Somijas tehnoloģiju kompānijas karšu pakalpojumu Here struktūrvienība sadarbībā ar Mercedes - Benz uzsākusi izstrādāt automašīnas, kas spēj braukt bez vadītāja.
Sadarbības ietvaros Nokia Here transportlīdzekļus apgādās ar karšu datiem tādiem kā, piemēram, informāciju par reljefu, joslu skaitu, virzienu, ceļu satiksmes zīmēm un luksoforiem. Šādi dati nodrošinās to, ka automašīnas spēs autonomi pārvietoties no punkta A līdz punktam B.
Pirmais ceļš, kuram tiks izveidots Nokia Here maršruts Mercedes – Benz automašīnām bez vadītājiem ved no Manehimas uz Pforcheimu – to pašu maršrutu, kurā savu testa braucienu veica pirmā Benz Patent-Motorwagen automašīna pirms 125 gadiem.
«Prasības, kuras izvirza autonomā braukšana, ir daudz augstākas nekā šobrīd tirgū pieejamie produkti. Precīza informācija par joslas platumu, ceļazīmju atrašanos un citām ceļa daļām ir sastāvdaļa, kas kritiski nepieciešama, lai nodrošinātu, ka automašīnas bez vadītāja spēj sekmīgi pārvietoties,» norādījusi kompānija Nokia.
Somijas kompānija apgalvo, ka daudzi šobrīd esošie risinājumi piedāvā attīstītu navigāciju un ātruma kontroli, tomēr tie nav pilnīgi piemēroti automašīnām bez vadītājiem. «Lai gan šādas autonomas automašīnas pilsētu ielās neparādīsies vēl vairākus gadus, nozares spēlētājiem un autoražotājiem nepieciešams kopīgi domāt gan par infrastruktūras, gan tehnoloģiskajām prasībām, kas nepieciešamas šīs tehnoloģijas ieviešanai,» norādījusi kompānija.
Septembra sākumā izskanēja, ka Microsoft iegādājusies Nokia mobilo telefonu biznesu par 3,79 miljardiem eiro. ASV kompānija arī pavēstījusi, ka grasās iegūt Nokia patentu licenci. Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts nākamā gada pirmajā ceturksnī.
Db.lv jau vēstīja, ka Zviedrijas autoražotājs Volvo līdz 2020. gadam iecerējis ieviest automašīnas, kuras varēs pārvietoties bez vadītājiem un ļaus izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem. Patlaban Volvo, kas pieder Ķīnas kompānijai Geely group, izstrādā automašīnas, kuras spēj braukt bez vadītāja. Pirmo šādas automašīnas modeli Volvo iecerējusi laist klajā 2014. gadā, un tā spētu sasniegt 50 kilometru stundā lielu ātrumu.
Bezpilota automašīnas izstrādā arī kompānija Google. Interneta giganta izstrādātajai automašīnai aizvadītā gada decembrī Nevadas pavalsts ASV atļāva pārvietoties pa sabiedriskajiem ceļiem. Auto izmanto video kameras, kas nostiprinātas uz jumta, radara sensorus un lāzera attāluma meklētāju, lai «pamanītu» citus satiksmes dalībniekus.