2010. gadā iesniegto pretprasību skaits par zaudējumu atlīdzināšanu tieši no vainīgās personas kabatas pieaudzis (atkarībā no apdrošinātāja) par 5-20%.
Lielākajā daļā gadījumu par iemeslu kalpoja nepareiza transportlīdzekļa vadītāja rīcība pēc ceļu satiksmes negadījuma – liecina OCTA polišu salīdzināšanas servisa Gudriem.lv veiktā aptauja. 2010. gadā pārdoto OCTA polišu skaits pieaudzis par 4,9%, salīdzinot ar 2009. gadu, turklāt šis pieaugums attiecināms tikai uz OCTA polisēm, kuru līgumi slēgti uz 12 mēnešiem. Polišu, kas iegādātas uz 3 vai 9 mēnešiem, pārdošanas apjomi ievērojami sarukuši, salīdzinot ar 2009. gadu. Apdrošināšanas kompānijas atzīmē, ka galvenie zaudējušu pieprasīšanas iemesli satiksmes negadījuma izraisītājam ir: apdrošināšanas polises neesamība, transportlīdzekļa vadīšana reibuma stāvoklī, saskaņotā paziņojuma nepareiza aizpildīšana, kā arī gadījumos, kad transportlīdzeklim beidzies tehniskās apskates derīguma termiņš.
Aptauja rāda, ka vidēji šādu zaudējumu piedziņas gadījumu skaits kopumā ir neliels. Pēc If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību nodaļas vadītājas Līgas Bērziņas teiktā, pēdējo divu gadu laikā vidēji 4% nelaimes gadījumu, kuros zaudējumus atlīdzināja If, kompānija vērsās pie avārijas vaininieka ar prasību atlīdzināt negadījumā radušos zaudējumus. Vērojams šādu gadījumu skaitam pieaugums. ERGO transportlīdzekļu apdrošināšanas un zaudējumu regulēšanas departamenta direktore Lilita Linde skaidroja, ka pagājušajā gadā pretprasību skaits sasniedza 187 gadījumus, kas bija par 18% vairāk, nekā 2009. gadā. Visvairāk pretprasību tika iesniegts nepareizas vadītāja rīcības dēļ, kad transportlīdzekļa vadītājs pēc negadījuma aizbēga no notikuma vietas.