Viens no lielākajiem veļas ražotājam SIA New Rosme šobrīd restrukturizē ražotnes, piegādātājus, veic nopietnāku darbu ar pircējiem un piegādātājiem, lai uzlabotu situāciju.
New Rosmes izpilddirektors Edgars Štelmahers, stāsta, ka «šobrīd ejam cauri visiem riska punktiem, kurus varēja darīt agrāk». 2009. gadā, kad ļoti spilgti iezīmējušies mājasdarbi, kas nebija izdarīti tirgus augšupejas gados, kad visiem pieauga apgrozījums un peļņas rādītāji bija labi.
«Netika veikti rinda mājasdarbu un netika reaģēts uz tirgus izmaiņām, jo tirgus mainās ļoti labu laiku un strauji, no pilnīgi neorganizēta tirgus kļūstot par labi organizētāku, strukturētāku un segmentētāku. Kompānijas, baudot apjomu pieaugumus, nenoreaģēja uz izmaiņām, to skaitā arī New Rosme. Gan pagājušā gada sākumā notikušā krīze Baltijas valstīs, rubļa devalvācija Krievijā un vēl nopietnāka grivnas devalvācija Ukrainā – tie ir tiešie tirgi, kur strādājam – šo problēmu dēļ kompānijai nācās pieņemt daudz lēmumu, to skaitā arī nepopulāru un šis process vēl nav beidzies,» klāsta E. Štelmahers.
Plašāk lasiet šodien Dienas Biznesā.