Pārdošanas tīģeris Kristīne Mālniece Pārdošanas tīģera titulu nopelna ar veiksmīgu Latfood mārketinga un pārdošanas saliedēšanu.
Ja aicinājumi domāt «ārpus kastes» vairs nešķiet nekas jauns, tad tagad ir pienācis laiks domāt tā, lai nebūtu pat tuvu šai «kastei», atklājot konkursa Pārdošanas tīģeris 2010 fināla pasākumu, teica SIA Dienas Mediji valdes priekšsēdētājs Zigmārs Meija. Kā atklājās dalībnieku prezentācijās, tieši netradicionāli risinājumi ir bijuši tie, kas ļāvuši konkursa finālā pārstāvētajiem uzņēmumiem sasniegt panākumus pārdošanā pat krītoša tirgus apstākļos.
Precīza fokusēšanās uz lielajiem klientiem, pāriešana no vecāku - bērnu attiecību modeļa uz pieaugušo attiecībām pārdošanas komandas vadībā, klientu paradumu maiņa un pat jaunu terminu izgudrošana un ieviešana tirgū — tie bija tikai daži no finālistu pieredzes piemēriem, kas izraisīja dzīvu interesi un papildjautājumus no konferences apmeklētājiem.
Mūžam «karojošās» puses - mārketingu un pārdošanu — ne tikai samierināt, bet arī saliedēt kopīgam mērķim izdevies šī gada konkursa uzvarētājai, Latfood mārketinga direktorei un valdes loceklei Kristīnei Mālniecei. Rezultāts — par spīti tirgus kritumam par 10% Latfood ražotie Ādažu čipsi izvirzītos pārdošanas mērķus pārsniedza par 35% un kompānijas tirgus daļa izauga no 39% līdz 45%.
K. Mālniece ieguva visvairāk punktu žūrijas balsojumā. «Man personīgi likās simpātisks veids, kā Kristīne koordinēja sadarbību starp mārketingu un pārdošanu, kas parasti uzņēmumos velk katrs uz savu pusi. Atzinību pelna arī viņas darba sistemātiskums, orientējoties uz kategorijai lojālajiem pircējiem, pārliecinošā plānošana un plāna ieviešana,» komentē žūrijas loceklis, Mercuri International direktors Dzintars Koknēvičs. Ieviešot tirgū jauno produktu Ego čipsi un mērķējot to uz produkta biežajiem lietotājiem, veiksmes pamatā bija konsekventa virzība uz mērķi, uzskata pati Kristīne. «Tas bija darbs gandrīz visa gada garumā. Inovācijas nekad nav lielas, ja mēs paši tās tādas nepadarām.»
Arī fināla apmeklētājiem bija iespēja izteikt savu viedokli par konkursa finālistiem, un balsojuma rezultātā skatītāju simpātiju balvu ieguva Olainfarm padomes loceklis Volodimirs Krivozubovs no Ukrainas, kurš pastāstīja par uzņēmuma pārdošanas rezultātiem Krievijā un NVS. Izrādījās, ka Volodimira birojā jau labu laiku pie sienas atrodas glezna ar tajā attēlotu tīģeri. «Tīģeris simbolizē grāciju un spēku, un tāda ir arī mūsu uzņēmuma stratēģija.»
Nestandarta pieeju var atrast arī farmācijas biznesā — Olainfarm gadījumā tā bija jaunu formulējumu izmantošana medikamentu pozicionēšanai un virzīšanai tirgū, kā arī dzelžainas tirdzniecības pārstāvju kontroles īstenošana. «Nekāda spiediena — mūsu kontrolieriem drīzāk ir kouča loma,» skaidroja V. Krivozubovs, kura darba rezultātā Olainfarm tirgus daļa Krievijā pērn pieauga no 0,15% līdz 0,21% — par summu, kas absolūtajos skaitļos mērāma vairākos miljonos eiro.