldes iestāžu intensīvā diskusija par reklāmas paņēmienu, ko interneta pakalpojumu sniedzēji dēvē par Phorm. Izmeklēšanas procedūras uzmanības centrā ir vairāki jautājumi par to, kā Apvienotā Karaliste īsteno ES e-privātuma un personas datu aizsardzības noteikumus, saskaņā ar kuriem ES dalībvalstīm cita starpā ir jānodrošina sakaru konfidencialitāte, aizliedzot pārtveršanu un uzraudzību bez lietotāja piekrišanas.
«Uzņēmējiem un patērētājiem var lieti noderēt tādi paņēmieni kā biheiviorālā reklāma internetā, taču tā jāizmanto saskaņā ar ES tiesību aktos iestrādātajiem noteikumiem. Šo noteikumu uzdevums ir aizsargāt iedzīvotāju privāto dzīvi, un tie ir strikti jāievēro visās dalībvalstīs,» sacīja ES telesakaru komisāre Viviāna Redinga. «Mēs jau diezgan ilgi vērojam Phorm attīstību, un esam secinājuši, ka ir vērojami trūkumi tajā, kā Apvienotā Karaliste ir īstenojusi daļu ES noteikumu par sakaru konfidencialitāti. Aicinu Apvienotās Karalistes iestādes grozīt tās pieņemtos tiesību aktus un nodrošināt to, ka pārvaldes iestādes ir pilnvarotas un tām ir piešķirtas vajadzīgās tiesības īstenot ES tiesību aktus par sakaru konfidencialitāti. Tā rezultātā Apvienotā Karaliste varētu enerģiskāk risināt jaunus ar e-privātumu un personas datu aizsardzību saistītus jautājumus, piemēram, Phorm radīto problēmjautājumu. Tāpat tas palīdzētu Apvienotās Karalistes patērētājus pārliecināt par to, ka viņu privātums un dati internetā nav apdraudēti.»
Phorm ir tehnoloģija, kas nemitīgi analizē lietotāja darbības tīmeklī, tādējādi konstatējot, par ko lietotājs interesējas, un visbeidzot atsevišķās lietotāja apmeklētajās tīmekļa lapās attēlo tā interesēm atbilstīgu reklāmas materiālu. Apvienotās Karalistes fiksēto sakaru operators BT 2008. gada aprīlī atzina, ka 2006. un 2007. gadā, neinformējot iesaistītos klientus, tas ir izmēģinājis Phorm. Savukārt no 2008. gada oktobra līdz decembrim BT veica jaunu, uz uzaicinājumiem balstītu tehnoloģijas izmēģinājumu. BT veiktā izmēģinājuma rezultātā Apvienotās Karalistes datu aizsardzības iestāde — Informācijas komisāra birojs — un Apvienotās Karalistes policija saņēma daudz sūdzību.