Pilotu licences iegūšana ir garš, mācībām un pārbaudījumiem bagāts ceļš, bet Latvijā netrūkst jauniešu un pieaugušo, kuri gan savu prieku, gan karjeru saredz debesīs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijā darbojas 11 civilās aviācijas pilotu mācību kursi un organizācijas, šāda informācija rodama Civilās aviācijas aģentūras (CAA) mājaslapā. Krīzes gados vairākas skolas bankrotēja un arī CAA izvirzīja stingrākas prasības kursu sniedzējiem. «Esam vienīgā skola Latvijā, kas piedāvā ceļu līdz komercpilota licences iegūšanai iet kopā. Citas skolas piedāvā, piemēram, tikai privātā pilota vai gaisa balonu licences iegūšanas iespējas. Konkurenci nejūtam, jo klientu pietiek visiem. Ar citām skolām sadarbojamies,» norāda Eriva īpašnieks, galvenais apmācību vadītājs Juris Ignatovičs. Tiem, kuri vēlas šādu profesiju apgūt, ir jārēķinās, ka atbalsta no valsts nav. «Esam interesējušies par līdzfinansējuma iespējām no Eiropas Savienības, bet pagaidām mums nav izdevies atrast ko noderīgu,» viņš turpina.
Pilotu skola SIA Eriva tika reģistrēta 2007. gadā, kad uzņēmums sāka piedāvāt apmācību kursus privātpilotiem, jo bez šīs kvalifikācijas iegūšanas tālāk nevar mācīties un iegūt komercpilota licenci. Tas ir pirmais līmenis, kas ir nepieciešams katram pilotam. Drīz pēc uzņēmuma dibināšanas Eriva sāka piedāvāt arī teorijas kursus aviolīniju transporta pilota licences (ATPL) iegūšanai. Privātpilotiem tiek piedāvātas gan teorētiskās, gan praktiskās apmācības tepat, Latvijā, bet, lai iegūtu ATPL, nereti lidojuma stundas tiek mērotas arī ārvalstīs, kur ir konkrētā lidmašīnas tipa aviosimulators. «Sadarbojamies ar citām skolām ārvalstīs, piemēram, Lielbritānijā un Slovākijā, lai sagādātu studentam iespēju iegūt ATPL licenci, kas ļautu pretendēt uz darba vietu aviolīnijās, kur jaunais darbinieks tiek apmācīts vadīt jau konkrētu lidmašīnu modeļus,» stāsta SIA Eriva valdes locekle Veronika Oļeņika.
Visu rakstu Palīdz papildināt pilotu rindas lasiet 15. septembra laikrakstā Dienas Bizness.