Rīgas domes izsludinātais konkurss Ziemeļu transporta koridora pirmā posma - Brīvības ielas dubliera - tehniskā projekta izstrādei nerit gludi: kopš 11. februāra jau četras reizes publicēti grozījumi konkursa nolikumā. Saņemta arī viena sūdzība, kura pēc nolikuma grozīšanas tomēr atsaukta, vēsta laikraksts Diena.
Diezgan droši esot iespējams prognozēt, ka cīņa būs sīva, jo runa ir par pietiekami lielu naudas summu. Domes iepriekš izplatītajā paziņojumā minēts, ka tehniskā projekta izstrādei novirzīs Eiropas Komisijas apstiprināto TEN-T tīkla līdzfinansējumu, kas ir 1 528 000 eiro.
Uz jautājumu, kāpēc pāris mēnešos jau četras reizes veikti grozījumi, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (RDPAD) pārstāve Lineta Mikša rakstiski Dienai atbildējusi: «Konkursa nolikumu labojām, lai precizētu nolikumā iekļautās prasības un veicinātu kopēju izpratni par Pasūtītāja izvirzītajiem nosacījumiem. Ierosinājumi precizēšanai bija gan no departamenta puses, gan no potenciālajiem pretendentiem.» Tehniskais projekts konkursa uzvarētājiem būs jāizstrādā līdz 2015. gada beigām.
Ziemeļu koridora pirmais posms sākas no autoceļa A2 Rīga-Sigulda pie Berģiem Garkalnes novada teritorijā un turpinās līdz Gustava Zemgala gatvei jeb Austrumu maģistrālei. Pirmā posma trase nosacīti tiek sadalīta divās daļās - pirmā daļa ir transporta koridora posms starp Gustava Zemgala un Jaunciema gatvi 6,5 kilometru garumā, bet otrā daļa ir pārbūvējamais Jaunciema gatves posms līdz autoceļam A2 pie Berģiem 2,6 kilometru garumā. Brīvības ielas dubliera skiču projekts ir gatavs, un būtu grēks laist garām iespēju, ka pusi no projektēšanas izmaksām var segt no ES fondiem, Dienai uzsvēris Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR): «Mērķis ir izstrādāt tehnisko projektu, lai nākamajā plānošanas periodā pēc sešiem gadiem varētu pretendēt uz ES fondu finansējumu un sākt būvēt.»