Trešdien vairāk nekā desmit studenti un vides aktīvisti pulcējās pie nepabeigtā Zaļā veloceliņa posma Pārdaugavā, ar plakātiem rokās aicinot Rīgas domes (RD) vadību pildīt pirms gada doto solījumu un pabeigt 800 metrus garā veloceliņa posma starp Kantora un Dauguļu ielām izbūvi.
Pikets noslēdzās ar RD solījumu veloceliņu pabeigt līdz šā gada 15. oktobrim, informēja piketa organizatori.
Starp vicemēru Andri Ameriku un piketa līdzautoru Rihardu Frīdenbergu tika noslēgtas arī veloderības – gadījumā, ja posms līdz minētajam datumam pabeigts netiks, Ameriks piketa līdzautoram iegādāšoties jaunu riteni, uz ko Frīdenbergs atbildēja ar tādu pašu repliku – ja veloceliņš līdz 15. oktobrim tomēr tiks izbūvēts, viņš pats vicemēram nopirkšot jaunu spēkratu.
Pagājušajā gadā noritēja līdzīga akcija, kuras laikā aptuveni 20 veloaktīvisti pulcējās Bieriņos pie Mārupītes Zaļā veloceliņa un aicināja Rīgas domes deputātus atbalstīt finansējuma piešķiršanu veloceliņa izbūves pabeigšanai. Lai gan Rīgas vicemērs deva solījumu veloceliņu šogad pabeigt, pagājis gandrīz gads, sākusies aktīva velosezona, tomēr veloceliņš vēl aizvien nav pabeigts.
«Šobrīd daudz tiek runāts par vērienīgiem daudzmiljonu projektiem Rīgā, taču, manuprāt, vispirms būtu jāpabeidz iesāktie darbi. Šis ir klasisks Latvijas politikas populisma piemērs – proti, brīdī, kad tiek sacelta jezga, amatpersonas attopas un sāk solīt, bet reāli darbi diemžēl neseko. Tā, piemēram, pērn vasarā vicemērs solīja atbalstīt domnieka Ērika Škapara priekšlikumu piešķirt finansējumu 36 tūkstošu latu apmērā celiņa posma starp Dauguļu un Kantora ielām pabeigšanai, taču gads ir pagājis un nekas nav mainījies,» saka veloaktīvists un piketa līdzautors Rihards Frīdenbergs.