Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic investēs vairāk nekā piecus miljonus eiro Pilotu akadēmijā, kurā bez priekšzināšanām par attiecīgo jomu kandidāti varēs iegūt nepieciešamo sertifikāciju darbam par komercpilotu, pastāstīja lidsabiedrības lidojumu vadības viceprezidents Pauls Cālītis.
Viņš norādīja, ka ideja par šādu akadēmiju uzņēmumam bijusi jau vairākus gadus. «Plāns ir tāds - mēs veidojam pilotu skolu sākotnējai apmācībai. Šī būs profesionāla pilotu skola. Neapmācīsim tikai tā sauktos privātpilotus, kas to dara prieka pēc, bet jau komercpilotus. Mēs gatavosim pilotus tieši aviokompānijas vajadzībām ar domu, ka šie piloti pēc apmācību beigšanas būs sagatavoti darbam aviokompānijā. Nodoms ir, ka viņi tālāk strādā pie mums airBaltic,» klāstīja Cālītis.
Akadēmija tiks veidota uz esošās airBaltic mācību organizācijas bāzes. «Mums jau kopš 2010.gadā ir atsevišķs meitasuzņēmums airBaltic Training. Līdz šim šīs mācības bijušas jau sagatavotiem aviācijas profesionāliem, jau esošiem pilotiem. Tāpat apmācām pilotus un arī citus aviācijas jomas speciālistus. Tagad mēs paplašināsim mācību darbības jomu. Mēs ņemsim nesagatavotus kandidātus un no nulles apmācīsim tādā līmenī, lai pēc skolas pabeigšanas viņi atbilstu darbam aviokompānijā,» skaidroja aviokompānijas lidojumu vadības viceprezidents.
Kandidāti var rēķināties, ka pusotra divu gadu laikā iegūs attiecīgo kvalifikāciju. «Tas ir svarīgi vairāku iemeslu dēļ. Mums šobrīd pietrūkst vietējo pilotu, mēs augstu novērtējam Latvijas pilotus. Tāpat mēs meklējam un nodarbinām arī lietuviešus un igauņus un redzam, ka ir īpaša vērtība tam, ja aviokompānijai ir vietējie piloti. Pasaulē kopumā ir liels pieprasījums pēc pilotiem. Ir dažādi faktori, kas nosaka, kur pilots vēlas vai nevēlas strādāt, bet viens no tiem ir tas, ka cilvēks var būt savās mājās, pie savas ģimenes. Tāpēc mēs vēlamies celt vietējo pilotu īpatsvaru,» pauda Cālītis piebilstot, ka aptuveni puse lidsabiedrības pilotu ir no Baltijas.
Patlaban turpinās darbs Pilotu akadēmijas projekta ieviešanā. «Ir daži galvenie virzieni, kuros strādājam. Pirmais ir tehniskais nodrošinājums, piemēram, lidmašīnas. Mēs veicam iepirkuma procesu, kurā izvēlēsimies lidmašīnu piegādātāju. Plāns ir līdz gada beigām noslēgt līgumu, lai jau nākamgad mēs varētu saņemt četras mazās lidmašīnas. Triju četru gadu laikā lidmašīnu skaits pieaugs līdz 15. Otrs virziens, kurā aktīvi strādājam, ir sertifikācija. Rokasgrāmatas, procedūras utt. To visu iesniegsim Civilās aviācijas aģentūrā apstiprināšanai. Trešais virziens - mēs atlasām un papildinām esošo airBaltic Training štatu. Saistībā ar šo projektu mums jau cilvēki nākuši klāt, bet vēl ir mācību daļas vadītājs un vēl kādi četri pieci cilvēki,» klāstīja Cālītis.
Aviokompānija iecerējusi, ka mācību lidojumi varētu notikt Liepājas lidostā, kur arī būtu gaidāmas investīcijas atbalsta infrastruktūrā, piemēram, angāros.
airBaltic līdz gada beigām plāno izsludināt kandidātu atlasi. Lai ari konkrēti kritēriji pretendentiem izraudzīti vēl nav, atsevišķi ierobežojumi varētu būt gaidāmi, piemēram, attiecībā uz vecumu.
Vienlaikus uzņēmums turpina sarunas ar bankām, lai rastu iespējas kandidātiem piesaistīt kredītus, ņemot vērā, ka apmācības maksa nebūs zema - vismaz 60 000 eiro. Sākotnēji airBaltic plāno apmācīt aptuveni 20 kandidātus ik gadu, iecerētā optimālā kapacitāte - 100 pilotu.
Pirmās apmācības plānots sākt nākamā gada pirmajā pusē.
2010.gadā dibinātais airBaltic Training pērn strādāja 2,993 miljonu eiro apgrozījumu un guva 303 352 eiro peļņu.
airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. Papildus tam airBaltic piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas.