Tik raibs nedzirdētu nosaukumu modeļu birums, kāds bija 2017. gadā, sen netika piedzīvots, ja vispār kādreiz ir bijis. Vairums no šiem «zaļknābjiem» jau 2018. gadā ar darbiem ir gatavi pierādīt savu varēšanu.
Ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā 2017. gads ir aizvadīts ar dažāda veida jaunu SUV, krosoveru, pseidokrosoveru un tiem līdzīgo auto tirdzniecības panākumiem. Pirms gaidāmās elektroautomobiļu revolūcijas, kas tiek prognozēta pēc 2020. gada, arī 2018. gadā, visticamāk, turpināsies džipveidīgo modeļu uzvaras gājiens. Nav svarīgi, vai tas būs liels, mazs vai mikroskopisks auto. Nebūs svarīgi, vai automobilis būs tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem ar pieticīgu motoru kā skūterim, vai arī kaut kas pamatīgāks ar godīgu pilnpiedziņas sistēmu. Jebkurā gadījumā šie auto joprojām būs modes noteicēji. Nenoliedzami, ka savs saules stariņš tiks atstāts arī pārējiem, taču, raugoties no privātpersonu skatu punkta, klasisko virsbūvju plašpatēriņa modeļiem lielākoties būs jāspēlē otrā plāna lomas.
Plašāk lasāms raksta galerijā!
#1/55
Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo jebkurā kombinācijā, sākot jau ar pieticīgāko 330 ZS motoru, ir īpašs sapņu auto. Shooting brake virsbūve nomināli piešķir vairāk vietas salonā un arī bagāžas nodalījumā, taču tas nav tik svarīgi. Svarīgāk ir tas, kā šis jaunais siluets izskatās. Neliekuļosim, ka lielai daļai pat ortodoksālāko Porsche zīmola fanu Sport Turismo čaula šķitīs kārdinošāka par klasisko Panamera limuzīna formu. Ērti un ikdienā noderīgi, ka standarta trīs aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt visas kopā vai katru atsevišķi (ar dalījumu 40:20:40) un atbloķēt elektriski no bagāžas nodalījuma. Kad visas atzveltnes ir nolocītas, bagāžas nodalījuma ietilpība no 520 litriem palielināsies līdz 1390 litriem.
#5/55
KIA Stonic
Mazo priekšpiedziņas pseidokrosoveru KIA Stonic Eiropā jau 2018. gadā sagaida milzu panākumi. Kompakts, ērts un funkcionāls. Neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, KIA Stonic ir ļoti rūpīgi nostrādāts modelis ar rūpīgu apdares materiālu izvēli, nemaz nerunājot par personalizēšanas iespējām, atļaujot Stonic sakombinēt dažādās variācijās, izvēloties 9 virsbūves, 5 jumta un 4 salona toņus. Skaidrs, ka Stonic ir mazs auto, taču tas pa visām varītēm centīsies izpatikt arī ģimenēm, un to veicinās pievilcīgā cena, proti, sākot no 14 tūkst. eiro.
#9/55
Land Rover Velar
Land Rover Range Rover Velar ir viens no skaistākajiem 2017. gada sērijveida automobiļiem. Digitalizētais salons ar jaunajiem skārienjūtīgajiem ekrāniem izskatās atbilstoši britu karaliskā visurgājēja statusam. Starp citu, drīz līdzīgus ekrānus varēsim ieraudzīt arī glaunākā un lielākā Range Rover salonos. Izbīdāmie durvju rokturi būs Range Rover Velar vizītkarte. Dārgs, prestižs un funkcionāls auto ar godīgām četrām pasažieru vietām salonā un solīdu bagāžnieku.
#13/55
Lexus LS
Ņemot piemēru no saviem mazākajiem brāļiem, japāņu luksusražotāja Lexus flagmanis Lexus LS ir atļāvies pielaikot emocionālāku dizainu. Izsmalcinātākas un azartiskākas veiktspējas nodrošināšanai galvenais uzsvars, protams, tiek likts uz pārbaudītām hibrīdtehnoloģijām. Kopumā premium limuzīna sajūtas un komforta latiņu Lexus LS ir pacēlis augstākā līmenī nekā iepriekš. Cēls un graciozs limuzīns.
#16/55
Lamborghini Urus
Beidzot tas ir noticis. Itāļu sporta auto meistara Lamborghini sapnis par ātrāko planētas Zeme luksuskrosoveru ir realizēts. Jaunais Urus ar četru litru V8 biturbo motoru attīstīs 650 ZS un 850 Nm lielu griezi, spējot līdz 100 km/h paātrināties 3,6 sekundēs, bet līdz 200 km/h - 12,8 sekundēs. Tā maksimālais ātrums sasniegs 305 km/h. Visi šie tīrasiņu sporta auto cienīgie raksturlielumi garantēs Lamborghini Urus ātrākā sērijveida SUV godu. Zīmīgi, ka daudzviet pasaulē ekskluzīvā auto kvotas par 2018. gada piegādēm jau ir izsmeltas, tostarp arī Baltijā.
#19/55
Alfa Romeo Giulia
Šie īpašie Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Carabinieri (attēlā) eksemplāri strādā Romas un Milānas pašvaldībās, lai pildītu sevišķi svarīgas misijas, tostarp augstu viesu eskortēšanu vai transplantācijas orgānu zibenīgu piegādi vajadzīgā laikā un vietā. Vienlaikus ir jāuzsver, ka jau ierindas Alfa Romeo Giulia ar izcils braucamais. Brauc Giulia tikpat skaisti kā tā izskatās, un tai pat nevajag ūberjaudīgo Quadrofoglio versiju ar vairāk nekā 500 ZS lieljaudīgo sešcilindru motoru, kura izstrādē savu roku pielicis Ferrari. Pat ar 180 ZS dīzeli Giulia brauks tā, kā pienākas Alfai.
#23/55
VW T-Roc
Volkswagen pagaidām mazāko krosoveru jau 2018. gadā Eiropā, tostarp Baltijā gaida lieli panākumi. VW T-Roc ir negaidīti emocionāla un spilgta personība. Eksterjera dizains ir lielisks. Slīpā a'la coupe aizmugurējā jumta līnīja ar Bentley Bentayga raksturīgo nospiedumu uz aizmugurējā spārna ir vien ko vērti. Spēlējoties ar virsbūves toņiem un papildaprīkojuma labumiem, ikviens pircējs var uzkombinēt tādu T-Roc, kādu otru pasaulē vairs neatrast. Piemēram, T -Roc vilinās ar kliedzoši dzeltenu, zilu vai burkānkrāsas virsbūves krāsojumu, tajā pašā laikā arī klasiskie toņi noteikti būs cieņā.
#27/55
Škoda Karoq
Perfekts izmērs ir Škoda Karoq veiksmes atslēga, lai iederētos ikviena garāžā, nenovedot tā īpašnieku līdz tukšām kabatām. Pārdomāti un moderni apdares materiāli, kas nedarītu kaunu pat augstākas raudzes un cenu kategorijas modeļiem. Augumā gariem pilotiem un priekšā sēdošajiem pasažieriem ļoti patiks krēsli ar pagarināto apakšējo malu. Salīdzinājumā ar Seat Ateca, kas ir Škoda Karoq dvīņubrālis, jaunajam čehu modelim cīņā par pircējiem palīdzēs ievērojami lielāka Škoda zīmola atpazīstamība Latvijā.
#31/55
KIA Stinger
KIA Stinger ir īpašs korejiešu ražotāja Gran Tourismo modelis par saprātīgu cenu. Tas eleganti izskatās, tam ir jaudīgi motori, pilnpiedziņa un vajadzīgās manieres, lai kļūtu ne tikai par KIA «imidžmeikeru». Jāatgādina, ka Baltijā KIA Stinger tiks pasniegts tikai lepnākajos GT Line un GT izpildījumos, tikai komplektā ar AWD pilnpiedziņu un tikai ar «dusmīgākajiem» motoriem. 2,2 CRD 200 ZS jaudīgais dīzelis ir lieliska tehnika arī ikdienai, tomēr prestiža ziņā nepārspēts būs 370 ZS jaudīgais V6 benzīnmotors, kas nāks komplektā tikai ar GT versijas labumiem.
#35/55
Bentley Continental GT
Anglijas Premjerlīgas futbola superzvaigznes jau ir sajūsmā par jaunākās paaudzes Bentley Continental GT, kas par teju 10 centimetriem ir palielinājis riteņu bāzi, garantējot vairāk vietas salonā. Bez tam tas par dažiem centimetriem ir kļuvis platāks, vienlaikus nometis 80 kilogramus liekā svara. Visbeidzot, jaunā Continental GT skatiens ir kļuvis jauneklīgāks un azartiskāks, un tas pircējiem noteikti patiks. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka šim slavenību iecienītajam vāģim neticamā veidā ir izdevies savietot britu amatnieku rūpīgi veidoto salonu ar digitālās ēras atribūtiem.
#39/55
Mercedes X-Class
Ar Renault&Nissan atbalstu vācu Mercedes savā jau tā iespaidīgajā modeļu aptverē ir ieviesis jaunu auto. Mercedes X- Class pikaps ir būvēts uz Nissan Navara bāzes. Ņemot vērā šo faktu, vismaz līdz 2018. gada pavasarim Mercedes-Benz X-Class būs jāiztiek ar Renault-Nissan alianses piedāvāto četrcilindru 190 ZS dīzeli, un tikai pēcāk X- Class apjozīsies ar Mercedes sešcilindru dīzeli. Dizainiski X-Class ir graciozs un premium markas statusam atbilstošs, turpretim salonā premium sajūtu būs ievērojami mazāk. Apdarē plaši izmantotā plastmasa būtu pieņemama vienkāršam darba vāgim, bet tikai ne Mercedes.
#43/55
Seat Ateca
Škoda Karoq tiešais radinieks ir paspējis jau 2017. gadā pārsteigt visu Eiropu. Tā tirdzniecības panākumi likuši nodrebēt konkurentiem visā Eiropā, vienlaikus apslāpējot daža laba sāncenša vīpsnāšanu par Seat spējām. Starp citu, Seat Ateca ir ielauzies Vācijas populārāko jauno modeļu top 50. Pašsaprotami, ka Seat Ateca tāpat kā Škoda Karoq vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, vai arī apjozt savu auto ar 4 drive pilnpiedziņu. Vēl lielāku panākumu sasniegšanai jaunajai Ateca traucē nepietiekama Seat zīmola atpazīstamība Latvijā.
#47/55
Toyota Landcruiser
Kaut arī «baltrocīšu» laikmets jau ir paspējis izskaust daudzus krietnus apvidus auto modeļus, leģendārais Toyota Landcruiser turpina dzīvot pilnvērtīgu dzīvi. Rāmja konstrukcija, lauksaimniecības tehnikai līdzvērtīgas caurgājamības spējas un iespaidīgs izmērs ir tas, kas vairāku gadu desmitu garumā ir licis mīlēt Toyota Landcruiser. Iespējams, ka Rietumeiropā uz pseidokrosoveru un vēl jo vairāk uz videi draudzīgo braucamo fona robustais Toyota Landcruiser izskatās nepiederošs «svešķermenis», taču mūsu platuma grādos šis auto daudziem būs neaizstājams sabiedrotais.
#51/55
Honda Urban EV Concept & Honda Sports EV Concept
2017. gada intriģējošākā un skaistākā konceptauto titulu ir pelnījuši japāņu Honda dizaina nodaļas radītie Honda Urban EV Concept un Honda Sports EV Concept modeļi. Mazie un dzīvespriecīgie pilsētas 100 % elektroauto ar lakonisko dizainu lieliskā manierē atgādina, ka dizaina pilnība slēpjas tā vienkāršībā. Pēc Honda vadības solītā, abi Honda elektriskie prototipi nav kārtējā nenoteiktā vīzija par nākotnes auto. Honda cieši apņēmušies, ka sērijveida elektromodeļi Eiropas tirgū būšot gatavi 2019. gadā.