Jaunākais izdevums

Pārdošanas tīģeris Kristīne Mālniece Pārdošanas tīģera titulu nopelna ar veiksmīgu Latfood mārketinga un pārdošanas saliedēšanu.

Ja aicinājumi domāt «ārpus kastes» vairs nešķiet nekas jauns, tad tagad ir pienācis laiks domāt tā, lai nebūtu pat tuvu šai «kastei», atklājot konkursa Pārdošanas tīģeris 2010 fināla pasākumu, teica SIA Dienas Mediji valdes priekšsēdētājs Zigmārs Meija. Kā atklājās dalībnieku prezentācijās, tieši netradicionāli risinājumi ir bijuši tie, kas ļāvuši konkursa finālā pārstāvētajiem uzņēmumiem sasniegt panākumus pārdošanā pat krītoša tirgus apstākļos.

Precīza fokusēšanās uz lielajiem klientiem, pāriešana no vecāku - bērnu attiecību modeļa uz pieaugušo attiecībām pārdošanas komandas vadībā, klientu paradumu maiņa un pat jaunu terminu izgudrošana un ieviešana tirgū — tie bija tikai daži no finālistu pieredzes piemēriem, kas izraisīja dzīvu interesi un papildjautājumus no konferences apmeklētājiem.

Mūžam «karojošās» puses - mārketingu un pārdošanu — ne tikai samierināt, bet arī saliedēt kopīgam mērķim izdevies šī gada konkursa uzvarētājai, Latfood mārketinga direktorei un valdes loceklei Kristīnei Mālniecei. Rezultāts — par spīti tirgus kritumam par 10% Latfood ražotie Ādažu čipsi izvirzītos pārdošanas mērķus pārsniedza par 35% un kompānijas tirgus daļa izauga no 39% līdz 45%.

K. Mālniece ieguva visvairāk punktu žūrijas balsojumā. «Man personīgi likās simpātisks veids, kā Kristīne koordinēja sadarbību starp mārketingu un pārdošanu, kas parasti uzņēmumos velk katrs uz savu pusi. Atzinību pelna arī viņas darba sistemātiskums, orientējoties uz kategorijai lojālajiem pircējiem, pārliecinošā plānošana un plāna ieviešana,» komentē žūrijas loceklis, Mercuri International direktors Dzintars Koknēvičs. Ieviešot tirgū jauno produktu Ego čipsi un mērķējot to uz produkta biežajiem lietotājiem, veiksmes pamatā bija konsekventa virzība uz mērķi, uzskata pati Kristīne. «Tas bija darbs gandrīz visa gada garumā. Inovācijas nekad nav lielas, ja mēs paši tās tādas nepadarām.»

Arī fināla apmeklētājiem bija iespēja izteikt savu viedokli par konkursa finālistiem, un balsojuma rezultātā skatītāju simpātiju balvu ieguva Olainfarm padomes loceklis Volodimirs Krivozubovs no Ukrainas, kurš pastāstīja par uzņēmuma pārdošanas rezultātiem Krievijā un NVS. Izrādījās, ka Volodimira birojā jau labu laiku pie sienas atrodas glezna ar tajā attēlotu tīģeri. «Tīģeris simbolizē grāciju un spēku, un tāda ir arī mūsu uzņēmuma stratēģija.»

Nestandarta pieeju var atrast arī farmācijas biznesā — Olainfarm gadījumā tā bija jaunu formulējumu izmantošana medikamentu pozicionēšanai un virzīšanai tirgū, kā arī dzelžainas tirdzniecības pārstāvju kontroles īstenošana. «Nekāda spiediena — mūsu kontrolieriem drīzāk ir kouča loma,» skaidroja V. Krivozubovs, kura darba rezultātā Olainfarm tirgus daļa Krievijā pērn pieauga no 0,15% līdz 0,21% — par summu, kas absolūtajos skaitļos mērāma vairākos miljonos eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Iebalso savu favorītu «Biznesa Tīģeris 2014» finālā!

Dienas Bizness,21.05.2014

Žūrija: (No kreisās puses) Inga Daliba, speciālistu darba portāla Cvmarket.lv mārketinga menedžere; Daiga Kiopa, SIA Lursoft valdes locekle; Jānis Kossovičs, 2013. gada konkursa «Biznesa Tīģeris» uzvarētājs; Vita Zariņa, b/a Turība Dr.oec., Prof. Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne; Sanita Igaune, laikraksta Dienas Bizness ziņu redaktore;

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 21.maijā, Dienas Bizness redakcijā visas dienas garumā norisinās konkursa «Biznesa Tīģeris» pusfināls, kurā konkursa dalībnieki aci pret aci tiekas ar žūriju, lai prezentētu savus sasniegumus.

Konkursa pusfinālā šogad startē 8 dalībnieki. Ar pusfinālistu vizītkartēm varat iepazīties šeit:

Andris Jēkabsons, SIA Baltijas Izklaides Aģentūra radošais valdes loceklis;

Evija Dundure, Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja;

Valters Kaže, AS Latvijas balzams komercdirektors;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014 uzvar Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.

Konkursa finālā par uzvarētāja godu cīnījās pieci «tīģeri» – Evija Dundure, apdrošināšanas sabiedrības Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja, Andris Jēkabsons, radošu korporatīvo risinājumu aģentūras Ideju nams (SIA Baltijas Izklaides aģentūra) valdes loceklis, Kristaps Gredzens, Mārupe Wake Park (SIA Beng) valdes loceklis un veikparka īpašnieks, Valters Kaže, a/s Latvijas balzams komercdirektors, un Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.

«Tīģeris» Jurģis Sedlenieks uzskata, ka jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība. Pārdevējam, īpaši B2B jomā, būtiski ir uzturēt kontaktu ar iespējamiem pakalpojuma klientiem arī gadījumā, ja pirmie centieni noslēgt darījumu nav vainagojušies panākumiem. J. Sedlenieka pieredze liecina, ka reizēm pirmos pārdošanas rezultātus var sasniegt pēc trim četriem gadiem. Periods līdz sadarbības sākšanai sekmē uzticību pušu starpā un stiprina sadarbību jau kontrakta fāzē. Aviācijai specifiski ir tas, ka panākumus sekmē arī klasisku, konservatīvu risinājumu izvēle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti šī gada konkursa «Biznesa tīģeris» pieci finālisti, kuri cīnīsies par tradicionālo laikraksta Dienas Bizness «tīģera» statusu.

Pusfinālā desmit dalībnieki žūrijai prezentēja savus veiksmes stāstus, darba stilu un sasniegtos rezultātus, kā arī atbildēja uz žūrijas jautājumiem. Pēc visu pusfinālistu noklausīšanās, žūrija, aizklāti balsojot, noteica piecus finālistus.

Gadskārtējā konkursa biznesa vadītājiem «Biznesa tīģeris 2013» finālā iekļuvuši šādi pretendenti:

- Arnolds Babris, a/s Brīvais Vilnis valdes priekšsēdētājs,

- Artūrs Bernovskis, SIA iMedia direktors,

- Jānis Bethers, SIA Enefit valdes priekšsēdētājs,

- Jānis Kossovičs, uzņēmumu grupas Optic Guru direktors,

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Zināmi konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pieci finālisti

Dienas Bizness,30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā par titulu Biznesa Tīģeris cīnīsies pieci aktīvi un mērķtiecīgi dažādu nozaru uzņēmumu vadītāji:

Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja Evija Dundure;

SIA Beng valdes loceklis (veikparka Mārupe Wake Park īpašnieks) Kristaps Gredzens;

SIA Baltijas Izklaides Aģentūra valdes loceklis Andris Jēkabsons;

AS Latvijas balzams komercdirektors Valters Kaže;

SmartLynx Airlines valdes loceklis, viceprezidents Jurģis Sedlenieks.

Pirmo reizi konkursa vēsturē spēja ietekmēt lēmumu, kurus pretendentus izvirzīt finālam, bija arī db.lv lasītājiem. Visvairāk balsu saņēma Evija Dundure. Vai viņa arī kļūs par Biznesa Tīģeris 2014 titula ieguvēju? To mēs uzzināsim jau 17. jūnija fināla pasākumā. Finālā visi pieci dalībnieki uzstāsies ar savām prezentācijām. Katram būs laiks 20 minūtes, lai parādītu sevi no vislabākās puses ne tikai skatītājiem, bet arī kompetentai žūrijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Izveido uzņēmumu no nulles

Anda Asere,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tīģeris ir savas dzīves valdnieks, kurš rada situācijas un veido notikumus savā dzīvē un arī pasaulē

Tā uzskata Evija Dundure, apdrošināšanas sabiedrības Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja. Viņa katru gadu seko līdzi konkursa Biznesa tīģeris norisei un pieteicās tāpēc, ka šis konkurss ir pamanāms. «Pirmajā gadā, kad uzvarēja Uģis Zemturis, es konkursā tiku pieteikta no savas toreizējās darbavietas – Ergo. Pa šiem gadiem ir redzama pretendentu attīstība, pielāgojoties ekonomiskajai situācijai – no ļoti trekniem līdz mierīgākiem laikiem. Tagad arī man ir jauna pieredze, ar ko dalīties,» saka E. Dundure.

Pati atlasa komandu

Pirms diviem gadiem Austrijas apdrošināšanas sabiedrība Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group izlēma paplašināties un atvērt filiāli jaunā tirgū – Latvijā. Tas tika darīts pilnīgi no nulles, kas nav īpaši ierasta prakse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima konceptuāli atbalsta Latvijas un ASV līguma par sadarbību aizsardzības jomā ratificēšanu

Žanete Hāka,16.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 16.februārī, konceptuāli atbalstīja likumprojektu, ar kuru plānots ratificēt Latvijas Republikas valdības un Amerikas Savienoto Valstu (ASV) valdības līgumu par sadarbību aizsardzības jomā.

Līgums nosaka ietvaru Latvijas un ASV sadarbībai aizsardzībā, kā arī detalizēti noteic ASV bruņoto spēku un tiem piederošo personu, kā arī līgumdarba izpildītāju tiesību un pienākumu apjomu, uzturoties Latvijā.

Latvijas aizsardzības interesēm sabiedroto spēku, tostarp ASV, militārā klātbūtne ir ļoti būtiska. ASV jau šobrīd sniedz ievērojamu atbalstu Latvijas aizsardzības spēju stiprināšanā, tajā skaitā īstenojot Eiropas valstu drošības atbalsta iniciatīvu un paredzot būtisku finansējumu aizsardzības infrastruktūras attīstīšanai. Pastāvīgas un paredzamas ASV bruņoto spēku un tam piederošo personu uzturēšanās tiesiskās bāzes izveidošana ir uzskatāma par priekšnosacījumu, lai turpinātu saņemt ASV sniegtās kolektīvās aizsardzības garantijas un nodrošinātu ASV spēku pastāvīgu klātbūtni Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa tīģeris parāda savus ilkņus


Dace Skreija,14.06.2013

No kreisās - Lursoft IT valdes locekle Daiga Kiopa, CV Market mārketinga menedžere Inga Daliba, Biznesa tīģeris 2013. Jānis Kossovičs, Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Karīna Jermušs, Biznesa augstskolas Turība asociētā profesore un Uzņēmējdarbības fakultātes dekāne Vita Zariņa, Dienas Biznesa žurnāla TOP500 redaktore Dace Skreija.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Titulu «Biznesa tīģeris 2013» iegūst uzņēmumu grupas Optic Guru direktors Jānis Kossovičs .

Nav vajadzības riteni izdomāt no jauna, bet tam ir jābūt citādam – tas ir ģimenes uzņēmumu grupas Optic Guru direktora Jānis Kossoviča moto.

Ar savu uzdrošināšanos, neordināriem mārketinga un reklāmas risinājumiem viņš ne tikai licis pamanīt savus uzņēmumus, bet arī nodrošinājis to veiksmīgu darbību. Protams, ceļā ir bijušas daudzas kļūdas un neveiksmes, tomēr tās izdevies pārvarēt, smagi strādājot, kas arī ļāva gūt uzvaru izdevniecības Dienas Bizness un CV Market rīkotā konkursa Biznesa tīģeris 2013 finālā.

Pēc pusfināla dalībnieku rezultāti bija ļoti cieši, līdz ar to konkursa žūrijas darbs šogad bija īpaši grūts, jo visi finālisti ir uzrādījuši augstus sasniegumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau desmito reizi Dienas Bizness meklē Latvijas biznesa tīģeri

Laikraksts Dienas Bizness un speciālistu darba portāls Cvmarket.lv ir izvēlējušies gadskārtējā konkursa «Biznesa tīģeris 2014» desmit pusfinālistus. 21. maijā notiks konkursa pusfināls, kur tīģeri tiksies ar žūriju, prezentēs sevi, uzņēmumu un savus kopīgos panākumus.

Pusfinālā izkristalizēsies pieci līderi, kuri tiksies finālā 17. jūnijā. Pretēji citiem gadiem, kad tikai žūrija noteica «tīģerīgākos» pretendentus, šogad žūrija lems par četriem atbilstošākajiem pretendentiem un piekto izvēlēsies interneta lietotāji, iepazīstoties ar kandidātiem Cvmarket.lv un balsojot – Dienas Biznesa portālā db.lv. «Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem šogad Biznesa tīģera titula kandidātu sniegumu būs iespējams vērtēt ne tikai stingrajai žūrijai, ņemot vērā no sagatavotās pretendentu prezentācijas un iesniegtos finanšu datus, kas apliecina uzņēmuma vai nodaļas izaugsmi, bet būs iespēja iesaistīties arī visiem interneta lietotājiem,» saka Inga Daliba, Cvmarket.lv mārketinga menedžere. Speciālistu darba portālā Cvmarket.lv būs apskatāmi profili, kur būs iespēja iepazīties ar kandidātu video un foto vizītkarti, kā arī uzzināt viņu dzīves moto vai pamatojumu, kāpēc ir pelnījuši nosaukumu par Biznesa tīģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa tīģeri lec augstu

Jana Gavare,15.06.2012

«Vēl viena uzvara!» priecājas konkursa Biznesa tīģeris 2012 finālisti SIA Ķilupe valdes locekle Elīna Saulīte (no kreisās), Sky & More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs un SIA Nordtext biznesa operāciju un attīstības direktors Kristaps Kvelde.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Titulu «Biznesa tīģeris 2012» iegūst Sky & More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mailigen lieli uzstādījumi un Napoleona plāni

Anda Asere,29.04.2013

Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai darbotos biznesā, ir nepieciešama tīģera enerģija un spēks – sēžot un neko nedarot, panākumu nebūs; arī tīģerim mutē ēdiens pats no sevis neiekrīt.

«Iekšēji es jau esmu tīģeris. Esmu sekojis līdzi šim konkursam, man ir licies interesanti paskatīties uz cilvēkiem, kas tiešām «rokas iekšā» biznesā, veicina attīstību. Konkurss man likās personīgi saistošs, jo man patīk pacīnīties,» saka Artūrs Bernovskis, e-pasta mārketinga rīka Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Viņš nepiekrīt uzskatam, ka biznesa pasaule ir nežēlīga – uzņēmējdarbība ir cilvēcīga, «ja vien tu pats pret to tā attiecies». Taču ir vajadzīga enerģija un spēks, lai darbotos uzņēmējdarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Maina runas veidu


Anda Asere
,14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola ražotājs Latvijas balzams nule mainījis savu tēlu un eksporta stratēģiju, kas palīdzējis uzlabot pārdošanas rezultātus ārpus Latvijas

«Agrāk mūsu īstenotā ārējo tirgu apgūšanas stratēģija bija orientēta uz izaugsmi, palielinot noieta tirgu skaitu un fokusējoties uz t.s. tradicionālajām valstīm, kur mūsu produkti jau zināmi. Pērn veicām izpēti, lai izkristalizētu jaunus tirgus, analizējot ap 120 dažādu teritoriju, kanālu un valstu. Tostarp bija gan lielai daļai ražotāju tradicionālu prioritāri tirgu, gan pagaidām ārpus fokusa palikuši reģioni un kanāli. Pārdomāta prioritāšu noteikšana palīdzēja sasniegt izrāvienu virknē šo tirgu jau pirmajā gadā. Piemēram, viens no kanāliem ir beznodokļu un ceļojumu tirdzniecības kanāls, kurā pērn mūsu apgrozījums pieauga par 19%. Šajā kanālā saredzam vēl neizmantotas izaugsmes iespējas arī nākotnē,» saka Valters Kaže, a/s Latvijas balzams komercdirektors. Viņš piedalās laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pārdošanas vadības tīģeris 2011 – Anda Savļenko no BTA

Jana Gavare,15.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzkāpts Elbrusa virsotnē, ienirts 38 metru dziļumā un šogad nopelnīts arī Pārdošanas vadības tīģera tituls.

Tādi ir apdrošināšanas sabiedrības BTA Klientu atbalsta dienesta vadītājas Andas Savļenko panākumi. Žūrija viņu atzinusi par uzvarētāju konkursā Pārdošanas vadības tīģeris 2011. Līdz ar to šogad septiņus gadus ilgajā konkursa vēsturē dāmas beidzot ir ņēmušas virsroku, jo līdzšinējo «tīģeru» vidū sieviešu un vīriešu attiecība bija vienlīdzīga. Galvenie kritēriji, kuri noteica žūrijas izvēli, bija konkursanta pārstāvētā uzņēmuma sasniegumi, vadītāja loma tajos, kā arī vadītāja personība, skaidroja žūrijas loceklis, SIA Mercuri International direktors Dzintars Koknēvičs.

«Lai arī šogad konkursa finālā bija iekļuvuši ļoti atšķirīgu uzņēmumu pārdošanas vadītāji, kuri katrs pārstāv savu nozari, visiem kopīgais ir pozitīva attieksme pret darbu, mērķtiecīgums un optimistisks skatījums uz uzņēmuma nākotni,» atklājot konkursa Pārdošanas vadības tīģeris 2011 fināla pasākumu, teica laikraksta Dienas Bizness galvenā redaktore Indra Lazdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas prezidenta Vladimira Putina Sibīrijas savvaļā palaistais tīģeris turēts aizdomās par iebrukšanu vistu kūtī un piecu mājputnu apēšanu Ķīnas ziemeļaustrumos.

Policija uzskata, ka Amūras tīģeris uzdarbojies Heilundzjanas provincē netālu no Krievijas un Ķīnas robežas, vēsta ziņu aģentūra Siņhua.

Dzīvnieka pēdas, spalvas un izkārnījumi tika atrasti vairākās vietās netālajā mežā.

Maijā Putins izlaida savvaļā trīs Amūras tīģerus ar izsekošanas ierīcēm. Sibīrijā un Ķīnas ziemeļaustrumos dzīvo aptuveni 500 apdraudētās sugas pārstāvju.

Krievijas pārstāvji piektdienas vakarā esot brīdinājuši Heilundzjanas mežsaimniecības dienestu, ka tīģeris vārdā Kuzja ieklīdis turienes mežos.

Lai pasargātu tīģeri, Krievijas pārstāvji neatklāja precīzu tā atrašanās vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.novembra krastmalā notika Latvijas Republikas proklamēšanas 97.gadadienai veltīta Latvijas un tās sabiedroto bruņoto spēku, Iekšlietu ministrijas pakļautības iestāžu un Jaunsardzes vienību militārā parāde.

Parādē piedalījās vairāk nekā 1000 karavīru, zemessargu, robežsargu, policistu, ugunsdzēsēju un jaunsargu, komandēja Sauszemes spēku kājnieku brigādes komandieris pulkvedis Mārtiņš Liberts, bet to pieņēma valsts bruņotā spēka augstākais vadonis, Valsts prezidents Raimonds Vējonis, kā arī aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis un Nacionālo bruņoto spēku komandieris ģenerālleitnants Raimonds Graube.

Militārās parādes ierindas priekšgalā soļoja 1.kājnieku bataljona karavīri ar Latvijas armijas karogu, bet aiz tā triju Baltijas valstu kopējās militārās izglītības iestādes – Baltijas aizsardzības koledžas - karogu nesa tās klausītāju pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Ziņojums: Zviedrijai būtu grūtības sniegt palīdzību Baltijas valstīm Krievijas agresijas gadījumā

LETA,05.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijai būtu grūtības sniegt palīdzību Baltijas valstīm un nodrošināt savu aizsardzību Krievijas militāras agresijas gadījumā, norāda Zviedrijas Karaliskās militāro zinātņu akadēmijas loceklis atvaļinātais Zviedrijas bruņoto spēku ģenerālmajors Kārlis Neretnieks.

Savā pētījumā Neretnieks norāda uz nepieciešamību uzlabot stratēģiski svarīgās Gotlandes salas aizsardzību, kā arī uzlabot valsts gaisa aizsardzību, lai varētu sniegt atbalstu NATO vadītai Baltijas valstu glābšanas misijai.

Ziņojumā analizēta Zviedrijas bruņoto spēku stratēģija pēc 2014.gada, vērtējot to pēc trim notikumu scenārijiem, kas saistīta ar Krievijas radītiem draudiem Baltijas valstīm.

Stratēģijas analīze iekļauta Neretnieka grāmatā Till Broders hjalp ("Palīdzība brāļiem"), ko izdevusi Zviedrijas Karaliskā militārā zinātņu akadēmija. Pētījumā apskatīti trīs iespējami notikumu scenāriji Baltijas valstīs.

Pirmais scenārijs apskata nemilitāru krīzi, līdzīgu kā Bronzas karavīra situāciju Tallinā 2007.gadā, kas noved pie salīdzinoši smagas politiskās krīzes starp Krieviju un Igauniju. Dokumentā norādīts, ka šāda situācija var skart vai nu Igauniju, vai Latviju, vai arī abas valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā pārdot savu veiksmīgo biznesu

Gints Vilgerts - VILGERTS Partneris, M&A,05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu pārdot savu uzņēmumu par iespējami augstāku cenu, jāizdara mājas darbi. Parasti veicamo mājas darbu saraksts ir skaidrs, tomēr tas var kļūt garāks, kad potenciālie pircēji un konsultanti iesūtījuši pirmos komentārus.

Kopumā pārdošanas process aizņem apmēram 12 mēnešus. Svarīgi ir saprast, ka procesu nevajadzētu veikt pašiem procesa dalībniekiem (t.i. valdei vai akcionāriem). Īsumā par Latvijas uzņēmumu pārdošanas procesu varētu izvirzīt šādas tēzes:

1. Process jāvada profesionāļiem. Nav pieļaujams tas, ka vadošo lomu uzņēmuma pārdošanas procesā uzņemas valde vai pats akcionārs. Valdei un akcionāriem jābūt aktīvam dialogam ar padomdevējiem – juristiem un finansistiem. Valdei jārūpējas par biznesa turpināšanu, nevis jābūt daļai no procesa. Valdei agri vai vēlu radīsies interešu konflikts, jo par tās likteni, tostarp arī par motivācijas instrumentiem, lems jaunais kontrolpaketes īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Lielvārdes lidlaukā pirmo reizi četras kaujas lidmašīnas

Dienas Bizness,25.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Lielvārdē notika Gaisa spēku aviācijas bāzes lidlauka atklāšana dienas un nakts vizuālo lidojumu operācijām - tas nozīmē, ka, saskaņā ar vizuālo lidojumu noteikumiem un neizmantojot papildu navigācijas sistēmas, Lielvārdes lidlaukā varēs nolaisties helikopteri un mazas un vidējas klases lidmašīnas, informē Aizsatrdzības ministrija.

Pēc lidlauka atklāšanas pirmo reizi Lielvārdes lidlauka skrejceļu skāra četras kaujas lidmašīnas - divas Portugāles F-16 un divas Kanādas CF-188.

«Šī ir liela diena bruņotajiem spēkiem, Gaisa spēku aviācijas bāzei, Latvijai un visai Aliansei – Lielvārdes lidlauks ir kļuvis militāri operacionāls to uzdevumu veikšanai, ko mēs esam noteikuši sev mūsu valsts aizsardzībai un ko mums ir noteikusi dalība Aliansē,» ar šādiem vārdiem Gaisa spēku aviācijas bāzes lidlauku atklāja NBS komandieris ģenerālleitnants Raimonds Graube.

Komandieris atgādināja, ka lidlauks jau ir pārbaudīts pirms trim nedēļām - septembra sākumā te notika mācības Steadfast Javelin II, kur nakts laikā vizuālās nosēšanās režīmā Lielvārdē nolaidās stratēģiskās transporta lidmašīnas no Ramšteinas, kas atveda uz Latviju bruņumašīnas. «Tas ir svarīgākais pierādījums mūsu un Alianses spējām nodrošināt strauju sabiedroto spēku ienākšanu Latvijas teritorijā, ja rastos tāda nepieciešamība. Kā mums māca Ukrainas krīze - laiks šādās situācijās ir izšķirošs - un iespēja uzņemt sabiedrotos pēc iespējas ātrāk ir ļoti nozīmīga aizsardzības spēja,» sacīja ģenerālleitnants R.Graube.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

96 gadu vecumā mirusi Lielbritānijas karaliene Elizabete II, ceturtdien paziņojusi Bekingemas pils.

Pēc viņas nāves troni mantojis Elizabetes II vecākais dēls Čārlzs, kurš automātiski kļuvis par Lielbritānijas jauno karali. Viņš turpmāk oficiāli tiks dēvēts par Čārlzu III, apstiprinājušas karaļnama amatpersonas.

Elizabete II mirusi 8.septembra pēcpusdienā Balmoralas muižā Skotijā, kur viņa pavadīja vasaru.

Jau vēstīts, ka pēc karalienes ārstu paustajām bažām par viņas veselību karalienes tuvākie ģimenes locekļi šodien devās uz Balmoralas muižu.

Bekingemas pils pavēstīja, ka karalis un viņa sieva šonakt paliks Balmoralas muižā un rīt atgriezīsies Londonā.

Balmoralas muižā pašreiz atrodas arī pārējie Elizabetes II bērni un princis Viljams. Princis Harijs ir ceļā uz Skotiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvas armijas dežūrvienībās noteikta paaugstināta kaujas gatavība

LETA,09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Bruņoto spēku dežūrvienībās no svētdienas noteikta paaugstināta kaujas gatavība, reaģējot uz Krievijas militārajām aktivitātēm Baltijas valstu robežu tuvumā un Baltijas jūrā, kas pēdējo dienu laikā pastiprinājušās, pirmdien paziņojusi Aizsardzības ministrija.

Augstāka kaujas gatavība noteikta ātrās reaģēšanas spēkos un dažās mierlaika uzdevumu operāciju spēku vienībās.

Kā skaidrojis aizsardzības ministrs Jozs Oleks, runa ir par standartprocedūru, kāda viņa pilnvaru termiņa laikā vien noteikta jau trešo reizi. Tiesa gan, šis laikam esot pirmais gadījums, kad par to tiek informēta sabiedrība, vēsta portāls 15min.lt.

Tikmēr Lietuvas Bruņoto spēku Apvienotā štāba priekšnieks, ātrās reaģēšanas spēku pavēlnieks Vilmants Tamošaitis pastāstījis, ka paaugstinātā kaujas gatavība būs spēkā, «kamēr to pieprasīs drošības situācija». Pēc viņa teiktā, kopš aizvadītās nedēļas nogales «vērojama pastiprināta Krievijas spēku aktivitāte Kaļiņingradas apgabalā un rietumdaļā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pērn uzņēmumu iegādes un apvienošanas darījumu skaits Baltijas valstīs samazinājās par 13%, ko ietekmēja investoru piesardzība dēļ ekonomiskajām un ģeopolitiskajām neskaidrībām, tomēr uzņēmēji aizvien ir gatavi pārdot savu biznesu.

Paredzams, ka līdz ar procentu likmju kritumu, pieaugs arī investoru interese. Tāpēc Latvijas uzņēmumiem ir jāapzinās savas iespējas un arī mājas darbi, kas veicami pirms biznesa pārdošanas. Latvija arī šajā jomā būtiski atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, kur pārdošanas un apvienošanas darījumu skaits ir teju trīs reizes lielāks. Ar ko tad sākt?

Pašam vai ar konsultantu?

Uzņēmuma pārdošanas process ir diezgan specifisks un prasa arī nozīmīgus laika resursus. Tāpēc ir vērts apdomāt par pieredzējuša konsultanta (brokera) piesaisti, kurš var gan ne tikai nozīmīgi ietaupīt uzņēmuma vadītāja laiku, pārvaldot biznesa pārdošanas darījumu, bet ar saviem padomiem un kontaktiem nozīmīgi uzlabot uzņēmuma pārdošanas cenu, vairākkārtīgi atpelnot savu komisiju. Biznesa pārdošanas konsultantu atlīdzība parasti sastāv no divām komponentēm: fiksēta mēneša vai pārdošanas posmu atlīdzība un veiksmes komisija, kas mēdz būt 3-6% apmērā no biznesa pārdošanas cenas. Te gan jāatzīmē, ka biznesa pārdošanas konsultanti ir gatavi uzņemties darījumus, ja sagaidāmā biznesa pārdošanas vērtība pārsniedz 1 miljonu eiro. Mazākiem darījumiem uzņēmuma vadītājam ir diemžēl jātiek galā pašam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālie bruņotie spēki (NBS) ir noslēguši vispārīgo vienošanos un pasūtījuma līgumu ar Vācijas kompāniju Heckler & Koch GmbH par triecienšauteņu G-36 iegādi, informē Aizsardzības ministrijas pārstāve Mairita Senkevicina.

Papildus triecienšautenēm G-36, vispārīgā vienošanās un līgums paredz arī cita bruņojuma iegādi. Līgums ir noslēgts uz septiņiem gadiem un tas paredz ieroču iegādi Nacionālo bruņoto spēku un Valsts robežsardzes vajadzībām. Kopējā iepirkuma līguma summa veido vairāk nekā 13 miljonus eiro (bez PVN). Pirmās ieroču piegādes gan Nacionālo bruņoto spēku, gan Valsts robežsardzes vajadzībām ir plānotas 2018. gadā.

«Triecienšauteņu G-36 iegāde un pārējo līgumā iekļauto ieroču iegāde nodrošinās Nacionālo bruņoto spēku un Zemessardzes karavīrus, kā arī robežsargus ar viena veida un modernākiem ieročiem. Tas ir vēl viens solis ciešākas sadarbības un attīstības virzienā, ko bijām apņēmušies pildīt un šobrīd pildām,» norāda aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Atgriežas pie rentabilitātes

Anda Asere,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība

Tā uzskata Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos. SmartLynx Airlines nodarbojas ar tehniskā kārtībā esošu, apdrošinātu un ar kvalificētām apkalpēm nodrošinātu lidmašīnu izīrēšanu aviokompānijām, kas uzņemas komerciālo risku reisu piepildīšanai.

Šāds pakalpojums tiek izmantots, ja kavējas jaunu lidmašīnu piegādes, reisu nodrošināšanai nepieciešams sezonāls flotes palielinājums vai aviokompānijai nav nepieciešamā tipa lidmašīnu, lai apkalpotu konkrētus maršrutus, skaidro J. Sedlenieks.

Pārmaiņu perioda beigas

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Godīgi un neatlaidīgi


Anda Asere,14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Atlas IT palielina apgrozījumu un peļņu Latvijā; izveido meitasuzņēmumu Igaunijā

«Tīģeris nebaidās riskēt un uzņemas atbildību par savu lēmumu. Ja nebūtu pirms trim gadiem riskējuši, mēs nebūtu te, kur šodien esam,» saka Māris Balčuns, SIA Atlas IT biznesa attīstības vadītājs. Šis ir Lietuvas kompānijas meitasuzņēmums, kas pārstāv vācu ražotāja Mobotix videonovērošanas sistēmas un nodrošina to izplatīšanu Latvijā. M. Balčuns startē laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014.

Aug apgrozījums

Atskatoties uz pagājušajā gadā paveikto, viņš izceļ uzņēmuma finanšu rādītājus – ir izdevies palielināt gan apgrozījumu, gan peļņu, gan komandu, kā arī izveidot meitasuzņēmumu Igaunijā, kaut arī kompānija Latvijā ir nodibināta tikai 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Entuziasms, 
neatlaidība un darbs


Anda Asere,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumus veido trīs savstarpēji cieši saistīti un papildinoši elementi – entuziasms par to, ko tu dari, neatlaidība ceļā uz rezultātu un apzināta darbība mērķa sasniegšanā

Tā uzskata Kristaps Gredzens, Mārupe Wake Park (SIA Beng) valdes loceklis un veikparka īpašnieks. Viņš piedalās laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014. K. Gredzena skatījumā tīģeris biznesā ir savas nozares un jomas pazinējs, kas ir apveltīts ar spēju ātri reaģēt un rīkoties. «Pamanīt iespēju un to izmantot savā labā, tas, manuprāt, ir īsta tīģera dabā,» viņš uzskata.

«Domāju, šis konkurss ir laba izdevība paskatīties uz paveikto no malas, arī pašam izvērtēt savu ieguldīto darbu un tā rezultātus.

Nenoliedzami, tā ir arī iespēja apkārtējiem ļaut daudz plašāk saredzēt tavus sasniegumus,» saka K. Gredzens. Pagājušajā vasarā aktīvu darbību uzsāka veikparks Mārupe Wake Park. Tā kā veikparks tika atvērts jau sezonas vidū, tas motivēja meklēt iespējas un veidus, kā piesaistīt jaunus klientus, kā radīt veikparka atpazīstamību, kā piesaistīt jauniešu uzmanību veikbordam un kopumā motivēt vairāk nodarboties ar sportu. «Vēlējāmies piesaistīt uzmanību ilgtermiņā, radot asociācijas ar sevi, veikbordu un ideju. Izmantojot oriģinālus, neierastus kanālus, ļoti gribas ticēt, ka tas ir arī izdevies,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru