Par a/s Pasažieru vilciens mašīnista izraisīto avāriju šā gada martā uz Ķeguma pārbrauktuves uzņēmums Stiga RM iesniedzis prasību Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā par gandrīz 100 tūks. Ls.
Prasība iesniegta pret a/s Pasažieru vilciens par nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar tās elektrovilciena mašīnista pieļauto kļūdu, kā rezultātā šī gada 29.martā notika vilciena un uzņēmuma kravas mašīnas sadursme. Uzņēmums no a/s Pasažieru vilciens vēlas atgūt 99,36 tūkst. Ls, liecina informācija uzņēmuma izplatītajā paziņojumā.
SIA Stiga RM advokāts Aldis Gobzems norāda: «Valsts policijas Rīgas reģiona un Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes administratīvo pārkāpumu izskatīšanas birojs ir atzinis, ka SIA Stiga RM piederošā kravas transportlīdzekļa vadītājs faktiski nav vainojams ceļa satiksmes negadījuma izraisīšanā, jo bija ievērojis ceļa satiksmes noteikumus un saskaņā ar tiem brīdinājis vilciena mašīnistu par salūzušo transportlīdzekli uz pārbrauktuves.»
Saskaņā ar šo atzinumu un ierosināto kriminālprocesu esot tikai godīgi, ka a/s Pasažieru vilciens atbild par savu kļūdu un atlīdzina cietušajam uzņēmumam nodarītos zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, atzīmē advokāts.
Turklāt cietušās puses rīcībā esot informācija, ka, iespējams, vilciena mašīnistam šis neesot vienīgais ceļu satiksmes negadījums, kurā viņš iesaistīts, bet gan ceturtais.
Stiga RM valdes loceklis Andris Ramoliņš ir pārliecināts, ka a/s Pasažieru vilciens rīcībā bijis pietiekami daudz laika, lai novērstu elektrovilciena un smagās automašīnas sadursmi, savlaicīgi informējot par to vilciena mašīnistu.
Smagās automašīnas vadītājs esot rīkojies atbilstoši apstākļiem, ieslēdzot visus gaismas signālus un atstarojošā tērpā dodoties pretim vilcienam ar brīdinājuma signāliem, cenšoties apstādināt tuvojošos vilcienu.
Pirms elektrovilciena sadursmes ar transportlīdzekli Stiga RM transportlīdzekļa vadītājs jau bija apturējis vienu vilciena sastāvu, kas tuvojās pārbrauktuvei no Ķeguma puses, un lūdzis tā vadītāju paziņot pa rāciju par avārijas situāciju citiem vilcienu sastāviem, kā arī, ievērojot otru vilciena sastāvu, devās tam pretī, lai apturētu arī no Rīgas tuvojošos vilciena sastāvu.
Neatkarīgu ekspertu veikts eksperiments apliecinot, ka arī otram vilciena sastāvam, kas tuvojās no pretējā virziena, tiktu sniegta informācija par salūzušo kravas automašīnu uz vilciena pārbrauktuves. Tomēr nezināmu iemeslu dēļ elektrovilciena sastāvs ātrumu nesamazināja un nebremzēja.