Mazais bizness

Plāno izvērst gleznu tirdzniecības aparātu tīklu viesnīcās un lidostās

Anda Asere,10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gleznu tirdzniecības automātu uzņēmuma SIA PaintingVending Inc. īpašnieks Jevgenijs Roščins plāno, ka vienā aparātā varētu pārdot piecas gleznas dienā.

Jevgenijs pirms kāda laika bija ceļojumā Kiprā, un viņam iepatikās gleznas viesnīcā. «To autors nebija nekāds Pikaso, taču tie bija jauki, pozitīvi darbi. Gribēju nopirkt ko līdzīgu, lai atvestu uz mājām. Sāku staigāt pa pilsētu, meklēju, kur var iegādāties vietējo mākslinieku darbus. Satiku daudzus ielu māksliniekus, kuru lielākais mīnuss ir tas, ka viņi bieži vien glezno uz nekvalitatīva papīra vai arī grib pārdot savu darbu dārgāk un tāpēc piedāvā liela formāta gleznas. Izmēram ir nozīme, jo tūrists darbus, visdrīzāk, uz mājām vedīs rokas bagāžā. Tāpat uz robežas mēdz pārbaudīt mantas un vajadzīgs apliecinājums, ka glezna nav valsts vēsturiskais mantojums, nav zagta,» stāsta uzņēmējs. Tā kā viņš iepriekš ilgus gadus strādājis ar tirdzniecības aparātiem, Jevgenijam radās ideja par tādiem, kuros varētu nopirkt vietējo mākslinieku gleznas.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ar šo projektu Jevgenijs strādā aptuveni gadu, un šobrīd izveidots pirmais prototips. «Tuvākajos divos mēnešos plānojam izvietot viesnīcās pirmos aparātus un paskatīties, kāda ir atsaucība,» saka Jevgenijs. Viņš iecerējis, ka ar laiku varētu būt plašs PaintingVending aparātu tīkls daudzās viesnīcās un nākotnē cilvēki varētu veidot kolekcijas no darbiem, kas ir dažādās valstīs. Viņam ir doma izvietot šos aparātus augsta līmeņa viesnīcās un lidostās. Eiropā varētu būt aptuveni 7000 tādu viesnīcu un 45 lidostas. Jevgenijs uzsver, ka šajā biznesā ir svarīga atrašanās vieta – gan viesnīcas mērķauditorija, gan konkrētā vieta ēkā, kas nosaka, vai aparātu kāds vispār pamanīs, vai tā ir ērta un piemērota. «Visus jaunos produktus, kuru pasaulē vēl nav, vajag daudz testēt un vērtēt – dizainu, atrašanās vietu, instrukcijas utt. No saviem iepriekšējiem projektiem zinu, ka liela nozīme ir pareizai un saprotamai instrukcijai,» atzīst Jevgenijs.

Viņš uzskata, ka šī aparāta priekšrocība ir tā, ka cilvēks gleznu redz aiz stikla, nevis monitorā, kas var radīt citu iespaidu. Katrā aparātā pircējam acu priekšā būs trīs gleznu izvēle, bet kopējais gleznu skaits automātā būs 30. Šāds skaits ir noteikts, vadoties pēc psiholoģijas, – ja izvēle ir pārāk plaša, cilvēkiem ir grūtāk izvēlēties. «Visas gleznas ir vietējo mākslinieku oriģināli darbi – nekādas reprodukcijas. Produkts ir vērsts uz tūristiem, tāpēc gleznām būs zināma tematika. Piemēram, ja tā būs kāda Vecrīgas viesnīca, gleznās būs redzamas vecpilsētas ainas. Šī biznesa mērķauditorija ir vidusmēra cilvēki, kuri, sēžot uz dīvāniņa viesnīcā, ierauga šo aparātu un viņiem iepatīkas kāda no tajā redzamajām gleznām,» saka Jevgenijs.

Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar vairāk nekā 20 māksliniekiem, orientējoties uz gados jauniem cilvēkiem. Jevgenija novērojumi liecina, ka viņiem patīk šī ideja, tagad viņiem būs iespēja gleznot un pelnīt.

Visu rakstu Padarīt mākslu pieejamāku lasiet pirmdienas, 10.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru