Valsts a/s Latvenergo apmaksāto reklāmu, kurā tiek aizstāvēti jaunie tarifi, izstrādājusi SIA Repute, kuras līdzīpašnieks ir Vienotības priekšvēlēšanu kampaņas veidotājs Ainārs Ščipčinskis, informē portāls pietiek.com.
Par netiešu ieguvēju no šīs reklāmas kampaņas varot uzskatīt arī ekonomikas ministru Arti Kamparu (Vienotība), kurš kā nozares ministrs saņem kritiku par gaidāmo tarifu kāpumu. Apšaubāma esot arī valsts uzņēmuma apmaksātās reklāmas lietderība, jo regulators vēl tikai lemj, vai tarifus apstiprināt.
Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs nevarējis nosaukt precīzu summu, kāda atvēlēta šai reklāmas kampaņai, bet atzinis, ka SIA Repute par šo darbu varētu saņemt summu virs 10 000 latu. Viņš par firmas saikni ar ekonomikas ministra pārstāvēto politisko spēku neesot bijis informēts un noliedzis, ka līgums slēgts politiska lobija iespaidā.
Kampars atzinis, ka Ekonomikas ministrija (EM), kas ir valsts kapitāla daļu turētāja Latvenergo, ir mudinājusi energouzņēmumu informēt sabiedrību par plānoto tarifu maiņu, jo «sabiedrība nezina, par ko ir stāsts». Bet tas, kādiem līdzekļiem tas darāms, esot paša uzņēmuma izvēle. Ekonomikas ministrs uzsver, ka nav bijis informēts, ar kādu reklāmas aģentūru Latvenergo slēgusi līgumu. Tiesa, EM mājaslapā atrodama informācija, ka 2010. gada septembrī ministrija noslēgusi līgumu ar SIA Repute par informatīvā materiāla Buklets par mikrouzņēmuma atbalstu iespiešanu. Šī līguma summa nav liela – 2454,53 lati.
Lai gan publiskajā telpā pret Latvenergo plānoto tarifu celšanu dzirdamā kritika vērsta arī pret nozares ministru, Kampars neuzskatot, ka šī energouzņēmuma apmaksātā reklāmas kampaņa palīdzētu arī viņa tēla spodrināšanai.
SIA Repute šodien izplatītā paziņojumā norāda, ka tā komunikāciju konsultāciju pakalpojumus uzņēmumam AS Latvenergo sniedz jau kopš 2010. gada vasaras sākuma, kad abas puses noslēdza sadarbības līgumu, no Latvenergo puses to parakstot tā laika uzņēmuma valdei.
Iveta Antonišķe, SIA Repute valdes locekle, skaidro: «Aģentūras sadarbība ar Latvenergo ir sākusies aizvadītajā vasarā, kad primāri sniedzām konsultācijas par komunikāciju Lietuvas un Igaunijas tirgos, kā arī atsevišķos jautājumos Latvijā. Es apstiprinu, ka aģentūras mazākuma akcionārs ir SIA MWG, bet tai nav nekādas līdzdalības mūsu sadarbībā ar Latvenergo. Aģentūra strādā neatkarīgi, līdz ar to kategoriski noraidu jebkādus minējumus par politisko ietekmi šī vai citu projektu ietvaros.»
Aģentūras līgums par komunikāciju konsultāciju pakalpojumiem ar Latvenergo esot spēkā vienu gadu.
Saskaņā ar Lursoft informāciju, SIA Repute 45% daļu pieder firmai MWG, kuras valdes priekšsēdētājs un vienīgais īpašnieks ir Ainārs Ščipčinskis. Cita Ščipčinskim caur SIA MWG pilnībā piederoša reklāmas aģentūra McCann-Erickson Riga šovasar veidoja priekšvēlēšanu kampaņu apvienībai Vienotība. Ščipčinskis pērnvasar jūlijā dažus mēnešus pirms vēlēšanām Vienotībai ziedojis maksimāli atļauto summu - 18 000 latu.