Elektroauto izmantošana piesārņo apkārtējo vidi vēl vairāk nekā automašīnas, kuras izmanto fosilo degvielu, pētījumā secinājusi Norvēģijas Tehnoloģiju un zinātnes universitāte.
Pētījumā tika aplūkots elektroauto dzīves cikls – no tā izgatavošanas brīža, līdz ekspluatācijas noslēgumam, vēsta BBC. Pētījuma autori secinājuši, ka elektroauto ražošanas procesā rodas daudz vairāk indīga piesārņojuma nekā tradicionālu automašīnu izgatavošanas laikā, tāpat secināts, ka, ražojot elektroauto nepieciešamo elektrību, palielinās siltumnīcu gāžu emisijas. Lai izgatavotu elektroauto, tiekot patērēts arī lielāks daudzums dažādu toksisku minerālu.
Pētījumā apskatīta elektroauto ražošanas procesa iespēja izraisīt skābos lietus, smogu, ekosistēmas piesārņojumu, minerālu depozītu samazināšanos. Pētījumā arī norādīts, ka elektroauto to izgatavošanas procesa laikā videi nodara pāri vēl pirms nonākuši uz ceļa.
Tomēr pētījuma autori uzsver ka, ja izdotos panākt situāciju, kurā elektroauto izmantotu elektrību, kas iegūta izmantojot videi draudzīgus avotus, tad šādi transportlīdzekļi spētu sniegt nozīmīgu ieguldījumu siltumnīcas gāžu samazināšanai.
Tomēr reģionos, kur fosilais kurināmais ir galvenais enerģijas ražošanas avots, elektroauto nespēj sniegt pietiekošus labumus un var pat izraisīt vairāk ļauna, teikts pētījumā.
«Ir neproduktīvi veicināt elektroauto attīstību reģionos, kur elektrību galvenokārt iegūst no oglēm,» uzsver pētījuma autori. Elektroauto izmantošana ieguvumus videi varētu dot Eiropā, kur elektrība tiek iegūta daudzos dažādos veidos.
Db.lv jau vēstīja, ka kompānija Tesla Motors iepazīstinājusi ar ieceri ASV izveidot elektroauto uzlādes tīklu, kurš izmantos saules enerģiju un būs bez maksas. Kompānija uzskata, ka tādējādi elektroauto uzlāde kļūs par tik pat ierastu lietu, kā degvielas uzpildīšana.
Uzlādes tīkls, kurš nodēvēts par Supercharger, tiks izvietots gar galvenajiem ASV autoceļiem un pārklās visu valsts teritoriju.