Atpūta

Piektdienas intervija ar Starptautiskās Kosmetoloģijas koledžas valdes priekšsēdētāju Mariku Ģederti

Lelde Petrāne,06.05.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Starptautiskās Kosmetoloģijas koledžas valdes priekšsēdētāja Marika Ģederte. Smagākos brīžos atceros viena no pasaules bagātākajiem cilvēkiem Vorena Bafeta citātu: «Tu nevari kontrolēt okeānu, bet vari iemācīties sērfot caur viļņiem.»

Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

1. Esam viena no privātajām koledžām Latvijā.

2. Esam pārdzīvojuši finanšu krīzi un iemācījušies atrisināt problēmas.

3. Uzņēmuma panākumus nosaka darbinieki, un mums viņi ir profesionāļi savā jomā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Skaistumkopšanas nozarē strādāju kopš 1996. gada, tajā nonācu pilnīgas nejaušības dēļ. Bija piedāvājums un to izmantoju. Un nenožēloju to ne mirkli.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Iepriecina tas, ka Latvijā cilvēki ir izturīgi, meklē alternatīvas, ja kaut kas neizdodas. Apbēdina neekonomisks redzējums un valsts attīstības neesamība. Mēs varētu būt otra «Singapūra», ja mēs gribētu. Nav valstī īsti līderu ar biznesa redzējumu. Joprojām ierēdņi nesaprot, ka valsti uztur uzņēmēji.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Prasības privātajām koledžām izglītībā ir tieši tādas pašas kā valsts augstskolām, bet mūs neņem vērā.

Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

1. Lauzt stereotipu par vīriešiem skaistumkopšanā. Piesaistīt vairāk vīriešu kārtas studentus skaistumkopšanas nozarē, pierādot to, ka vīrieši ir tikpat labi speciālisti kā sievietes.

2. Apgūt eksporta tirgu, izveidojot savas koledžas franšīzi citās valstīs.

Intensīvi braukājot pa pasauli, iepazīstos ar skolām citās valstīs un saprotu, ka tas, ko esam izveidojuši, ir ļoti konkurētspējīgs piedāvājums.

3. Piesaistot Latvijas kosmētikas ražotājus, izveidot savas koledžas kosmētikas zīmolu.

4. Uzņemt studentus no citām pasaules valstīm - krievu un angļu valodas plūsmās.

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Mūsu auditorija ir vecumā no 18-40 gadiem un sociālie tīkli ir viens no galvenajiem avotiem, kur meklē informāciju par mums. Esam ļoti aktīvi un izmantojam arī reklamēšanās iespējas tieši tur.

Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību.

Labā īpašība ir tā, ka esmu ļoti neatlaidīga, liela optimiste un taisnīga. Sliktā - ātri aizsvilstos par netaisnību, tracina citu cilvēku lēnīgums un neizlēmība.

Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Vēlētos atvērt vismaz 5 savas koledžas franšīzes citās valstīs un piesaistīt vismaz 10% vīriešus kā studentus koledžā.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Tā ir vide darbiniekiemm, kuri uz darbu nāk ar prieku. Priecājos, ja darbinieki darbā var iegūt draugus. Darbiniekam ir jābūt gatavam pielāgoties izmaiņām, ja tas ir nepieciešāms. Manā uzņēmumā nebūs vieta cilvēkiem, kuri nevēlās attīstīties.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pa brīvdienām sāku strādāt kafejnīcā Jelgavā no 15 gadu vecuma un šī fiansiālā neatkarība man ļoti daudz ko nozīmēja. Es skaidri zināju, ka tiklīdz pabeigšu vidusskolu, braukšu meklēt darbu un savu dzīvesvietu Rīgā. Neilgu laiku strādāju CSDD kā lietvede, bet pēc tam man piedāvāja darbu kā sekretārei diplomātiskajā pārstāvniecībā Boputatsvānas informācijas centrā Rīgā. Paralēli meklēju iespēju aizbraukt uz Ameriku, lai kādu gadu tur pastrādātu. Tas izdevās un pēc gada atgriežoties, es sāku nodarboties ar to, ko kopš 1996. gada daru.

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Logo vairākkārt ir mainījies, arī nosaukums, pielāgojoties mūsu izvirzītajai stratēģijai un mērķiem. Lielāka uzņēmuma reorganizācija notika pagājušajā gadā, apvienojot mātes un meitas uzņēmumus. Tagad koncentrējamies tikai uz augstāko izglītību un tādus biznesus kā skaistumkopšanas saloni, kosmētikas importēšana, esam pārtraukuši. Attīstāmies vertikālā plaknē, padziļinot savas zināšanas izglītībā, koncentrējoties uz skaistumkopšanas nozares attīstību un attīstot inovācijas mūsu nozarē.

Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Es piedodu visu, bet daudzas lietas vienkārši neaizmirstu. Tas attiecas arī uz biznesu.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Esam izauguši no mazas skolas līdz augstskolai, esma ieviesuši 2005. gadā Blue box solāriju salonu franšīzi Latvijā, izveidojot 22 salonus.

Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Man tad ir jāpaliek vienatnē. Ieeju vannā. Nogaidu rītu.

Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Pusdienas bez steigas, ar izsmalcinātu virtuvi un labu vīnu. Esmu gurmāne un tiešām baudu ēdienu.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Personība Chuck Porter - viens no reklāmas guru no ASV, kurš ir saņēmis neskaitāmas Lions balvas reklāmu jomā. Lasu biznesa grāmatas. Autobiogrāfijas. Pēdējā grāmata, kuru izlasīju, bija par tenisistu Džokoviču, par viņa panākumiem, lai kļūtu par pasaules pirmo raketi. Servēju uzvarai Novāks Džokovičs. Un Entrepreneurial DNA - autors Joe Abraham.

Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Mani ievesmo un motivē divas lietas - ceļojumi un apmācības/semināri. Tur arī dzimst idejas un jaunas stratēģijas.

Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Visu atdotu kādam tuvākajam, kuram šī nauda izmainīs visu dzīvi.

Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Man ir svarīgs labs miegs. Ceļos un eju gulēt vēlu, no rīta noteikti iedzeru lielu krūzi ar kafiju un lēnām mostos. Vislielākās darbaspējas man ir pēcpusdienā/vakarā.

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Man anekdotes tiešām ātri aizmirstas. Protams, par blondīnēm es atceros daudz joku, bet šoreiz lai iet humorpilns padoms sievietēm. Ja vakarā spējat izvēlēties apģērbu, kuru vilkt nākamajā dienā, no rīta pusstundu var ilgāk pagulēt. Tas attiecas arī uz mani ikdienā :-)

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Atrodiet to, kas rada jūs laimīgus. Kaut tas ir mirklis, bet mirklis, kas jūs pozitīvi uzlādē. Pastaiga pa mežu vai pludmali, pusdienas ar draugiem, mūzika. Un esiet laimīgi!

Lūdzu iesakiet kādu kultūras pasākumu (teātris, koncerts, izstāde utt.), kuru pēdējā laikā esat apmeklējis (vai plānojat doties, vai vēlētos apmeklēt), un kuru ieteiktu arī citiem?

Zanes Daudziņas monoizrāde Bīstama un bruņota. Tas ir par mums sievietēm - viegla un ar humoru pilna izrāde.

Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas «Izaugsmes programmu uzņēmumiem» 2.kārtai saņemti vairāk nekā 50 pieteikumi, informē bankas pārstāvji.

No tiem atlasīti 13 uzņēmumi, kuri tuvāko trīs mēnešu laikā izies inovatīvu un biznesa izaugsmei noderīgu apmācību programmu ar mērķi sagatavoties straujākai biznesa izaugsmei. SEB banka šīs programmas īstenošanā šogad ieguldīs 60 tūkstošus eiro.

SEB bankas «Izaugsmes programma uzņēmumiem» tiek īstenota sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta. Tas ir SEB bankas radīts biznesa akselerators, kurā trīs mēnešu laikā uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā atklās jaunas biznesa iespējas, izveidos tām atbilstošu biznesa modeli, kā arī izstrādās sešu mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru