Muzeju pasaulē līdzās Bilbao efektam nu ir arī rekonstrukcijas efekts, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Ja būvēsim, tad viņi nāks: muzeju pasaulē par to nojauta jau sen, bet nu tas ir apstiprinājies arī statistiski. Muzejos, kas laikā no 2007. līdz 2014. gadam tika paplašināti un/vai renovēti, apmeklētāju skaits pieauga straujāk nekā tajos, kas nepaplašinājās, tā liecina The Art Newspaper veiktā vairāk nekā 500 mākslas institūciju analīze. Ikgadējais apmeklējums atjaunotajos muzejos palielinājās vidēji par 14,1%, kamēr muzejos, kas netika paplašināti un/vai renovēti, – par 10,2% (analizētajā laika posmā paplašinājās 50 no apsekotajiem muzejiem).
Kad Maikls Govans pirms desmit gadiem kļuva par Losandželosas apgabala Mākslas muzeja (LAMM) direktoru, «brīvdienās muzeja zālēs varēja spēlēt boulingu, tik tukšas tās bija». Pēc stārkitekta (pasaulslavens arhitekts) Renco Pjāno projektētās piebūves pabeigšanas muzeja apmeklējums palielinājās par 81% – no 667 tūkst. 2007. gadā līdz 1,2 milj. 2014. gadā. «Arhitektūra bija lielākā barjera apmeklējumam,» atzīst M. Govans laikrakstā The Art Newspaper.
Visu rakstu Pārbūve + stārkitekts = vairāk apmeklētāju iespējams izlasīt otrdienas, 21.jūnija, laikrakstā Dienas Bizness, 13.lpp.!