Ar mērķi sekmēt patēriņu, palielināt tirgu lielākais olu ražotājs a/s Balticovo ievieš jaunus produktus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijas olu tirgus ir atšķirīgs no Eiropas. Pie mums olu produkti veido pavisam nelielu daļu no kopējā olu tirgus – aptuveni 15–20%. Savukārt citās Eiropas valstīs šī attiecība – olas un olu produkti – ir aptuveni puse uz pusi. «A/s Balticovo palielinās olu produktu sortimentu, piedāvājot jaunus produktus ar lielāku pievienoto vērtību, piemēram, bezglutēna pankūku mīklu, tajā pašā laikā būtiski nepalielinot kopējo olu produktu īpatsvaru,» DB stāsta a/s Balticovo valdes priekšsēdētājs Andris Platais. Šobrīd olu produkti veido 30% no uzņēmuma saražotās produkcijas, 70% ir olas.
Cieņā svaigas
Latvijā ir daudz mazo konditoreju, kas savas produkcijas ražošanai izmanto svaigas olas, citviet Eiropā šādi uzņēmumi izmanto olu produktus, piemēram, baltumu un melanžu (olu masu bez čaumalām).
«Vēsturiski Latvijā nav daudz lielo uzņēmumu, kuri izmantotu olu produktus. Kā lielākos varētu minēt Staburadzi un Dobeles dzirnavnieku. Salīdzinot ar situāciju Eiropā, kopumā šis rādītājs ir ļoti zems. Lielajiem uzņēmumiem olu produktu izmantošana tehnoloģiski būtu vienkāršāka un ātrāka,» saka A.Platais.
Ražotāja olu produktu klāstā šobrīd ir dažādas olu masas, pulveri, kulteņi, kā arī vārītas olas aizsargatmosfērā, vārītas un sakapātas olas, citi produkti.
Nesen a/s Balticovo ieviesa jaunus produktus mazumtirdzniecībai – plāno bezglutēna pankūku mīklu un olu baltumu, kas paredzēti gan vietējam tirgum, gan eksportam. 2015. gadā akciju sabiedrība plāno saražot 100 tonnu pankūku mīklas un 150 tonnu olu baltumu. Kopš 2013. gada rudens a/s Balticovo ražo arī rapšu eļļu, atlikumus no eļļas ražošanas procesā iegūtajiem rapšiem jeb rapšu raušus izmantojot putnu barošanai.
Visu rakstu Paplašinās olu produktu klāstu lasiet 29. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.