Pasniegtas e-komercijas gada balvas labākajiem e-veikaliem Latvijā vienpadsmit dažādās kategorijās. Žūrijas vērtējumā par kopvērtējuma līderi un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock.
Tāpat noskaidrotas arī iedzīvotāju iemīļotākās iepirkšanās interneta vietnes, kā arī pasniegtas konkursa "E-komercijas zvaigzne 2022" sadarbības partneru simpātiju balvas.
Konkursā žūrijas vērtējumā par līderi kopvērtējumā un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock, kuru pazīst velo entuziasti visā pasaulē, pateicoties tā ražotajam inovatīvajam produktam – velosipēdu pārvalkiem. VeloSock apbalvots ar īpašu stikla kausu, ko izgatavojis latviešu mākslinieks un dizaineris Artis Nīmanis.
Sekojot pasaules tendencēm, šogad konkursā ieviestas trīs jaunas kategorijas - "Ilgtspēja", "Pieejamība" un "E-komercijas kampaņas". Kategorijā "Ilgtspēja" Zelta apbalvojumu saņēma uzņēmums Burka. Uzņēmums TestDevLab veiktā pieejamības audita rezultātā Zelta apbalvojumu nominācijā "Pieejamība" saņēma interneta veikals Es Mīlu Kafiju. Savukārt kategorijā "E-komercijas kampaņas" augstāko - Sudraba - novērtējumu saņēma Bite un Pranamat.
Mazā biznesa kategorijā Zelta apbalvojumu saņēma uzņēmumi Rain Sisters un Zelt, savukārt kategorijā "Ražotāji" visaugstāk tika novērtēts un Sudraba apbalvojumu saņēma pašmāju kosmētikas ražotājs Madara Cosmetics. Kategorijā "Pakalpojumu sniedzēji" otro gadu pēc kārtas par labāko atzīts Lulu.
Par labāko nozaru e-veikalu atzīts VeloSock, savukārt kategorijā "Daudznozaru veikali" Sudraba vērtējumu saņēma interneta veikals 1A. Par izcilākajiem eksportētājiem atzīti VeloSock un RainSisters. Zelta apbalvojumu kategorijā "Lietotnes" otro gadu pēc kārtas saņēma Wolt, savukārt kategorijā "Platformu veikali (marketplace)" uzvaras laurus plūca Tree Sounds un Petit Babu.
"Populārākā e-veikala" statusu ieguva 220.lv, savukārt, tautas balsojumā kā "Labākā pieredze" uzvarēja interneta veikals Liepkalni.lv.
Jau ziņots, ka šogad konkursā "E-komercijas zvaigzne 2022" saņemts 271 pieteikums no dažādām e-komercijas vietnēm Latvijā, no kuriem pirmajā atlases kārtā starptautiska žūrija noteica 50 labākos e-veikalus. Konkursa iniciatori ir uzņēmumi Printful un Omniva, un tā mērķis ir izcelt un godināt labākos Latvijas interneta veikalus, kam izdevies pārliecinoši uzmirdzēt savā sfērā, atspoguļot labo praksi un iedvesmot arī citus sākt pārdošanu digitālajā vidē.
E-komercijas gada balvas pretendentus vērtēja starptautiska pieredzējušu nozares profesionāļu žūrija: Samanta Stripkāne, Printful klientu stratēģiskā konsultante, Māris Kuļikovskis, Omniva Pārdošanas daļas vadītājs, Arnis Jēkabsons, Element Digital vadītājs, Alan Paster, Ebay Komerciālās attīstības vadītājs globālajos jaunajos tirgos, Elīna Šiškeviča, TestDevLab Pieejamības testēšanas nodaļas vadītāja, Vladislavs Mironovs, Citadele banka valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos, Kārlis Blumentāls, Mozello vadītājs, Dmitrijs Ņikitins, Httpool "Meta" vecākais klientu risinājumu speciālists, Jurijs Ivanovs, Joom līdzdibinātājs, Gustavs Gotauts, Ecomhub dibinātājs, Ilze Saulīte, LMT Privātpersonu apkalpošanas dienesta direktore.