Elektroniskā pasta lietošana par 40% veicinājusi papīra patēriņa pieaugumu. Tas ir pretrunā ar papīra ražotāju agrākajām prognozēm, ka moderno tehnoloģiju attīstība veicinās papīra izmantošanas kritumu, norāda kompānija Xerox.
Iespējams, šīs prognozes dēļ vairāki ražotāji nolēma restrukturizēt vai nepaplašināt savas ražotnes. Rezultātā ir izveidojusies situācija, kad papīra ražošanas jaudas nespēj apmierināt pieprasījumu, secinājusi Xerox. Eksperti pieļauj, ka tas var veicināt papīra cenas pieaugumu.
Par aktualitātēm papīra nozarē stāsta Irina Stepaņenko, Xerox pārstāvniecības Baltijas valstīs vadītāja: „Pasaules statistika rāda, ka pēdējo 20 gadu laikā papīra patēriņš pasaulē audzis vairāk nekā četras reizes. Ja 1980.gadā, gadu pirms pirmo masu datoru parādīšanās, tas bija 70 miljoni tonnas, tad šobrīd katru gadu tiek saražots vairāk nekā 300 miljoni tonnas papīra. Turklāt šā brīža situācija liecina, ka arī turpmāk papīra patēriņam tomēr būs tendence pieaugt galvenokārt dēļ straujās elektronisko sakaru līdzekļu attīstības. Saskaņā ar pētījumiem pasaulē katru gadu tiek nosūtīti vairāk nekā 750 miljardi e-pastu un gandrīz puse no tiem tiek izdrukāti. Cilvēkiem ir grūti mainīt savus ieradumus, un priekšroka tiek dota izdrukātajai ziņojuma kopijai, pat ja tā viņiem ir nepieciešama tikai uz īsu brīdi. Paredzams, ka tikai biznesa sfērā vien 2007.gadā tiks saražoti vairāk nekā 4,5 triljoni dokumentu lapu – vēstules, atskaites utt. Iedomājieties šo papīru kaudzi! Tiek prognozēts, ka 2010.gadā patērētā papīra apjoms pieaugs par pusi no šī brīža papīra patēriņa, un tas būs vairāk nekā 450 miljoni tonnas papīra gadā.”
Xerox pārstāvji piebilst, ka līdz ar globālā tīmekļa attīstību palielinās cilvēkiem pieejamās informācijas apjoms. Cilvēki ātrāk un ērtāk var atrast sev vajadzīgo informāciju un tās kvantitāte ir nesalīdzināmi lielāka, nekā agrākajos gados. Agrāk eksistēja šāda shēma: izdrukā dokumentu un izplati informāciju. Tas nozīmē, ka tika saražots nepieciešamais skaits izdrukāto materiālu, piemēram, konferenču materiālu un tie tika izplatīti tikai dalībniekiem. Tagad tas notiek otrādi: izplati informāciju un izdrukā dokumentu. Tas nozīmē, ka sākotnēji informācija tiek izplatīta starp daudziem cilvēkiem – gan potenciālajiem konferences dalībniekiem, un citām ieinteresētajām personām, kas, visticamāk, izdrukās šos materiālus.