Mazais bizness

Pievēršas personalizētām šokolādes pastkartēm

Anda Asere,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Šoko pasts ir izturējis pārbaudes laiku Latvijā, un tagad ir pienācis laiks mēģināt iekarot ārzemju tirgus

Šoko pasts ir šokolādes pastkarte – speciāli iepakota šokolāde, ko jau divus gadus var sūtīt pa pastu kā apsveikumu, novēlējumu, ielūgumu vai citu vēstījumu. «Šie divi gadi bijuši interesanti. Ir iepazīts tirgus, atpazītas mērķgrupas, ar kurām vairāk jāstrādā,» saka cēsnieks Mārtiņš Jarohovičs, Šoko pasts vadītājs un SIA Fresh One valdes loceklis. Lielākā daļa klientu ir sievietes (ap 85%), kas produktu nopērk individuāli kādā veikalā vai internetveikalā. Uzņēmumam ir arī korporatīvie pasūtījumi, kur klienti izvēlas individuālu dizainu, piemēram, ar sava uzņēmuma logo, taču tie neveido nozīmīgu apgrozījuma daļu.

SIA Fresh One ir ģimenes uzņēmums, kura paspārnē ir gan Šoko pasts, gan suvenīru veikali un vides reklāma. Vaicāts, vai saldie sveicieni pa pastu ir pastāvīga biznesa nozare vai arī tiek sponsorēta no citiem uzņēmuma darbības virzieniem, M. Jarohovičs atbild: «Šoko pasts būs pelnošs tajā brīdī, kad piedāvāsim to pasaules tirgū. Šobrīd mēs apzināti neko nesasteidzam, jo gribam šo produktu ārzemēs piedāvāt labu.»

Šogad uzņēmums ir iecerējis izmēģināt spēkus Norvēģijā. Potenciāls tur ir, un tas saistīts ar produkta lietošanu – kopumā eiropieši ir cītīgi pastkaršu sūtītāji. Piemēram, vidējais latvietis nosūtīs varbūt vienu vai divas pastkartes pašiem tuvākajiem, turpretī citu Eiropas valstu iedzīvotāji nosūtīs piecas līdz desmit pastkartes.

Šobrīd uzņēmums veido interneta platformu, kur piedāvās šokolādes pastkartes ar individuālu dizainu. «Atver mājaslapu, augšupielādē fotogrāfiju, veic visas nepieciešamās darbības, apmaksā un šokolādes pastkarte no Latvijas tiek nosūtīta adresātam. Personalizēts sūtījums ir daudz sirsnīgāks un mīļāks, šādi produkti ir iecienīti, jo cilvēks gatavs tērēt naudu par to, ka produkts ir veltīts tieši konkrētai personai vai personu grupai,» saka M. Jarohovičs.

40% no Šoko pasts gada apgrozījuma veido periods no 15. novembra līdz 15. janvārim. Vasara nav aktīvākais šokolādes pastkaršu sūtīšanas laiks, taču šajā periodā lielu daļu uzņēmuma apgrozījumā veido ārzemju tūristu nosūtītie sveicieni. «Tagad vasarā pilnveidojam arī Latvijas pilsētu dizainu,» viņš stāsta. Šoko pasts ir veltījis šokolādes pastkartes vairākām pilsētām – Rīgai, Jūrmalai, Liepājai, Rundālei, Cēsīm u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Narvesen: franšīzes sistēma kā biznesa modelis ir sevi apliecinājusi

Db.lv,27.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības franšīzes tīklu "Narvesen" pārvaldošais uzņēmums SIA "Narvesen Baltija" 2019. gadā strādājis ar 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 3,8 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš. Viens no lielākajiem notikumiem pērn bija kafejnīcu ķēdes "Caffeine" iegāde.

Šobrīd visas - kopumā 231 - "Narvesen" zīmola tirdzniecības vietas Latvijā vada neatkarīgi uzņēmēji uz franšīzes līgumu pamata. 2019. gadā atvērtas 10 jaunas tirdzniecības vietas un turpinājies darbs pie to kvalitātes uzlabošanas. Sadarbībā ar Latvijas ražotājiem "Narvesen" turpina izstrādāt jaunus produktus, nostiprinot "Narvesen" pozīcijas Latvijas tirgū ēdienu un dzērienu pa ceļam segmentā. Privātais zīmols "Fresh & Tasty" 2019. gadā veidoja 80% no ēdienu pa ceļam apgrozījuma.

"2019. gads "Narvesen" ir bijis veiksmīgs, mazumtirdzniecības apjomiem pieaugot par 6% salīdzinājumā ar 2018. gadu, kas pārsniedza mūsu prognozes. Kā stabils un sevi attaisnojošs biznesa modelis sevi ir apliecinājusi franšīzes sistēma. Pērn investīcijas novirzītas ne tikai tīkla paplašināšanai un IT infrastruktūras attīstībai, bet arī jaunas tirdzniecības koncepcijas realizācijai, tādējādi atsvaidzinot gan tirdzniecības vietu fasādes, gan interjeru. Arī atbalsta birojs pārcēlies uz jaunām telpām biznesa centrā "Origo One"," komentē SIA "Narvesen Baltija" valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

Komentāri

Pievienot komentāru