Izmantojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu Latvijas dzelzceļš (LDz) līdz 2015.gadam paaugstinās pasažieru platformas 13 stacijās Jelgavas un Jūrmalas virzienos.
Kā informēja LDz Sabiedrisko attiecību daļas pārstāvji, pasažieru infrastruktūras uzlabošanas plāni paredz paaugstināt peronus līdz 55 cm no sliedes galviņas 13 stacijās: Babītē, Bulduros, Cukurfabrikā, Dzintaros, Imantā, Jelgavā, Lielupē, Majoros, Dubultos, Olainē, Slokā, Vaivaros un Zolitūdē. Šīs vietas izvēlētas, izvērtējot pasažieru plūsmas un tehniskās iespējas pabeigt projekta realizāciju līdz 2015.gadam.
Kopējās projekta izmaksas ir 12,36 miljoni latu.
Ievērojama pasažieru plūsma ir arī citās stacijās, piemēram, Rīgas rajonā, kā arī Krustpils virziena stacijās. Tomēr, ņemot vērā ierobežoto laiku, kas atlicis, lai šos projektus pabeigtu līdz 2015.gadam, šajā plānošanas periodā nolemts modernizēt nozīmīgos Jūrmalas un Jelgavas virzienus.
Peronu modernizēšanai citos virzienos nepieciešama ilgāka tehnisko un komunikāciju risinājumu analīze un plānošana, kā arī ievērojami lielāks finansējums. Tādu stratēģisku staciju rekonstrukciju kā Rīgas Centrālā stacija un Ogres stacija organizēs nākamo projektu ietvaros.
«Tāpat kā daudzi investīciju projekti, piemēram, otra sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils, arī šis atstās savu ietekmi uz vilcienu apriti – sliežu ceļu un peronu pārbūves rezultātā nedaudz palēnināsies kravu aprite, kas ietekmēs pārvadāto kravu apjomu; savukārt pasažieriem projekta realizācijas gaitā var nākties samierināties ar izmaiņām vilcienu satiksmē un pieturvietu pieejamībā,» stāsta LDz prezidents Uģis Magonis.
Paaugstināto peronu pilotprojekts tiks pabeigts šogad Siguldas stacijā.
Šobrīd tiek gatavots projekta pieteikums, kuru jāapstiprina Eiropas Komisijai. Pēc apstiprinājuma tiks izsludināts konkurss par peronu projektēšanu un būvniecību, lai jau nākamā gada vasarā varētu uzsākt jauno peronu būvniecību.
Db.lv jau rakstīja, ka, izgāžoties jaunu vilcienu iepirkumam, Eiropas Komisija atbalstījusi Latvijas piedāvājumu, kas paredz iepriekš plānoto Eiropas Savienības fondu finansējumu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādei pārdalīt citiem dzelzceļa transporta investīcijas projektiem. Plānotais finansējums vairāk nekā 100 miljonu latu apmērā tiks novirzīts dzelzceļa infrastruktūrai, pasažieru piekļuves un apkalpošanas infrastruktūras modernizācijai (peronu rekonstrukcijai) un esošo dīzeļvilcienu vagonu modernizācijai.