Jaunākais izdevums

Pilsētas zaļajā rallijā no trim transporta līdzekļiem ātrākais izrādījies elektriskais divritenis, kas finišēja nepilnas stundas laikā.

Aiz Kurzemes biznesa inkubatora projektā Blue Shock Bike prezentētā divriteņa otrais finišēja elektromobilis no VA Latvia, bet Toyota hibrīdauto no WESS Motors finišēja trešais.

Starts visiem modernajiem dalībniekiem tika dots vienlaikus - Latvijas Brīvdabas etnogrāfiskajā muzejā pulksten 12:30. Rallija finišs bija Pārdaugavā, Biķensalas ielā 3 – pie ekoveikala Lavandas.lv.

Rezultāts pārsteidzis daudzus vērotājus. Distancē pavadītais laiks bija atkarīgs ne vien no transporta līdzekļa veida, bet arī no vadītāja veiklības un Rīgas pilsētas pārzināšanas. Lai gan katrai komandai distances laikā bija jāpaveic pieci vienādi uzdevumi – jāpmeklē ekoveikals Dabas dobe un grāmatnīca Atēna, jāatrod stikla taras pieņemšanas punkts un jānodod tajā izlietotais iepakojums, atbilstošā vietā jānodod pārstrādei izlietotas baterijas, - būtiski atšķīrās katra veikto kilometru skaits.

Elektriskais divritenis no Brīvdabas muzeja līdz Pārdaugavai veica 18 km un patērēja elektrību 0,02 Ls apmērā. Elektroauto nobrauca 25 km un par elektrību samaksāja 0,40 Ls, bet hibrīdauto nobrauca 44 km, par degvielu samaksājot nepilnus 2 latus. Diskusijā pie finiša vietas tika konstatēts - lai gan energopatēriņš rallija dalībniekiem bija daudz ekonomiskāks nekā tradicionālajiem vieglajiem auto, arī ar ekotransporta līdzekļiem var saniegt vēl labāku līmeni. To ietekmē gan laika apstākļi, kas dalībniekus nelutināja, gan vadītaja iemaņas, vadot konkrēto transporta līdzekli.

Par zaļu un jaudīgu tālbraucēju tika atzīts hibrīdauto, kas labi piemērots arī garākiem pārbraucieniem. Savukārt MIA elektroauto ieguva Pilsētas ģēnija titulu, jo ar tā izmaksām un mobilitāti, pārvietojoties pielsētas ietvaros, nevar sacensties neviens. Elektrodivritenis ieguva nomināciju Kardiologa sapnis, jo papildus mobilitātei šis transports ir arī būtisks veselīga dzīvesveida elements.

Sociālā kampaņa Nāc, sāc zaļot! norisinās 60 dienas – no 13. septembra līdz 11. novembrim. Kampaņas laikā interneta vietnē nacunsac.lv ikviens ir aicināts reģistrēt savus videi draudzīgos ikdienas darbus, dalīties ar unikāliem zaļas rīcības piemēriem un cīnīties par videi draudzīgām balvām.

Pilsētas zaļais rallijs norisinājās kampaņas ietvaros 5.novembrī Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Uzņēmējs: Latvijai nav stratēģijas zaļās enerģijas transporta attīstīšanai

LETA,20.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij patlaban nav izstrādāta stratēģija zaļās enerģijas transporta atbalstam, Rietumu Radio atzina uzņēmuma Blue Shock Taxi dibinātājs Artis Daugins.

Viņa dibinātais uzņēmums Liepājas viesiem jau tuvākajās nedēļās piedāvās iznomāt Latvijā līdz šim nebijušu pārvietošanās līdzekli - elektrovelosipēdu.

«Patlaban gan no valsts puses nekādi stratēģijas piedāvājumi nav saņemti, un droši vien arī tie netiks saņemti. To var saprast, jo elektrovelosipēds ir kaut kas pilnīgi jauns un jebkurš izvēlētais darbības virziens var būt veiksmīgs, bet tajā pašā laikā arī pilnīgi neveiksmīgs,» sacīja uzņēmējs.

Viņš stāstīja, ka pieredzi nākas smelties no pieredzes bagātākiem kolēģiem citur pasaulē, tāpat, ieviešot elektrovelosipēdus, jāņem vērā Latvijas teritorijas īpatnības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem specializētajiem velosipēdu mazumtirgotājiem Latvijā SIA "Veloprofs.lv" ieguldīs 780 000 eiro veikalu tīkla attīstībā, iegādājoties nekustamo īpašumu Rīgā, Gunāra Astras ielā uzņēmuma tirdzniecības, biroja un noliktavas telpu izveidei.

Iegādājoties jauno ēku, uzņēmums plāno optimizēt procesus, preču loģistiku, kā arī attīstīt vairumtirdzniecību un citus pakalpojumus. Papildus šim finansējumam SEB banka nodrošina arī ikgadēju 200 000 eiro overdraftu apgrozāmo līdzekļu finansēšanai.

Jau vairāk nekā 15 gadus SIA Veloprofs specializējas augstas kvalitātes velosipēdu un velosipēdu aksesuāru mazumtirdzniecībā, pārstāvot tādus pasaulē vadošos zīmolus kā TREK, Superior, Bontrager, BBB un citus. Notiek arī darbs pie jaunu zīmolu izplatīšanas tiesību iegūšanas.

"Apgrozījums ar katru gadu aug, kas liecina par pozitīvu tendenci – Latvijas iedzīvotāji izprot kustību un aktīva dzīvesveida nozīmi savā ikdienā. Arī pandēmija savā ziņā ir pozitīvi veicinājusi pārdošanas apjomus un dubultojusi apgrozījumu – cilvēki cenšas mazāk izmantot sabiedrisko transportu, biežāk dodas dabā un pievēršas sportiskām aktivitātēm. Viens no izaicinājumiem velo veikalu biznesa specifikā ir pasūtījumu plānošana nākamajam gadam, lai sarežģījumi kādā no piegādes ķēdes posmiem neietekmētu uzņēmuma darbību. Sadarbība ar pasaules līmeņa ražotājiem palīdz prognozēt tendences, un esam noslēguši pasūtījumus jau par 2023. gadu,” komentē SIA Veloprofs.lv tirdzniecības vadītājs Jānis Baltaisbrencis.

Komentāri

Pievienot komentāru