Jelgavā ne tikai brūk vecās ielas, bet plaisā arī pēdējos gados par daudziem miljoniem būvētās. Pašvaldība nākamnedēļ sauks neatkarīgus ekspertus, lai veiktu kontrolurbumus, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.
Dobeles šoseju, ko pirms pāris gadiem būtībā no jauna izbūvēja par teju septiņiem miljoniem latu, patlaban klājot neskaitāmas plaisas, turklāt veidojas arvien jaunas, raksta laikraksts. Tādas nebūšanas atklājoties arī Mātera ielā. Visus šos pēdējo gadu projektus vienojot ne tikai plaisas, bet arī viens darbu veicējs uzņēmums. Būvkompānija gan savu vainu acīmredzamajos brāķos neredzot, bet pasūtītājs - pašvaldība - pieprasījusi ne tikai firmas skaidrojumu, bet arī apņēmusies uz Jelgavu saukt neatkarīgus ekspertus, kam ielu plaisāšanā jāvieš skaidrība.
Satraukumu par jaunām plaisām Dobeles šosejā, kas ekspluatācijā tika nodota 2011. gada 30. janvārī, Zemgales Ziņām pauduši 4. līnijas iedzīvotāji. Netālu no krustojuma šoseju perpendikulāri šķeļot pamatīga plaisa. Līdzīga vērojama arī tuvāk centram netālu no Dambja ielas krustojuma. Savukārt jau kopš pagājušā gada vairākas paralēli izveidojušās plaisas manāmas šosejas viduslīnijā un tai abās pusēs.
Šī ziema uz pusēm pāršķēlusi arī 2004. gadā rekonstruēto Mātera ielu, taču šajā ielā segums plīstot ne tikai tā teju desmit gadu vecajā posmā, bet arī netālu no Raiņa ielas krustojuma vietā, kas pērn tika rekonstruēta.
Gan Dobeles šosejā, gan Mātera ielā darbus veikusi vietējā ceļu būves kompānija Igate, skaidrojis pašvaldības iestādes Pilsētsaimniecība vadītājs Andrejs Baļčūns. Viņa speciālisti par plaisām Dobeles šosejā sastādījuši defektu aktu, tas nosūtīts Igatei, no kā arī šonedēļ pieprasīts paskaidrojums. Pavasarī Pilsētsaimniecība solījusi rūpīgi pārbaudīt arī citas ielas. Gan Dobeles šosejā, gan Mātera ielas posmā, kas tika rakts pērn, arvien spēkā trīs gadu garantija, tādēļ visi bojājumi Igatei būšot jānovērš par saviem līdzekļiem.
Savukārt pats būvnieks laikrakstam norādījis - plaisu vietas liek domāt, ka iemesls varētu būt dažādu pamatu grunšu sadurvietas.
Ne tikai veco, bet arī no jauna izbūvēto segumu kvalitāte esot satraukusi arī ceļu būvniekus apvienojošo biedrību Latvijas ceļu būvētājs, kuras biedre ir SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate. Biedrība aprīlī saukšot kopā būvniekus un zinātniekus, lai diskutētu par ceļu problēmām.