Par vērienīgā būvniecības uzņēmuma ACBR valdes priekšsēdētāju 2021. gada 30. novembrī kļuva Juris Gulbis. Līdz ar šo notikumu notika arī A.C.B. Grupas meitasuzņēmumu pārveide, lai paaugstinātu konkurētspēju.
Jautājumus par izmaiņām uzņēmumā, par jaunām ambīcijām, grupas strukturālajām pārmaiņām Dienas Bizness uzdeva jaunajam vadītājam.
Fragments no intervijas
Kopš šā gada vidus esat A.C.B. Grupā. Ir notikušas vairākas pārmaiņas grupas uzņēmumos, pastāstiet īsumā, kā šobrīd tā izskatās, kāds ir galvenais reformu mērķis?
Tiešām A.C.B. Grupai pievienojos šā gada jūnijā, sākot ar uzņēmuma Ceļi un Tilti vadību, kuru pārdēvējām par ACBR. Faktiski tieši tobrīd arī tika uzsākts uzņēmumu ACBR un 8CBR apvienošanas process grupas ietvaros. Proti, juridiski neapvienojot abus uzņēmumus, tie turpmāk strādā kā vienota administratīvā vienība.
Nedaudz no vēstures – kāda ir grupas uzņēmumu pieredze, izveides vēsture?
AS A.C.B. dibināta 1992. gadā. 2002. gadā A.C.B. kļuva par lielāko akcionāru uzņēmumā SIA Ceļi un Tilti, kas bāzēts Rēzeknē, to arī šobrīd pārdēvējām par SIA ACBR. 2008. gadā SIA 8CBR kļuva par A.C.B. Grupas uzņēmumu. Šis uzņēmums Smiltenē ir dibināts 1959. gadā, proti, tam ir vairāk nekā 60 gadu pieredze. Rēzeknes uzņēmums ir dibināts gadu vēlāk – 1960. gadā. Abi uzņēmumi ir ar ilggadēju pieredzi ceļu un tiltu būvniecībā. Šo uzņēmumu ilgā vēsture nozīmē gan inženierus ar ilggadēju pieredzi ceļu un tiltu būvē, gan arī labas zināšanas. Šis kopums dod orientāciju uz izaugsmi.
Kāda ir apvienošanās praktiski, iepriekš taču arī bijāt viena grupa, vai nebija kopīgu projektu?
A.C.B. Grupā abi uzņēmumi no Rēzeknes un Smiltenes ir strādājuši atsevišķi, tikai dažus projektus realizējot kopā. Ievērojot kopējo situāciju nozarē – uzņēmumi kļūst lielāki, zemākas izmaksas un augstāka efektivitāte kļūst par noteicošajiem faktoriem konkurencē –, tika pieņemts lēmums par to, ka uzņēmumiem jāstrādā kopā kā vienotai administratīvai struktūrvienībai. Tādēļ arī abos uzņēmumos ir ieceltas valdes vienādos sastāvos.
Proti, profesionāļi no abiem uzņēmumiem turpina tos vadīt?
Jā, kā Smiltenes, tā Rēzeknes uzņēmumā ir jaudīgi profesionāļi, un tie ir uzņēmumu vadībā. Piemēram, Andris Lacbergs ir vadījis SIA 8CBR Smiltenē jau kopš 2010. gada. Andris Gitendorfs ir spēcīgs inženieris, kurš ir strādājis gan Smiltenē, gan Rēzeknē. Viņš ir vadījis lielākos ceļu būvniecības projektus abos uzņēmumos pēdējo četru gadu laikā. Edgars Naglis ir vadījis Rēzeknes uzņēmumu kopš 2013. gada. Šī komanda arī veidos kopējo un vienoto uzņēmumu vadības kodolu.
Par apvienošanās mērķi varat mazliet detalizētāk izskaidrot?
Pirmais un noteicošais faktors ir konkurētspējas uzlabošana. Esam plānojuši, ka 2022. gadā abu uzņēmumu kopējais apgrozījums varētu sasniegt 70 miljonus eiro, kopumā nodarbinot ap 600 darbinieku. Pieņemu, ka šāds uzņēmums var sevi saukt par tirgus līderi nozarē Latvijas austrumu reģionā. Protams, tāpat kā iepriekš, uzņēmumi paliek lieli un uzticami darba devēji kā Smiltenē, tā Rēzeknē, kas maksā nodokļus un sniedz sociālās garantijas darbiniekiem. Protams, saredzam lielas sinerģijas iespējas abu uzņēmumu vidū, tas ir būtiskākais, runājot par konkurētspējas palielināšanu.
Visu interviju lasiet 4.janvāra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!