Pagājušajā gada sezonas vidū kopsummā OCTA apdrošināšana bija 43% jeb vairāk nekā 18 tūkstošiem no visiem 42 tūkstošiem reģistrētajiem motocikliem (tajā skaitā tricikli, kvadricikli un mopēdi), liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.
Saskaņā ar OCTA likumu OCTA apdrošināšana nepieciešama ne tikai motocikliem, bet kopš 2011. gada rudens arī mopēdiem, kuriem motora tilpums nepārsniedz 50 kubikmetrus, skaidro LTAB. Līdz ar to arī gadījumos, kad satiksmes negadījumu izraisa šāda mopēda vai motorollera vadītājs, negadījuma rezultātā cietušajiem ir tiesības saņemt apdrošināšanas atlīdzību no zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātāja. Tomēr ne visi šādu spēkratu īpašnieki ir informēti par OCTA nepieciešamību.
Sods par braukšanu bez OCTA motociklu īpašniekiem ir 60-80 lati, bet mopēdu īpašniekiem – 20 lati, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Pagājušajā gadā gandrīz 28% no visiem gada OCTA līgumiem motocikliem un mopēdiem tika noslēgti tieši aprīlī, kad mēneša laikā tika iegādātas gandrīz 7 tūkstoši polises. LTAB prognozē, ka salīdzinājumā ar pagājušo gada aprīli, kad sākās motosezona, šogad iegādāto OCTA polišu pieaugums būs ap 10 %, svārstoties robežās ap 7,5 tūkstošiem.
Pērn apdrošinātājiem kopumā tika pieteikti 256 apdrošināšanas gadījumi par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši motociklu un mopēdu vadītāji, kā rezultātā cietušajiem tika izmaksāti gandrīz 144 tūkstoši latu. Savukārt vidējā apdrošināšanas atlīdzība par motocikla vai mopēda izraisītu negadījumu veido 560 latus.