Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārdod nevis brilles, bet gan iespēju labi redzēt

Anda Asere,29.04.2013

Jānis Kossovičs, uzņēmumu grupas Optic Guru direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Uzņēmums pārdod nevis brilles, bet gan iespēju labi redzēt, – tas ir Optic Guru panākumu pamatā

Uzņēmumu grupa Optic Guru ir ģimenes bizness. Tajā ietilpst trīs kompānijas – optikas saloni Metropole un Outlet Optika, kā arī interneta kontaktlēcu veikals manaslecas.lv. Optic Guru direktors, konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists Jānis Kossovičs atgādina, ka ir jāmīl tas, ko dari, tad arī viss izdodas. Visi uzņēmēji pelnot naudu, bet vislabāk to darīt, nodarbojoties ar to, kas vislabāk patīk.

«Dzīvē ar talantu var panākt tikai 50%, viss pārējais ir smags darbs,» uzskata J. Kossovičs. Viņš ir novērojis, ka Latvijā cilvēkiem ir raksturīgi gribēt uzreiz nopelnīt ļoti daudz. Tāpēc savulaik daudzi nodarbojušies, piemēram, ar nekustamajiem īpašumiem, bet jārēķinās – jo lielāks bizness, jo lielāki spēlētāji. Tāpēc viņš ir izvēlējies nišas biznesu un iesaka tā rīkoties arī citiem.

Otra svarīga lieta ir darīt citādi, atšķirīgi nekā pārējie. Šobrīd cilvēks nepērk produktu. Tas, ka jābūt kvalitatīvam produktam un labam servisam, ir pats par sevi saprotams, bet ir vajadzīga pievienotā vērtība, «iepakojums», piemēram, sākot ar darba formas tērpu un beidzot ar apgaismojumu salonā, to, kā sasveicinies ar klientiem, saka J. Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti šī gada konkursa «Biznesa tīģeris» pieci finālisti, kuri cīnīsies par tradicionālo laikraksta Dienas Bizness «tīģera» statusu.

Pusfinālā desmit dalībnieki žūrijai prezentēja savus veiksmes stāstus, darba stilu un sasniegtos rezultātus, kā arī atbildēja uz žūrijas jautājumiem. Pēc visu pusfinālistu noklausīšanās, žūrija, aizklāti balsojot, noteica piecus finālistus.

Gadskārtējā konkursa biznesa vadītājiem «Biznesa tīģeris 2013» finālā iekļuvuši šādi pretendenti:

- Arnolds Babris, a/s Brīvais Vilnis valdes priekšsēdētājs,

- Artūrs Bernovskis, SIA iMedia direktors,

- Jānis Bethers, SIA Enefit valdes priekšsēdētājs,

- Jānis Kossovičs, uzņēmumu grupas Optic Guru direktors,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014 uzvar Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.

Konkursa finālā par uzvarētāja godu cīnījās pieci «tīģeri» – Evija Dundure, apdrošināšanas sabiedrības Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja, Andris Jēkabsons, radošu korporatīvo risinājumu aģentūras Ideju nams (SIA Baltijas Izklaides aģentūra) valdes loceklis, Kristaps Gredzens, Mārupe Wake Park (SIA Beng) valdes loceklis un veikparka īpašnieks, Valters Kaže, a/s Latvijas balzams komercdirektors, un Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.

«Tīģeris» Jurģis Sedlenieks uzskata, ka jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība. Pārdevējam, īpaši B2B jomā, būtiski ir uzturēt kontaktu ar iespējamiem pakalpojuma klientiem arī gadījumā, ja pirmie centieni noslēgt darījumu nav vainagojušies panākumiem. J. Sedlenieka pieredze liecina, ka reizēm pirmos pārdošanas rezultātus var sasniegt pēc trim četriem gadiem. Periods līdz sadarbības sākšanai sekmē uzticību pušu starpā un stiprina sadarbību jau kontrakta fāzē. Aviācijai specifiski ir tas, ka panākumus sekmē arī klasisku, konservatīvu risinājumu izvēle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa tīģeris parāda savus ilkņus


Dace Skreija,14.06.2013

No kreisās - Lursoft IT valdes locekle Daiga Kiopa, CV Market mārketinga menedžere Inga Daliba, Biznesa tīģeris 2013. Jānis Kossovičs, Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Karīna Jermušs, Biznesa augstskolas Turība asociētā profesore un Uzņēmējdarbības fakultātes dekāne Vita Zariņa, Dienas Biznesa žurnāla TOP500 redaktore Dace Skreija.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Titulu «Biznesa tīģeris 2013» iegūst uzņēmumu grupas Optic Guru direktors Jānis Kossovičs .

Nav vajadzības riteni izdomāt no jauna, bet tam ir jābūt citādam – tas ir ģimenes uzņēmumu grupas Optic Guru direktora Jānis Kossoviča moto.

Ar savu uzdrošināšanos, neordināriem mārketinga un reklāmas risinājumiem viņš ne tikai licis pamanīt savus uzņēmumus, bet arī nodrošinājis to veiksmīgu darbību. Protams, ceļā ir bijušas daudzas kļūdas un neveiksmes, tomēr tās izdevies pārvarēt, smagi strādājot, kas arī ļāva gūt uzvaru izdevniecības Dienas Bizness un CV Market rīkotā konkursa Biznesa tīģeris 2013 finālā.

Pēc pusfināla dalībnieku rezultāti bija ļoti cieši, līdz ar to konkursa žūrijas darbs šogad bija īpaši grūts, jo visi finālisti ir uzrādījuši augstus sasniegumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkuram uzņēmējam ir jāsaprot, ka, lai gūtu panākumus, nepieciešams laiks, tāpēc viena no biznesa veiksmes atslēgām noteikti ir pacietība, norāda Jānis Kossovičs, optikas uzņēmuma SIA OpticGuru īpašnieks.

Mēs netirgojam brilles, mēs dodam iespēju potenciālajiem klientiem super labi izskatīties un labi redzēt, teic J.Kossovičs, smejot, ka briļļu tirdzniecību viņi atstājuši konkurentu ziņā. Mūsu gadījumā klients mums ir kaut kas vairāk kā tikai cilvēks, kurš vēlas iegādāties no mums brilles, tāpēc labu attiecību uzturēšana un komunikācija ir vienas no mūsu uzņēmumu prioritātēm, norāda SIA OpticGuru īpašnieks, piebilstot, ka tikai šādā veidā iespējams uzbūvēt lojālu un uzticamu klientu bāzi. Tas, protams, nenotiek ātri, tāpēc tirgus iekarošana prasa laiku, taču uzņēmējiem nevajadzētu padoties pie pirmajām grūtībām, bet gan turpināt doties nosprausto mērķu virzienā, neraugoties uz ārējiem apstākļiem, secina J.Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mailigen lieli uzstādījumi un Napoleona plāni

Anda Asere,29.04.2013

Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai darbotos biznesā, ir nepieciešama tīģera enerģija un spēks – sēžot un neko nedarot, panākumu nebūs; arī tīģerim mutē ēdiens pats no sevis neiekrīt.

«Iekšēji es jau esmu tīģeris. Esmu sekojis līdzi šim konkursam, man ir licies interesanti paskatīties uz cilvēkiem, kas tiešām «rokas iekšā» biznesā, veicina attīstību. Konkurss man likās personīgi saistošs, jo man patīk pacīnīties,» saka Artūrs Bernovskis, e-pasta mārketinga rīka Mailigen (SIA iMedia) direktors un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Viņš nepiekrīt uzskatam, ka biznesa pasaule ir nežēlīga – uzņēmējdarbība ir cilvēcīga, «ja vien tu pats pret to tā attiecies». Taču ir vajadzīga enerģija un spēks, lai darbotos uzņēmējdarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Ceļā uz uzticēšanos vadītājam jāsper pirmais solis

Dienas Bizness,13.05.2013

Jānis Bethers, SIA Enefit valdes priekšsēdētājs, konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savstarpējā uzticība palielina efektivitāti, taču, lai spētu uzticēties, vadītājam ir jārāda priekšzīme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par Optikas pakalpojumi vienīgo īpašnieku kļūst Jānis Kossovičs

Žanete Hāka,17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas uzņēmuma SIA Optikas pakalpojumi dalībnieku sarakstā, liecina Lursoft dati.

Pēc izmaiņu reģistrācijas, par optikas salonu Metropole īpašnieku kļuvis Jānis Kossovičs, kuram iepriekš piederējuši 49% uzņēmuma. SIA Optikas pakalpojumi kādreizējā līdzīpašniece Līga Leite turpina ieņemt uzņēmuma valdes locekles amatu.

Pēc Lursoft pieejamajām ziņām, J. Kossovičs ir arī SIA manaslecas.lv un SIA JK Consulting kapitāldaļu turētājs.

2012.gadā SIA Optikas pakalpojumi apgrozījusi 857,827 tūkstošus latu, kas ir par 58,13% vairāk nekā gadu iepriekš. Pērn arī augusi uzņēmuma peļņa - no 72,29 tūkst.Ls līdz 120,2 tūkstošiem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Uzņēmuma psiholoģiskais mugurkauls

Anda Asere,25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas kultūra sākas ar tās īpašniekiem un saistās ar visiem procesiem, kā un kādi darbinieki tiek pieņemti, kā tie savstarpēji komunicē, kādi ir saskarsmē ar klientiem

Tā DB pauž aptautājie uzņēmēji. «Uzņēmuma kultūra sākas ar dibinātājiem, un viņi ir atbildīgi par to – tā ir viņu kompānija. Kultūra ir visas organizācijas pamats – kā kompānija darbojas, kā pieņem darbā cilvēkus, kā novērtē rezultātus utt. Tas saistās ar pilnīgi visu. Bez labi definētas kultūras ir grūti saprotams uzņēmuma darbības un attīstības virziens,» skaidro Deivids Bizers (David Bizer), personāla atlases kompānijas Talent Fountain partneris.

Optikas salonu tīkls Metropole ir attīstījies kā ģimenes uzņēmums. Tāpēc sākotnēji īpašnieki pulcēja ap sevi cilvēkus ar līdzīgām vērtībām. «Šobrīd redzam, ka neesam kļūdījušies, un tās vērtības, ko mūsu ģimene bija tikai domās definējusi, sākot biznesu, joprojām ir noteicošās. Ir prieks, ka tās ir kļuvušas vēl dziļākas, vēl izteiktākas,» saka Jānis Kossovičs, optikas salonu tīkla Metropole direktors. Pieredze viņam ir iemācījusi, ka stiprus pamatus uzņēmējdarbībai var uzbūvēt kopā ar uzticamiem cilvēkiem, un tieši tobrīd veidoajs uzņēmuma kultūra. J. Kossovičam šķiet svarīgi to radīt dabiski, bez jebkādiem mākslīgiem teorētiskiem pamatprincipiem, jo tie var «neiesakņoties», radīt neizpratni darbiniekos, pārpratumus vai pat neveiksmīgus blakusefektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā ir atvēris trīs jaunus veikalus Rīgā, Dobelē un Cēsīs, un plāno vēl jaunu veikalu atvēršanu. Tādējādi šobrīd uzņēmuma optikas salonu skaits Latvijā ir paplašinājies līdz 26 veikaliem 19 Latvijas pilsētās.

Jaunie zīmola Metropole optikas saloni atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Mols, Dobelē, tirdzniecības centrā Rimi Brīvības ielā un Cēsīs, tirdzniecības centrā Globuss Raiņa ielā. Jaunais optikas veikals Dobelē ir pirmais zīmola Metropole salons, bet Rīgā un Cēsīs šobrīd ir jau divi uzņēmuma optikas veikali.

Zīmola Metropole veikalu īpašnieks Jānis Kossovičs stāsta, ka uzņēmums attīstību plāno vairākus gadus uz priekšu, taču tirgus situācija nemitīgi mainās, līdz ar to ir jābūt elastīgam un jāspēj atbilstoši reaģēt. «Šogad optikas salonu atklāšana notika salīdzinoši spontāni – saredzot jaunas biznesa iespējas un pieprasījumu, izdevību garām laist nevarējām. Tas ir skaidrojams ar izdevīgiem piedāvājumiem un nosacījumiem tirdzniecības nomas vietām,» norāda. J. Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Sniedz artavu eksporta un vietējā tirgus izveidē

Anda Asere,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Eksports prasa laiku; ne tuvu neesam sasnieguši plānoto, bet šī brīža rezultāti ir labāki, nekā cerējām. Ir ielikti labi pamati,» saka Gatis Jurisons, SIA Latvijas piens (Trikātas siers) tirdzniecības direktors

G. Jurisons ir izveidojis stratēģisko sadarbības partneru loku, ieviesis pārdošanas sistēmu ikdienas patēriņa produktiem (FMCG) Baltijai un t.s. B2B produktiem. «Uzņēmums ir jauns, tāpēc pārdošanas sistēma bija jāveido no nulles, segmentējot mērķa tirgus,» skaidro G. Jurisons. Viņš ir iekļuvis laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālā.

Prātīgs mārketings

Uzņēmuma apgrozījums 2013. gadā pieaudzis par 44%, sasniedzot 37,2 miljonus eiro. «Rezultāti ir labāki, nekā gaidījām. Tie pierāda, ka, ieguldot prātīgās mārketinga aktivitātēs, ir iespējami panākumi,» saka G. Jurisons. Viņš uzsver, ka vienmēr ir jāizvērtē iespējamā atdeve no ieguldījumiem mārketingā. Piemēram, labi strādā televīzijas reklāmas, bet jaunam uzņēmumam tas ir pārāk dārgi, tā būtu neprātīga investīcija. Tāpēc Latvijas piens biznesa sākumposmā fokusējas uz aktivitātēm veikalos, sasniedzot savu pircēju nepastarpināti. «Pēc ACNielsen datiem, 2013. gada nogalē SIA Latvijas piens pēc apjoma kļuva par Latvijas siera tirgus līderi,» viņš apgalvo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Plēsoņas biznesā tālu netiek

Dienas Bizness,13.05.2013

Andris Čuda, SIA Jūrmalas Mežaparki vadītājs, konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela nozīme ir komandai, bet tikpat svarīgs ir arī cilvēks, kurš to vada un virza pretim mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Nodaļas darbu Lattelecom uzlabo ar dažādiem paņēmieniem

Dienas Bizness,15.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Klientam vienmēr būs iespēja izvēlēties pakalpojumu un tā sniedzēju. Īstam tīģerim jāspēj panākt, lai izvēlas tieši viņu,» saka Artūrs Pielēns-Pelēns, Lattelecom Privāto un biznesa klientu atbalsta nodaļas vadītājs un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Būt par «savējo» kolēģu vidū

Dienas Bizness,02.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmumam Komerccentrs DATI grupa pagājušais gads peļņas ziņā bija pats labākais tā pastāvēšanas vēsturē, kā stāsta Mārtiņš Jaunzemis, Komerccentrs DATI grupa pamatdarbības vadītājs un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists. Viņaprāt, tas tāpēc, ka visi darbinieki labi dara savu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Ne veiksme, bet darba rezultāts

Anda Asere,07.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tādā formā kā Holivudas filmās veiksme neeksistē – tā nāk tikai pie tiem, kuri daudz strādā

Tā uzskata Jānis Endele, zivju pārstrādes uzņēmuma SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors. Nereti pēc kāda nozīmīga līguma parak- stīšanas arī viņam galvā raisās domas par to, kā uzņēmumam ir paveicies, bet pēc kāda laika, rūpīgi analizējot situāciju, ir skaidrs, ka tā ir nevis veiksme, bet likumsakarīgs darba rezultāts. J. Endele startē laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa Tīģeris 2014.

Šobrīd SIA Karavela produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 35 tirgiem, uzņēmumā strādā vairāk nekā 350 darbinieku, un 2013. gada apgrozījums sasniedzis 29,8 miljonus eiro. «To visu var panākt, ja esi pozitīvi noskaņots, avantūrisks, būvē gaisa pilis un esi gatavs strādāt,» saka J. Endele. Atsaucoties uz SIA Karavela piemēru, viņš ir pārliecināts, ka pozitīvi noskaņoti Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumi var būt sekmīgi Rietumeiropā. «Arī mēs varam iekarot Rietumus,» uzskata J. Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmējs: Katrs darbinieks ir pelnījis cieņu

,08.05.2013

Arnolds Babris, a/s Brīvais vilnis valdes priekšsēdētājs, konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists

Foto: Ritvars Skuja

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums nevar pastāvēt bez strādniekiem, tāpat kā bez vadības, un katram cilvēkam kompānijā ir sava loma, kopumā veidojot vienu komandu. «Izņem jebkuru posmu un uzņēmums sāks klibot. Protams, katrs gribētu būt priekšnieks, bet visi to nevar. Priekšniekam jāizturas ar cieņu pret vienkāršā darba darītāju un jāmāk parādīt un paskaidrot, ka mēs varam samaksāt tikai to, ko varam. Ja es samaksāšu vairāk, uzņēmums vai nu bankrotēs, vai arī samazināsim ražošanas apjomus un atlaidīsim cilvēkus,» skaidro Arnolds Babris, zivju konservu ražotāja a/s Brīvais vilnis valdes priekšsēdētājs un konkursa Biznesa tīģeris 2013 pusfinālists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē šobrīd ir ārkārtas situācija. Skaidrs, ka pašlaik svarīgākais ir apturēt pandēmiju un nosargāt cilvēku dzīvības. Nav šaubu, ka šajā ziņā mūsu valdība un atbildīgie dienesti dara visu iespējamo, visu cieņu par to. Cits jautājums ir valsts ekonomika.

Kā zināms, Starptautiskais Valūtas fonds tieši Latvijai, izejot no krīzes, prognozē vislielāko ekonomikas lejupslīdi Baltijas valstīs. Varbūt vēl nav par vēlu analizēt un saprast – kāpēc? Jāsaprot, ka no krīzes mūs neizvedīs pieci lielie valsts uzņēmumi, - jaunajā situācijā ļoti nozīmīgi būs tieši vietējie mazie un vidējie uzņēmumi, kas jau tagad ir nozīmīgs pamats valsts nodokļu sistēmai. Tāpat arī individuālā darba darītāji – aktīvi, radoši, izdomas bagāti cilvēki, kuri strādā, lai uzturētu sevi un savu ģimeni, arī savus darbiniekus un, protams, maksātu valstij nodokļus. Nevis kā smagu piespiedu slogu, bet, apzinoties savu atbildību pret valsti un vienlaikus ar pārliecību, ka valsts apzinās savu atbildību pret saviem pilsoņiem un sniegs atbalstu un palīdzīgu roku, kad tas būs vajadzīgs. Arī pēc krīzes ikviens cilvēks vēlēsies atgriezties agrākajā dzīvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas ceļu bedrēs atkal stādīs puķes

Lelde Petrāne,18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu uzmanību neapmierinošajiem ceļiem un brīdinātu satiksmes dalībniekus par bīstamām bedrēm, otro gadu pēc kārtas optikas salonu Metropole kolektīvs visā Latvijā netradicionālā veidā ļaus laikus ieraudzīt bedres, izrotājot tās ar koši ziedošām atraitnītēm.

Akcija notiks pirmdien, 22.aprīlī agri no rīta.

Akcijas rīkotāji norāda, ka nolēmuši, «ja ne Latvijas ceļus padarīt par gludākajiem, tad vismaz reizi gadā - par ziedošākājiem, krāšņākajiem un visā pasaulē pamanāmākajiem gan». Šogad ar atraitnītēm atzīmēt ceļu bedres aicina arī ikvienu iedzīvotāju.

Jānis Kossovičs, optikas salonu Metropole direktors un puķu akcijas rīkotājs, skaidro, ka bedrainās ielas šogad dažviet jau atgādina Šveices sieru.

Jau vēstīts, ka ceļu kvalitātes ziņā 144 pasaules valstu konkurencē Latvija ierindota 99.vietā, līdzās Tanzānijai, Zimbabvei un Zambijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #49

DB,05.12.2023

Dalies ar šo rakstu

Mainoties nosacījumiem un situācijai tirgū, ir nemitīgi jābūt gataviem pielāgoties jaunajiem apstākļiem, vienlaikus savlaicīgi izpildīt mājasdarbus, kas ļauj ne tikai noturēties tirgū, bet vēl jo vairāk saglabāt konkurētspēju un izaugsmi.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Rīgas Krēslu fabrika valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Aldis Circenis. Viņaprāt, arī pašreizējā situācijā, kad daudzos sektoros ir jūtama recesijas skarbā elpa, var sekmīgi attīstīties, izmantojot tās situācijas, kuras ir tirgū.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 5.decembra numurā lasi:

Statistika

Vai Latvijas ostām punktu pieliks degvielas akcīze?

Tēma

Latvijas laukos visapdraudētākā suga ir cilvēks

Uzņēmējdarbība

Eiropas direktīvas defektus var pārvērst par efektu

Eksporta balva

Nominācija Eksporta jaunpienācējs – veiksmīgo nozaru indikators

Investīcijas

Ieinteresēti ieguldīt Latvijā. Infortar izpilddirektors Martti Talgre

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eksperti: Latvija paliks bez optikas – iedzīvotāji bez iespējas pārbaudīt redzi?

Db.lv,14.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un uzņēmēji ceļ trauksmi - primārā oftalmoloģiskā aprūpe Latvijā ir uz posta sliekšņa, īpaši cietīs mazpilsētu un lauku iedzīvotāji.

Iemesls tam ir birokrātiski šķēršļi un likumdošanas trūkumi. Optiķi ierosina Veselības ministrijai steidzami izveidot darba grupu, lai novērstu nozares sabrukumu, pretējā gadījumā 9 no 10 optikas veikalu draud slēgšana.

Birokrātiski šķēršļi redzes pārbaudēm optikas veikalos apdraud veselas nozares - optiķu pastāvēšanu, būtiski apgrūtina iedzīvotāju piekļuvi primārās oftalmoloģiskās aprūpes pakalpojumiem un draud sagraut optometrista profesiju kā tādu Latvijā. Izmantojot novecojušu likuma normu, medicīnas birokrāti pieprasa, lai optikas saloni, kuros šobrīd bez rindas un bez maksas var pārbaudīt redzi, pārreģistrējas par medicīnas centriem. Pašreizējos apstākļos, kad lielākā daļa optiķu atrodas tirdzniecības centros, tas nav reāli. Lai to izdarītu, ir nepieciešams (kā to prasa novecojuši noteikumi) izbūvēt atsevišķu ieeju un vairākas citas nereālas prasības. Latvijas iedzīvotājiem tas nozīmē vienu - redzes pārbaude optikas salonos būs neiespējama, būs jāpiesakās pie oftalmologa, pie kura rindas jau pašlaik pārspēj visus rekordus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāts optikas salons Metropole, kas, kā norāda īpašnieki, pārstāv Latvijā lielāko reģionālo optikas salonu tīklu. Paplašinot savu darbību, uzņēmums ir atklājis divdesmit pirmo visā Latvijā, bet pirmo tirdzniecības vietu Rīgā.

Optikas salonu Metropole vadītājs Jānis Kossovičs norādīja: «Šis gads mūsu optikas tīklam ir īpaši nozīmīgs- apritēs tieši 10 gadi kopš atklāts pats pirmais veikals. Runājot par Rīgu, varētu šķist, ka šeit optikas saloni ir pietiekamā «slānī», tomēr uzskatu - iedzīvotāji un pilsētas viesi ir pelnījuši plašākas izvēles iespējas gan optikas preču sortimentā, gan piedāvājuma cenu amplitūdā.»

Jaunais optikas salons atrodas Marijas ielā un, kā apgalvo uzņēmums, ir viens no plašākajiem optikas veikaliem Rīgā.

Ieguldītās investīcijas salona izveidē lēšamas ap 40 000 latu, tostarp redzes pārbaudes aparatūras iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru