Pieņemot turpmāku dzīvības apdrošināšanas nozares attīstību Latvijā, būtu pamatoti uzskatīt, ka komisijas maksas ar laiku samazināsies.
Komisijas maksu samazināšanās galvenais virzītājspēks varētu būt dzīvības apdrošināšanas uzkrājumu apjoma pieaugums, produkta uzturēšanas izmaksām lielākoties paliekot nemainīgām.
No šī gada ir spēkā grozījumi likumā par «Iedzīvotāju ienākuma nodokli», kas paredz stingrākus nodokļu atvieglojumu izmantošanas nosacījumus.
Pirmkārt, dzīvības apdrošināšanas ar līdzekļu uzkrāšanu polises darbības termiņš ir pagarināts no pieciem līdz desmit gadiem. Otrkārt, noteikti dzīvības apdrošināšanas prēmiju «griesti» naudas izteiksmē četru tūkstošu eiro apmērā gadā. Turklāt šajos četros tūkstošos eiro ieskaita arī iemaksas privātajos pensiju fondos un ziedojumus. Tāpēc papildu grozījumi pašreiz nebūtu nepieciešami.
Jau daudzus gadus dzīvības apdrošināšanas cenrādis ir publiski pieejama informācija. Turklāt klientiem ir iespēja izvēlēties jebkuras Eiropas Savienībā reģistrētās dzīvības apdrošināšanas sabiedrības produktu un saņemt nodokļu atvieglojumus, ja polise ir noslēgta vismaz uz desmit gadiem. Lielāks cenrāža caurspīdīgums varētu būt ērtāks klientiem, taču nav nepieciešamības uzskatīt to par aktuālo problēmu.
Dzīvības apdrošināšana sniedz plašas iespējas izveidot konkrētu polisi atbilstoši niansētām klienta vajadzībām. Tas ir galvenais iemesls, kādēļ no produkta viedokļa tā ir dārgāka par pensiju 3. līmeni vai ieguldījumu fondiem, kas ir pilnīgi standartizēti visiem klientiem. Tā kā finanšu nozares tirgus Latvijā un Baltijā kopumā ir ļoti piesātināts, esošās komisijas maksas var uzskatīt par pamatotām. Pieaugot kopējam uzkrājumu apjomam, komisijas maksas ar laiku gan var samazināties.