Citas ziņas

Aldarim divi jauni dzērieni

, 24.05.2007

Jaunākais izdevums

Aldaris bagātināja savu sortimentu ar diviem jauniem dzērieniem.

Bezalkoholisko dzērienu sērija Vichy Viva Fresh līdztekus jau esošajiem dzērieniem ar zemeņu un citrona-laima garšu papildinājās ar trešo - ābolu garšu. Ābolu garša šāda veida dzērieniem ir viena no iecienītākajām, atpaliekot tikai no citrusu garšām. Tāpat kā iepriekšējie šīs sērijas dzērieni, arī jaunais ir negāzēts, tam pievienota dabīga ābolu sula un tikai dabīgi saldinātāji (glikozes-fruktozes sīrups). Tāpēc sagaidāms, ka jaunais dzēriens, tāpat kā iepriekšējie "Vichy Viva Fresh" iegūs popularitāti bērnu, viņu vecāku un veselīga dzīvesveida piekritēju vidū. Pēc aptuvena vērtējuma, Vichy Viva Fresh šobrīd ieņem gandrīz 40% no strauji augošā aromatizēto ūdeņu tirgus.

Ievērojot patērētāju paaugstināto interesi par veselīga dzīvesveida produktiem, Aldaris nopietni strādā šajā virzienā. Nesen radītā ledus tēja Vichy Ice Tea ar divām dažādām garšām arī ir atradusi savus cienītājus, par ko liecina strauji augošais patēriņš.

Savukārt aktīvas klubu dzīves cienītājiem noderēs Aldara jaunais dzēriens Dlight Energy - viegls alus ar enerģijas dzēriena piedevu. Tas satur tikai 2.9% alkohola un bagātināts ar kofeīnu un taurīnu - enerģijas vielām. Dlight Energy apvieno enerģijas dzēriena mundruma efektu ar alus aromātu un sociālo funkciju - to, tāpat kā alu, var lietot jautrā draugu kompānijā. Pasaulē šāda veida dzērieni iegūst arvien lielāku popularitāti jauniešu vidū kā veselīgāks un sociāli pieņemamāks aizstājējs stiprajam alkoholam. Arī Latvijā, spriežot pēc vieglo dzērienu - kokteiļu un alus segmentu augšanas, patēriņa paradumi pamazām mainās.

Ilmārs Jargans,

Sabiedrisko attiecību vadītājs

Tālr. +371- 7023288

Mob.tālr. +371-8660009

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pērn sekmējies 10 lielāko pārtikas ražotāju bizness

Sandra Dieziņa, Dace Skreija, Db, 19.05.2008

TOP 3 lielākie pārtikas ražotāji pērn sasnieguši teju pusi no desmit lielāko kopējā apgrozījuma. Ražotāju līderis nemainīgi ir a/s Latvijas balzams, apsteidzot a/s Rīgas Piena kombināts (RPK). Savukārt trešajā vietā pirmo reizi iekļuvusi SIA Cido grupa, liecina pēc Db veiktiem aprēķiniem izveidots lielāko pārtikas ražotāju tops.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijas desmit lielāko pārtikas ražotāju kopējais neto apgrozījums bija 407,89 miljoni Ls. Savukārt 2006. gadā desmit lielākie uzņēmumi apgrozīja 339,60 miljonus Ls, apliecina Db veiktie aprēķini.

picturegallery.416bdea0-579a-44cd-8461-e69884dd8892

Aiz TOP 10 līderiem a/s Latvijas balzams un a/s Rīgas Piena kombināts (RPK) trešajā vietā pirmo reizi iekļuvis dzērienu ražotājs SIA Cido grupa, izspiežot no pozīcijām a/s Valmieras piens, kas noslīdējis uz piekto vietu. Cido grupas ģenerāldirektors Jespers Koldings iepriekš skaidroja, ka apgrozījuma pieaugumu sekmēja apjomu palielinājums vietējā tirgū par 20 %, kā arī eksporta kāpums par 15 %. Kompānija saredz potenciālu tirgū, jo Latvijas iedzīvotāji joprojām dzer mazāk sulas un nektāra dzērienus, salīdzinot ar citām ES valstīm. J. Koldings gan neprognozēja šā gada pieaugumu, pieļaujot, ka tas varētu būt ne lielāks par 10 %. Vislielāko apgrozījuma kāpumu no TOP 10 uzņēmumiem pērn, salīdzinot ar 2006. gadu, sasniedzis a/s Cēsu alus - pieaugums par 42,8 % un a/s Preiļu siers - plus 41,3 %. Savukārt vismazākais kāpums bijis a/s Valmieras piens, kas audzis par 1,6 % un a/s Rīgas piensaimnieks - par 3,31 %. Kopumā pēdējo desmit gadu laikā desmit lielākie pārtikas ražotāji apgrozījuši 2,27 miljardus Ls, kas ir teju puse no pagājušā gada valsts budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aldaris izplatīs Bauskas alu

Aisma Orupe, 28.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienošanās ar Aldari Bauskas alus darītavai palīdzēs nodrošināt tās produkcijas pārdošanu un piegādi tirdzniecības vietām ārpus Rīgas reģiona, bet Aldarim – uzlabot loģistikas efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 lielākie pārtikas vairumtirgo­tāji pagājušajā gadā spējuši apgrozīt vairāk nekā pusmiljardu latu - 521.5 miljonus

Tā liecina Db veiktais pētījums pēc Lursoft un uzņēmumu sniegtajiem datiem. Vislielāko apgrozījuma pieaugumu pērn uzrādījis pārtikas produktu vairumtirgotājs AS Jungent, augot par 59 % salīdzinājumā ar 2007. gadu. Tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, apgrozījuma pieaugumi ir daudz pieticīgāki.

Pirmo reizi vairāku gadu gaitā apgrozījums samazinājies Latvijas lielākajam alkohola tirgotājam SIA AV & D, kas nodarbojas ar AS Latvijas balzams produkcijas vairumtirdzniecību, salīdzinot ar 2007. gadu - par 10 %. Arī otra lielākā alkoholisko dzērienu tirgotāja SIA Latalko apgrozījums pērn samazinājies par 13 %. Tomēr jāatzīmē, ka pārējo TOP alkohola tirgotāju apgrozījums ir vai nu palielinājies vai saglabājies 2007. gada līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Alkohola pircējiem līdz 25 gadiem būs jāuzrāda dokumenti; veikaliem neļaus krāpties ar tirdzniecību nakts laikā

Zanda Zablovska, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ierobežotu alkohola patēriņu jauniešu vidū, plānots noteikt, ka alkohola pircējiem vecumā no 18 līdz 25 gadiem būs pārdevējam jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, turklāt veikalos alkoholiskie dzērieni būs jāizvieto atseviškā tirdzniecības zonā.

Savukārt, lai ierobežotu alkohola tirdzniecību nakts laikā, likums precizēts, nosakot, ka alkoholu no pulksten 22 līdz 8 iespējams pārdot tikai tādās mazumtirdzniecības vietās, kurās alkoholiskie dzērieni tiek realizēti tikai izlejamā veidā un tiek nodrošināta to patērēšana uz vietas, kā arī beznodokļu tirdzniecības veikalos. Līdz šim vairāki tirgotāji izmantoja likuma neprecizitāti, pēc pulksten 22 izvietojot tirdzniecības zālē nelielu galdiņu un pasniedzot sevi kā iestādījumu, kur iespējams alkoholu patērēt uz vietas, skaidroja deputāts Aleksejs Loskutovs (Vienotība). «Domāju, ka katrs no jums zina vismaz vienu otru tādu veikaliņu, kur nakts laikā tirgo alkoholu, nevis izlejot un nodrošinot iespēju patērēt uz vietas, bet noskrūvējot vāciņu un pārdodot alkoholu līdzi nešanai,» viņš sacīja, aicinot samazināt alkohola pieejamību nakts laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas lielākās alus darītavas Aldaris izpilddirektoru kļuvis Tomass Panteli (Thomas Panteli) (37), kurš ilgus gadus darbojies Aldara lielākā īpašnieka – Carlsberg - saistītajos uzņēmumos.

"Man vienmēr ir patikuši jauni izaicinājumi, tāpēc esmu pagodināts, ka kļuvu par Latvijas alus tirgus līdera izpilddirektoru. Esmu pārliecināts, ka pieredze, ko esmu guvis ilgus gadus strādājot Carlsberg Group man palīdzēs vēl vairāk nostiprināt Aldara pozīcijas," norāda T.Panteli.

Carlsberg Baltic prezidents Tomas Kučinskas pauž gandarījumu, ka Aldara vadību pārstāvēs cilvēks, kuram ir pieredze darbā vienā no lielākajām alus darītavām pasaulē. "Esmu pārliecināts, ka T. Panteli Aldarī sekmīgi turpinās iedzīvināt Carlsberg Group satratēģiju un vīziju, bet iepriekšējā darba vietā izrādītā profesionalitāte un līdera talants palīdzēs Aldara komandai kļūt vēl zinošākai," saka Aldaris valdes priekšsēdētāja ir Ināra Šure.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad deviņos mēnešos Latvijas lielākās alus darītavas Aldaris alus pārdošanas apjomi bijuši stabili, nedaudz pat pārsniedzot pērnā gada līmeni, liecina mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company dati.

Aldara valdes priekšsēdētāja Ināra Šure norādīja, ka tirgus kvantitatīvi palicis iepriekšējā gada līmenī, ko var izskaidrot ar ekonomiskās situācijas pasliktināšanos. Taču nedaudz mainījušies alus cienītāju paradumi — salīdzinot ar pagājušā gada deviņiem mēnešiem, būtiski audzis tā saucamais alus Premium segments (+1.8%), kā arī alus Mix produktu patēriņš (+ 1.1%).

"Šī tendece mani ļoti iepriecina, jo Aldara galveno saražotās produkcijas daļu veido Super Premium un Premium klases segmenta alus. Aldara Luksus labie pārdošanas rādītāji vēlreiz apliecina, ka esam izvēlējušies pareizo tirgus stratēģiju. Turpmāk plānojam turpināt attīstīt šo segmentu, vienlaikus neaizmirstot par tā saucamās ekonomiskās klases alus ražošanu, lai tādējādi ar augstas kvalitātes produkciju nodrošinātu visus mūsu alus mīļotājus," izteicās I.Šure.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI turpina izplesties

Lelde Petrāne, 05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Anniņmuižas ielā atvērts jauns veikals-noliktava ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI, liecina medijiem sniegtā informācija. Jaunatvērtais veikals būs devītais veikals-noliktava ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI galvaspilsētā un 30. Latvijā.

Jaunatvērtā veikala tirdzniecības zāles platība ir 135 m2. Veikala atvēršanā ieguldīto investīciju apjoms netiek atklāts.

Pirmais veikals ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI tika atvērts 2012.gada septembrī Ķekavā, tirdzniecības centrā Liiba. Šogad durvis vēruši seši jauni veikali: Smiltenē, Rīgā, Salaspilī, Jūrmalā un Ādažos.

ALKOUTLET DZĒRIENI&VĪNI veikalu prakse liecina – starp pircējiem ir daudz nelielu kafejnīcu un restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gada 1.janvārī stāsies spēkā vairākas jaunas prasības attiecībā uz alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību. Vairumā gadījumu tie ir stingrāki ierobežojumi alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai, kas būs jāievēro papildus Alkoholisko dzērienu aprites likumā jau šobrīd noteiktajām prasībām.

Sākot no 2014.gada 1.janvāra alkoholiskie dzērieni, izņemot alu, kurā absolūtais spirta daudzums ir zemāks par 5,8 tilpumprocentiem, izvietojami atsevišķi nodalītā tirdzniecības zāles pašapkalpošanās zonā vai alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība organizējama, individuāli apkalpojot katru pircēju. Tāpat likuma grozījumi paredz, ka kopā ar alkoholiskajiem dzērieniem šajā zonā atļauts novietot arī tabakas izstrādājumus un to piederumus, kā arī tādas preces, kas saistītas ar alkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, dzērienu taras atvēršanas ierīces, dzērienu lietošanai paredzēti trauki.

Tirdzniecības zāles pašapkalpošanās zonā un pircēju individuālās apkalpošanas vietās, kurās tiek tirgoti alkoholiskie dzērieni, izņemot alu, kurā absolūtais spirta daudzums nepārsniedz 5,8 tilpumprocentus, no 2014.gada 1.janvāra jānodrošina nepārtraukta videonovērošana, videoieraksta veikšana reālā laika režīmā un tā saglabāšana vismaz septiņas dienas pēc ierakstīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprā alkohola ražotāji nemierā ar plānoto privilēģiju piešķiršanu vieglajam alkoholam.

Nozarē strādājošie uzņēmēji uzskata, ka nedrīkst izcelt «labo» un «slikto» alkoholu, piemērojot labvēlīgus nosacījumus atsevišķai dzērienu grupai. Plānotās izmaiņas paredz, ka turpmāk tirdzniecības vietās būs jānodala stiprais alkohols, to izvietojot atsevišķā tirdzniecības zāles zonā.

Alkohola ražotāju un tirgotāju asociācija (ARTA) un Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācija (LADRIA) pēc iepazīšanās ar grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, ko Saeima skatīs trešajā lasījumā, iebilst pret definējumu, ka «tirdzniecības vietā alkoholiskie dzērieni, «kuros absolūtais spirta daudzums nepārsniedz 5 tilpumprocentus, nav izvietoti atsevišķā tirdzniecības zāles zonā». Iepriekš šis rādītājs bija 5,8 tilpumprocenti, un nozares dalībnieki ir neizpratnē, kāpēc tas ir mainīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas 2008. gadā pieauga par 10.5%, tai skaitā precēm – par 9.5%, bet pakalpojumiem - par 13.3%. 2007. gadā patēriņa cenas palielinājās par 14.1%.

Latvijas Centrālās statistikas pārvalde pērn janvārī prognozēja, ka 2008. gada vidējā inflācija būs 10%. Banku analītiķu gada 2008. gada sākumā izteiktās prognozes bija tuvākas patiesībai – robežās no 12 līdz 13 %.

12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, ir palielinājies par 15.4%. 2007.gadā šis rādītājs bija 10.1%.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pieaugumu 2008. gadā bija ar mājokļa uzturēšanu saistīto preču un pakalpojumu cenu kāpumam vidēji par 31.6%, veidojot vairāk kā 1/3 no kopējā cenu pieauguma. Strauji pieauga siltumenerģijas (+51.9%), elektroenerģijas (+39.2%), gāzes (+57.2%), ūdens apgādes (+21.3%), kanalizācijas (+20.5%), atkritumu savākšanas (+19.9%) un mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumu cenas (+32.4%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcīzes nodoklim jāatrod optimālās likmes, neveicinot ātru pierašanu pie zemām likmēm un neveicinot kontrabandu pie augstām, pirmdien pētījuma "Akcīzes nodokļa politika Baltijas valstīs: alkoholiskie dzērieni, bezalkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi" prezentācijā sacīja Rīgas Ekonomikas augstskolas Ilgtspējīga biznesa centra vadītājs, Baltijas Starptautiskā ekonomikas politikas studiju centra (BICEPS) asociētais pētnieks Arnis Sauka.

Viņš uzsvēra, ka, nosakot akcīzes nodokļa likmes, ir jāatrod līdzsvars starp ekonomiskiem aspektiem un cilvēku veselību.

"Ja likme ir pārāk zema, cenu pieaugums ir salīdzinoši neliels un patērētāji diezgan ātri pielāgojas šīm cenām, tāpēc šādas likmes nedod stimulu patērētājiem pāriet uz neapliekamiem aizvietotājiem. Savukārt pārāk augstu akcīzes nodokļu likmju noteikšana rada priekšnoteikumus kontrabandas pieaugumam," stāstīja Sauka.

Vienlaikus, lai novērstu stimulus iegādāties akcīzes preces kaimiņvalstīs, pēc Saukas teiktā, būtu ieteicams koordinēt un saskaņot akcīzes nodokļu likmes Baltijas valstu starpā. Akcīzes nodokļa palielināšana un līdz ar to arī produkta cenas pieaugums stimulē patērētājus iesaistīties pārrobežu tirdzniecībā, iegādāties preci nelegālajā tirgū vai pāriet uz lētākiem aizvietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Romantiska ideja par vīnogu audzēšanu pārtop biznesā

Armanda Vilciņa, 24.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Abavas dārzi, kas tirgū pazīstams ar zīmolu Abavas vīna darītava, apgrozījums 2020. gadā sasniedza 1,1 miljonu eiro, kas ir par 7% vairāk nekā 2019. gadā.

To intervijā DB norāda SIA Abavas dārzi līdzīpašnieks Mārtiņš Barkāns, piebilstot, ka šobrīd uzņēmums realizē arī 1,5 miljonu eiro vērtu investīciju programmu, lai nodrošinātu kompānijas tālāku izaugsmi.

M. Barkāns atzīst, ka pēdējie divi gadi ir bijuši gana izaicinoši, jo pandēmijas ietekmē periodiski bija slēgta aptuveni puse no Abavas vīna darītavas pārdošanas kanāliem, tajā skaitā restorāni, kafejnīcas, lidostas un dažādas tūristu pulcēšanās vietas. Uzņēmums gan spēja veiksmīgi pārorientēties, uzsākot tiešsaistes tirdzniecību, organizējot attālinātās degustācijas un veicot citus pasākumus, atzīst M. Barkāns.

Fragments no intervijas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava «Aldaris» ir pārdevusi visas tam piederošās Tvaika ielas 44 teritorijas īpašumtiesības nekustamo īpašumu attīstītājam «LV property», liecina informācija Zemesgrāmatā.

Saskaņā ar Zemesgrāmatā pieejamo informāciju zemes gabalā atrodas «Aldara» ēkas un būves, kā arī telekomunikācijas, «Latvenergo» filiālei «Rīgas elektrotīkli» piederoši transformatora punkti, kabeļu tīkli 192 kvadrātmetru platībā, «Rīgas ūdens» saimniecisko notekūdeņu kanalizācijas maģistrālais vads un «Rīgas siltums» siltuma tīkli. Šī nekustama īpašuma pārdošanas summa ir 349 556 eiro.

Savukārt otru īpašumu Tvaika ielā 44 «Aldaris» ir pārdevis par 1 223 444 eiro. Tas sastāv no vienas divstāvīgas rūpniecības ēkas ar jumta izbūvi, kura ir saistīta ar zemes gabalu 58472 kvadrātmetru platībā, kā arī administratīvās ēkas, beztaras alus izliešanas ceha, caurlaides ēkas, svaru mājas, patvertnes, betona žoga, metāla žoga, rūpniecības ēkas, tehnoloģiskā korpusa, sadzīves korpusa, kioska ēkas, darbnīcas, noliktavas, alus izliešanas ceha, transformatora ēkas, garāžas, kantora ēkas, vairākām ūdens tvertnēm un artēziskajām akām, kā arī pagalma izbūvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

No 1.jūnija aizliegs pārdot enerģijas dzērienus jauniešiem līdz 18 gadiem

Dienas Bizness, 13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzot aizliegumu pārdot enerģijas dzērienus jauniešiem vecumā līdz 18 gadiem, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien, 13.janvārī, noslēdza darbu pie Enerģijas dzērienu aprites likumprojekta. Aizliegums būs spēkā no šī gada 1.jūnija, informē Saeimas Preses dienests.

«Visā pasaulē ir pieaudzis to bērnu un jauniešu skaits, kuri lieto enerģijas dzērienus. Šis likumprojekts ir drosmīgs solis rūpēs par bērnu un jauniešu veselību. Mūsu mērķis ir padarīt pēc iespējas veselīgāku mūsu bērnu uzturu. Enerģijas dzērienus būs aizliegts pārdot un iegādāties jauniešiem, kuri jaunāki par 18 gadiem,» likumprojekta būtību skaidro komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Grozījumi paredz, ka tirgotāja pienākums būs pieprasīt pircējam uzrādīt dokumentu, lai pārliecinātos par viņa vecumu, savukārt pircēja pienākums būs pēc mazumtirgotāja vai uzraudzības un kontroles iestādes pieprasījuma apliecināt savu personu un vecumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir Baltijā dārgākā pārtika un bezalkoholiskie dzērieni, liecina Eiropas Savienības statistikas biroja "Eurostat" pētījums par cenu līmeņiem bloka zemēs.

Saskaņā ar tiem pagājušajā gadā pārtikas un atspirdzinošo dzērienu cenas Latvijā veidoja 85% no ES vidējā līmeņa, savukārt Igaunijā un Lietuvā šīs preces maksāja lētāk - attiecīgi 80% un 74% no vidējā līmeņa blokā.

Lētāka nekā mūsu valstī pārtika un bezalkoholiskie dzērieni bija arī Slovākijā (81% no ES vidējā līmeņa), Ungārijā (79%), Čehijā (75%), Bulgārijā (68%), Rumānijā (66%) un Polijā (64%).

No jaunajām bloka valstīm Austrumeiropā vairāk nekā Latvijā patērētājiem par pārtiku un atspirdzinošajiem dzērieniem bija jāmaksā tikai Slovēnijā - šajā valstī šo preču cenas pagājušajā gadā veidoja 96% no ES vidējā līmeņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas nogalē Frankfurtē, Vācijā, norisinājās 7. starptautiskā ābolu vīna izstāde – festivāls Apfelwein Weltweit, kas vienkopus pulcē ābolu vīna un sidra darītājus no visas pasaules. Izstādes laikā norisinājās arī konkurss Pomme d'Or, kurā šogad laurus plūca arī ģimenes vīna darītava ABAVAS, saņemot divus Zelta Ābolus – par Sauso Ābolu vīnu un Pussauso Sidru, pastāstīja ABAVAS vadītājs Mārtiņš Barkāns.

Konkursam Pomme d'Or kvalificējās 120 dzērieni no dažādām pasaules valstīm, un tos vērtēja ļoti profesionāla žūrija, kuras sastāvā bija seši gastronomijas un vīna nozares eksperti. 40 labākie dzērieni tika apbalvoti ar Zelta Āboliem dažādās kategorijās.

Šogad izstādē varēja nobaudīt vairāk nekā 250 dažādus dzērienus, kas tapuši no āboliem 11 dažādās pasaules valstīs, kā arī satikt vīna darīšanas nozares speciālistus, kuri ne tikai darina vīnu un sidru, vadoties pēc tradicionālajām receptēm, bet arī vīndarus-inovatorus, kuri attīsta gan jaunas tehnoloģijas, gan pilnveido ābolu šķirnes.

«Mums ir milzīgs prieks un lepnums, ka esam pamanīti un atzīti šajā konkursā. ABAVAS sidru darinām pēc vīnogu vīna darīšanas metodēm, kuras vairāku gadu garumā esam apguvuši pie vācu vīndara Kristofa Hammela. Tāpēc ļoti priecājamies, ka mūsu rokraksts tiek atpazīts un novērtēts. Latvijā vīna un sidra darīšanas māksla tikai veidojas, tāpēc ir īpaši svarīgi, ka tiekam atzīti, » norāda M. Barkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku laikā pirktāko preču vidū – Bībele, piparkūkas, dekoratīvās lampiņas

Gunta Kursiša, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādos veikalos pirms Ziemassvētkiem pirktāko preču vidū Latvijā ir logos iekarināmas dekoratīvās lampiņas, spilveni, mandarīni un piparkūkas, kā arī Bībele un dažādas enciklopēdijas, noskaidrots Latvijas Tirgotāju asociācijas biedru aptaujā.

Veikalā Jysk pirktāko preču sarakstā atrodas ne vien logos iekarināmas dekoratīvās lampiņas, bet arī segas, spilveni un dažāda veida sveces. Grāmatu nams Valters un Rapa kā pirms Ziemassvētkiem visvairāk pirktās preces nosaucis Bībeles jauno izdevumu un dažāda veida enciklopēdijas lieliem un maziem. Narvesen pirktākās preces ir «Take away» kafija un ātrie uzkodu komplekti ar kafiju, kā arī apsveikumu kartiņas, piparkūkas, kalendāri, gada grāmatas, šampanietis, Laimas saldumi, suvenīri ar Jaunā gada simboliku. Veikalos LaTS visvairāk pirktas piparkūkas, karstvīns, gaļas un zivju produkcija, Mego veikalos – mandarīni, suvenīri, trauki, paciņās fasēti saldumi, Elvi – saldēta zivju produkcija, sniega lāpstas, ragaviņas, suvenīri, ietinamais papīrs, piparkūkas un piparkūku mīkla, Aibe - pelēkie zirņi, konservētie zaļie zirnīši, konservēta kukurūza, gaļas produkti, vārītās un kūpinātās desas, saldumi, cepumi, šokolādes konfektes un dažāda stipruma alkoholiskie dzērieni, dzirkstošie vīni, karstvīns un bezalkoholiskie

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Cēsu dusmīgie putni - dzēriens Angry Birds

Gunta Kursiša, 29.11.2013

Latvijas dusmīgo putnu stāsts sākas Cēsīs, Cēsu alus ražotnē, kur tiek gatavots un pildīts populārās Somijas spēles zīmola Angry Birds dzēriens. Db.lv raudzījās, kā tas top - no sastāvdaļu sajaukšanas līdz dzērienam skārdenē, kas gatavs doties pie pircējiem.

Foto: Gunta Kursiša, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijā izgudrotās spēles Angry Birds zīmols patlban tiek izmantots gan mīksto rotaļlietu, gan T-kreklu pārdošanā, un nav brīnums, ka tas ir pasaulē straujāk augošais franšīzes produkts. Angry Birds vārdu gana veiksmīgi izmanto arī pašmāju ražotājs - somiem piederošais Cēsu alus. Db.lv viesojās Vidzemes pilsētā Cēsīs, lai aplūkotu, kā top šis dzēriens.

Pasaules mērogā atpzīstamās spēles Angry Birds zīmola izmantošanu Cēsu alus pārstāvji uzskata par veiksmīgu - uzņēmuma skārdeņu segmentā pērn Angry Birds aizņēma 20% lielu īpatsvaru, kā arī bija viens no TOP3 jaunumiem bezalkoholisko dzērienu tirgū, Db.lv stāstīja Agita Baltvārde, Cēsu alus pārstāve.

Cēsu alus ceļš pie šī zīmola dzērienu pārdošanas saistāms ar Angry Birds izclesmes valsti - Somiju. Tā ir arī Cēsu alus mātes kompānijas - Olvi valsts. «Olvi grupai iegādājoties Angry Birds zīmola franšīzi, Cēsu alus ieguva tiesības šo dzērienu gan ražot, gan pildīt Latvijā – Cēsu alus darītavā esošajā skārdeņu līnijā,» stāsta uzņēmuma pārstāve A. Baltbāre. Viņa norāda, ka Cēsīs tiek ražoti Angry Birds dzērieni, kas tirgoti tiek arī citur Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gada sākumā pārdošanā tirdzniecības vietās nonāks ar jauna dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, informē Valsts ieņēmumu dienests ( VID).

Apritē vienlaikus atradīsies gan ar līdzšinējā, gan ar jaunā dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, jo ar līdzšinējā dizaina akcīzes nodokļa markām marķētos alkoholiskos dzērienus un tabakas izstrādājumus atļauts realizēt neierobežotu laika periodu.

Alkoholiskie dzērieni un pārējie tabakas izstrādājumi (cigāri, cigarillas, smēķējamā tabaka), kuru marķēšanai izmanto hologrammas akcīzes nodokļa markas, turpmāk tiks marķēti ar hologrammas akcīzes nodokļa marku, uz kuras redzams vizuālais attēlojums ar sēriju un numerāciju un hologramma, kurā iestrādāts optiski mainīgs difraktīvs vilka attēls. Aplūkojot šo attēlu no dažādiem leņķiem, tad izskatās atšķirīgi - mainās tā krāsa un attēls. Melnā numerācijas krāsa ir luminiscējoša ultravioletajā (UV) gaismā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties atvaļinājumu un ceļojumu sezonai, ceļotājiem nereti rodas nepatīkami pārpratumi, ja pasažieru bagāžā ir tabakas izstrādājumi un/vai alkoholiskie dzērieni, kuru daudzums pārsniedz ievešanai atļauto apjomu, kontrafaktas jeb viltotas preces, kā arī citvalstu dzīvnieku vai augu sugu īpatņi vai no tiem darināti priekšmeti, liecina VID muitas ekspertu pieredze.

Īpaša uzmanība ceļojot jāpievērš tam, vai ceļojat Eiropas Savienības ietvaros vai arī apmeklējat trešās valstis jeb valstis, kas neietilpst Eiropas Savienībā, jo preču pārvietošanas nosacījumi šādos gadījumos bieži vien ir atšķirīgi.

Lai ievestu vai izvestu no valsts dzīvniekus, augus vai to izstrādājumus, kas iekļauti Konvencijā par starptautisko tirdzniecību ar apdraudētajām savvaļas dzīvnieku un augu sugām (CITES), ir jāsaņem CITES uzraudzības institūcijas izsniegta atļauja, kas kopā ar priekšmetiem muitas kontroles punktā jāuzrāda muitas amatpersonai, atgādina VID. Latvijā atbildīgā uzraudzības institūcija, kas izsniedz eksporta un importa atļaujas, ir Dabas aizsardzības pārvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Saldējums Pols vafeļu glāzītē

Elīna Pankovska, 04.08.2017

Ceturtajā stāvā atrodas divas piena pieņemšanas tvertnes, kuru tilpums ir sešas tonnas. Šajās tvertnēs pieņem pienu no Latvijas saimniecībām saldējuma ražošanai.

Ieva Čīka, Leta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi nu jau atpazīstamais saldējums ar polāro lāci uz iepakojuma Latvijā parādījās pirms 60 gadiem. Tā ražošanu uzsāka Rīgas piena kombināts (RPK). Taču savu pašreizējo nosaukums Pols saldējums ieguva 1971. gadā.

Šodien saldējuma Pols ražotājs RPK ietilpst Food Union grupā, kas saldējumu eksportē uz vairāk nekā desmit dažādām pasaules valstīm. Saldējuma Pols eksporta prioritātes ir Lietuva, Igaunija, Dānija, Norvēgija, Krievija, Lielbritānija, Rumānija un arī Ķīna, uz kuru Food Union eksportē produkciju kopš 2015. gada.

Kopumā uzņēmumā tiek saražots ap septiņiem tūkstošiem tonnu saldējuma ik gadu, no kurām 30% tiek novirzīti eksportam.

Raksta galerijā skaties, kā top saldējums!

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO: Kā top LED fasāžu produkti Salaspils uzņēmumā Palami

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecība ar Krieviju ir pēdējā laika karstais kartupelis politiķu mutēs, jo sevišķi pēdējās raganu medības eksportētāju vidū, Ekonomikas ministrei Ilzei Indriksonei uzdodot publicēt tos, kuri eksportē uz Krieviju.

Nemedījot vainīgos, paraudzījāmies uz šo tirdzniecību skaitļos, un iznāk, ka uz Krieviju pārsvarā eksportējam spirtotus dzērienus, bet importējam minerālos produktus ‒ gāzi, degvielu, eļļas.

«Ļaunā» eksporta uz Krieviju portrets

Uzmetot acis lielajiem skaitļiem, patiesi var nolemt, ka nekas šajā dzīvē nemainās, jo 2022. gada martā Latvijas eksports uz Krieviju veidoja aptuveni 90 miljonus eiro, bet 2023. gada jūnijā ‒ 95 miljonus eiro. Toties, ja paņem pērnā gada jūniju, ir samazinājums par 56,6%. Ja neievēro izmaiņas eksporta struktūrā un inflāciju, tad varētu izvēlēties atbilstošu mēnesi un pataisīt Latvijas eksportētājus par gataviem neliešiem. Velns slēpjas detaļās, un tādēļ uz tām arī paskatījāmies. Sīkāk ir redzams, ka no eksporta vadošajām pozīcijām pazudušas mašīnas un mehānismi, noteicošo lomu atstājot pārtikas un dzērienu preču grupai, kur nozīmīgāko lomu spēlē alkoholiskie dzērieni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru